aansluiting PANASONIC DMP-BDT460 Blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:14
Ik heb de Blu-ray speler aangesloten op mijn Yamaha 475 AV receiver en met de HDMI out op de AV receiver naar de TV verbonden.
Ik krijg alleen beeld op de TV en het geluid via mijn speakers die op de AV zijn aangesloten.
Ik dacht dat ik ook het geluid op de TV kan weergeven.
Daarnaast zit er nog een een aparte HDMI aansluiting voor Audio uit op de Blu-ray speler die heb ik ook op de Yamaha receiver aangesloten
Ik vraag mij af wat het nut is van deze aparte HDMI out voor geluid, dit wordt toch ook al gestuurd door de andere HDMI aansluiting van de Blu-ray speler
Of zie ik dit verkeerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:50

FeaR

In GoT we trust

De tweede HDMI Out (AV Out Sub) is voor als je een receiver hebt die geen 4K, HDR, et cetera aan kan. Je sluit dan de primaire HDMI (AV Out Main) aan op de TV/beamer voor beeld. De HDMI AV Out Sub sluit je dan aan op de receiver. Zo heb je met een oudere receivers toch 4K beeld (rechtstreeks naar de TV) en HD Audio (rechtstreeks naar de receiver). Zie ook Pagina 11 van de Nederlandse handleiding.

Als je receiver minimaal HDMI 2.0 en HDCP 2.2 heeft dan kan je gewoon via de receiver aansluiten met één HDMI kabel vanaf de Blu-rayspeler. Er is dan immers geen bottleneck op de receiver om iets niet door te kunnen sturen. Beide aansluiten op de receiver heeft geen nut en lijkt me ook niet handig. Je kan geen twee HDMI ingangen op de receiver tegelijkertijd gebruiken.

Audio zal of uit de surround speakers komen of uit de TV. Naar mijn weten kan het niet beide tegelijkertijd. Om de surround speakers niet te gebruiken en alles via de TV te hebben (dus beeld en geluid) zal je de HDMI Pass-though in Stand-by moeten gebruiken (of hoe Yamaha het ook noemt). Mogelijk dat er nog een instelling is maar dan is het veelal altijd audio uit de TV of altijd audio uit de surround speakers (althans, zo zit het bij mijn Denon).

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 04-12-2019 17:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:14
Dank voor de duidelijke uitleg.
Ik heb de technische gegevens van de Yamaha rx-v475 nagekeken maar bij HDMI
staat niet welke versie dit is.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is :
Ik heb van de HDMI out op de Yamaha naar de tv ook een HDMI kabel aangesloten
In de gebruiksaanwijzing van de Yamaha staat dat audio/video signalen dan worden doorgestuurd
Als ik de Tv op de aangesloten HDMI stand zet kan ik alleen het instellingsmenu van de Yamaha weergeven op de Tv en geen andere video/audio signalen van aangesloten apparatuur die is aangesloten op de Yamaha
Hans

[ Voor 60% gewijzigd door Hansw1 op 05-12-2019 14:08 ]