Ik wil de Controlled Folder Access functie (/extra ransomware beveiliging) van Windows 10 aanzetten bij een aantal laptops van ons, alleen blokkeert deze functie ook veel acties van Windows / Microsoft zelf. Zo wordt bijv Explorer soms zelf geblokkeerd als de gebruiker files copy & paste. Ondanks we Explorer als uitzondering hebben toegevoegd via de Controlled Folder error notificatie (de uitzonderingen staan er ook tussen bij de Controlled Folder allowed apps.
Het gekke is bij mijn eigen laptop werkt het wel (bijna altijd in ieder geval) maar kan niet echt bedenken wat het verschil zou kunnen maken (behalve dat ik er een Samsung EVO ssd in heb zitten).
Zijn verder allemaal HP laptops (2017 en nieuwer).
Heeft iemand misschien een lijstje van executables van Windows die ik kan toevoegen zodat Windows (vooral Explorer) gewoon normaal werkt?
Of anders misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de moeite.
Het gekke is bij mijn eigen laptop werkt het wel (bijna altijd in ieder geval) maar kan niet echt bedenken wat het verschil zou kunnen maken (behalve dat ik er een Samsung EVO ssd in heb zitten).
Zijn verder allemaal HP laptops (2017 en nieuwer).
Heeft iemand misschien een lijstje van executables van Windows die ik kan toevoegen zodat Windows (vooral Explorer) gewoon normaal werkt?
Of anders misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de moeite.
[ Voor 6% gewijzigd door ochhanz op 05-12-2019 12:56 ]