Goed, makkelijk emailprogramma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:38
Mijn vraag
Ik zoek een simpel Email programma dat ingestelt kan worden via (niet zeker) POP e.d
Het is voor mn vader, die gebruikt nu nog Windows Live Mail. wat al zwaar veroudert is.
een vereiste is dat hij al zn huidige emails moet bewaren.

en dat het nieuwe programma na een herinstallatie van een laptop e.d hij alles autmatisch terug download.

ik heb al rondgekeken alleen heb niet veel verstand van email clients en zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:05
Als je vader Windows 10 heeft, dan heeft hij 'Mail" de opvolger van windows live mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14
Thunderbird is een goede.

[ Voor 8% gewijzigd door pica op 04-12-2019 15:33 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
@whitedrag152 die heeft ie nog niet. hij loopt aardig achter :P.
wel kan ik eens zien wat MAIL doet.

is het ook zo dat hij de pc herinstalleerd dat MAIL alles zelf weer download?

@pica thx, kga der naar kijken

beide thx voor de snelle antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Gebruik geen POP maar IMAP, dan laat je de mail lekker op de server staan en ben je niks kwijt als je opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
eM Client is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
hcQd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:35:
Gebruik geen POP maar IMAP, dan laat je de mail lekker op de server staan en ben je niks kwijt als je opnieuw moet beginnen.
alright. kan ik dat nu nog veranderen of werkt het niet met terugwerkende kracht?
anders een goeie tip voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

hcQd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:35:
Dat kan ook prima met POP. er is in bijna elk pop mailclient een vinkje te zetten dat mail op de server :
-Automatisch moet verwijderen als het opgehaald is.
-Alleen moet verwijderen als je het in de client verwijderd.
-Nooit verwijderd.

Ik heb ook een pop3 mailbox van de afgelopen 10 jaar aan mail :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:24
+1 voor eM Client. Inmiddels veel (oudere) klanten overgezet van WLM naar eM Client. Makkelijke en nette interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Alleen verliest je dan wel alle informatie welke mail gelezen is, in welke map het stond, etc, zodra je een nieuw mailprogramma moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
heuveltje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:40:
[...]

Dat kan ook prima met POP. er is in bijna elk pop mailclient een vinkje te zetten dat mail op de server :
-Automatisch moet verwijderen als het opgehaald is.
-Alleen moet verwijderen als je het in de client verwijderd.
-Nooit verwijderd.

Ik heb ook een pop3 mailbox van de afgelopen 10 jaar aan mail :)
Alleen is dat verschrikkelijk inefficiënt. Elke keer als jij je mail gaat ophalen krijgt je mailclient dan 10 jaar aan email id's terug waarna de client moet gaan kijken voor élk van die ID's of die email al bekend is bij de client of niet. Los daarvan heb je dan niets van een mapstructuur of andere zaken; je hebt een 'postvak in' en that's it. Er is geen verplaatsen naar andere mappen bij etc. (althans, niet server-side; je client kan het vast, maar gebruik je een andere client dan ben je terug bij af). POP is helemaal niet bedoeld hiervoor en dat clients überhaupt de optie bieden is omdat er 'indertijd' geen beter alternatief was; wat uiteindelijk IMAP werd.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 04-12-2019 15:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Nog een +1 voor eM Client.

Verder hangt het een beetje van de server af.

Gebruikt je vader outlook.com (of een van de voorgangers) dan is de Win 10 mail app een prima keus.

Maar die app heeft ook zijn beperkingen:
- kan alleen met IMAP overweg
- herkent aliassen goed op outlook.com maar op sommige andere servers niet

Als je bijvoorbeeld een KPN account hebt dan beschik je over 1 GB ruimte voor mail.
Dat kan te weinig worden als mensen je foto's gaan sturen, je zal dan mail ook lokaal moeten opslaan en dan heb je iets nodig als Thunderbird of eM Client, de Windows 10 mail app kan daar niet mee overweg.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Ziggo mail is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
RobIII schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:46:
[...]

POP is helemaal niet bedoeld hiervoor en dat clients überhaupt de optie bieden is omdat er 'indertijd' geen beter alternatief was; wat uiteindelijk IMAP werd.
Er is altijd keuze geweest tussen POP en IMAP in e-mail clients, alleen met inbellen is POP veel handiger, omdat je dan niet online hoeft te zijn om mail te lezen. Zodoende dat iedereen is opgegroeid met POP. Als je ook maar één computer gebruikt is POP helemaal niet onhandig, want dan maak je op die computer alle submappen aan.

Dat we nu 24/7 online zijn met legio apparaten had niemand in 1998 niet kunnen voorzien, laat staan in 1984 toen het POP protocol werd ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Droefsnoet schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:06:
[...]

Er is altijd keuze geweest tussen POP en IMAP in e-mail clients
IMAP zoals we het nu kennen is pas van 1994 (i.t.t. POP3 uit 1988 / 1984) en is specifiek ontworpen om 'server-side' de mail af te handelen met een of meerdere clients. Die keuze is er helemaal niet altijd geweest. Misschien wel zo lang jij je kan heugen of "al heel lang" maar dat is iets anders ;) IMAP kwam pas vrij laat in populaire clients.
IMAP was designed with the goal of permitting complete management of an email box by multiple email clients, therefore clients generally leave messages on the server until the user explicitly deletes them.
Droefsnoet schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:06:
Dat we nu 24/7 online zijn met legio apparaten had niemand in 1998 niet kunnen voorzien, laat staan in 1984 toen het POP protocol werd ontwikkeld.
Dat heeft ook niemand gezegd of ontkend ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 04-12-2019 17:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29

Agent47

I always close my contracts.

EM CLIENT

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat onderbouwing is ook fijn i.p.v. dat iedereen hier zijn/haar favo client gaat roeptoeteren. Anders kunnen we TS net zo goed naar deze pagina verwijzen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29

Agent47

I always close my contracts.

RobIII schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:15:
[...]

Wat onderbouwing is ook fijn i.p.v. dat iedereen hier zijn/haar favo client gaat roeptoeteren. Anders kunnen we TS net zo goed naar deze pagina verwijzen.
Prima toch? TS had ook op Youtube verder kunnen kijken of andere Fora of hier op Tweakers op het Forum, i.p.v. klakkeloos een Topic aan te maken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Wow en nu is het mijn schuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Bedankt iedereen.
ik ga de opties eens goed bekijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Dit is een opsom topic, maar probeer Mailbird ook is :)
Gebruikt dat zelf en werkt wel prettig.
Pagina: 1