Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2022
Sinds de laatste firmware updates van Unifi heb ik problemen met mijn Remeha eTwist Wifi thermostaat.

Ik heb o.a. 2 Unifi Access Points (AP AC Pro en AP nano HD) in mijn thuisnetwerk. Deze functioneren prima. In dit netwerk heb ik 3 Vlan’s gecreëerd. In het Vlan tbv IOT-apparatuur heb ik een Remeha eTwist wifi thermostaat met de nieuwste firmware opgenomen.

Tot Unifi firmware versie 4.0.54 deed de eTwist het prima in mijn thuisnetwerk. Echter, na upgrade van de Unifi AP’s naar firmwareversie 4.0.66 en ook naar 4.0.69 gaf de eTwist problemen. De eTwist kon na upgrade geen verbinding meer maken met het thuisnetwerk (inloggen ging telkens fout). Ook het uitschakelen van 2G data rate control in het betreffende Wifi netwerk gaf geen verbetering.
Na een downgrade van de Unifi-AP’s naar versie 4.0.54 deed de eTwist het weer.

Alle andere netwerkcomponenten doen het prima met de nieuwste Unifi firmware

Ook heb ik contact gehad met Remeha, maar zij verwijzen me naar Ubiquiti. Zou dit misschien betekenen, dat er in de eTwist verouderde netwerkcomponenten zitten?

Heeft iemand dezelfde ervaringen en hopelijk een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

BCC

Wat zegt Ubiquiti?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesFr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2022
In Instellingen/Site van de Unifi-controller heb ik de “Geavanceerde functies” uitgeschakeld. Deze functie is blijkbaar tijdens een upgrade automatisch ingeschakeld. Nu kan de eTwist-thermostaat weer verbinding met het netwerk maken.

Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primium
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Working configuration. The last change after which it started working is I disabled "Band Steering" and "BSS Transition" and assigned the eTwist to an AP instead of Dream Machine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGenisrrEWGKdlRfXH_UEaK0Hdo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LWeRKBGCpsbboFF2cyvEQR8q.png?f=fotoalbum_large