Mijn 7 jaar oude desktop is klaar om met pensioen te gaan. Dit was bij aanschaf een ''high-end'' game systeem en heeft nog wel enkele jaren in zich, maar hij is niet meer future-proof.
Ik wil nu een volledig nieuw 'high-end'' desktop samenstellen, maar kom er zelf niet uit.
Het budget is rond de 3200 euro, maar kan gerekt worden tot 3500.
Waar ga ik hem voor gebruiken (prioriteit) :
1. 3D Sculpten in Zbrush
2. 2D Painten in Photoshop
3. Gamen op een 1440, 144hz monitor met ultra settings. (4K lijkt me overbodig)
4. Live streamen van proces Zbrush/Photoshop/Games
5. Video's bewerken
Er is ruimte voor een grote behuizing, voorkeur geen RGB lampjes, graag stil (zachte constante zoem is oké)
Als uitgangspunt wil ik de AMD Ryzen 9 3950x gebruiken (of eventueel 3900x) Maar welke moederbord/videokaart(en)/ssd/koeling/voeding/geheugen/behuizing/Monitor ik hiermee het beste kan combineren is teveel voor mijn beperkte kennis.
Een groot werkgeheugen vindt ik ook belangrijk,Ik wil soepel en snel kunnen werken. De Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2D3000C16 is dan goed toch?
Wat ik heb gevonden:
Overige vragen:
- Is het al mogelijk om een systeem te bouwen met hdmi 2.1? Is zoiets nodig?
- Mijn oude systeem gebruikt twee videokaarten. (Geen idee of dit meerwaarde heeft).
Zou bijvoorbeeld 2x MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio beter zijn dan 1x MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio? (zijn hier ook varianten van zonder RGB)?
Bij voorbaat dank,
(Excuses als dit verkeerd geplaatst is)
Ik wil nu een volledig nieuw 'high-end'' desktop samenstellen, maar kom er zelf niet uit.
Het budget is rond de 3200 euro, maar kan gerekt worden tot 3500.
Waar ga ik hem voor gebruiken (prioriteit) :
1. 3D Sculpten in Zbrush
2. 2D Painten in Photoshop
3. Gamen op een 1440, 144hz monitor met ultra settings. (4K lijkt me overbodig)
4. Live streamen van proces Zbrush/Photoshop/Games
5. Video's bewerken
Er is ruimte voor een grote behuizing, voorkeur geen RGB lampjes, graag stil (zachte constante zoem is oké)
Als uitgangspunt wil ik de AMD Ryzen 9 3950x gebruiken (of eventueel 3900x) Maar welke moederbord/videokaart(en)/ssd/koeling/voeding/geheugen/behuizing/Monitor ik hiermee het beste kan combineren is teveel voor mijn beperkte kennis.
Een groot werkgeheugen vindt ik ook belangrijk,Ik wil soepel en snel kunnen werken. De Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2D3000C16 is dan goed toch?
Wat ik heb gevonden:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3950X | € 829,- | € 829,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2D3000C16 | € 321,86 | € 321,86 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 131,89 | € 131,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.282,75 |
Overige vragen:
- Is het al mogelijk om een systeem te bouwen met hdmi 2.1? Is zoiets nodig?
- Mijn oude systeem gebruikt twee videokaarten. (Geen idee of dit meerwaarde heeft).
Zou bijvoorbeeld 2x MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio beter zijn dan 1x MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio? (zijn hier ook varianten van zonder RGB)?
Bij voorbaat dank,
(Excuses als dit verkeerd geplaatst is)