Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik wilde de bios updaten dit deed ik dus door op de site van gigabyte de bios versie f30 te downloaden en op een USB stick te zetten. Op het moment dat ik ging flashen stond er f2 geïnstalleerd.

Volgends de bios was het bestand valide en begon t flashen. Tot 80 procent ging dit goed daarna werdt het scherm zwart. Na 15 min te hebben gewacht besloot ik de voeding uit te schakelen. En de pc in te schakelen, het scherm bleef zwart.

Hierna heb ik contact gelegd met gigabyte, zij adviseerde een cmos reset. Ook dit werkte niet.

Op den duur was ik het zat en bestelde het zelfde type moederbord als waarmee de computer is geleverd ( b450m gaming rev 1. ) toen ik deze had dus de nieuwe had geïnstalleerd had ik nog steeds geen verbetering. Dus heb de ram ook uitgewisseld. Geen succes... psu? Nope... blijft er nog maar 1 ding over de processor.

inmiddels heb ik een nieuwe processor (A6) geprobeerd op het nieuwe board en het board dat jullie hebben geleverd, ook dit levert geen resultaat. Ik begin nu sterk te twijfelen aan het model moederboard en of hier niet een fout in zit, gezien ik het zelfde probleem heb met een nieuw moederboard. Mijn voorstel is dat ik het moederboard waarmee de pc geleverd heb naar jullie terug stuur, jullie hier een RMA over opstarten aan de hand van het eerdere contact tussen gigabyte en mij. En dat ik een ander merk soortgelijk model moederboard er voor terug krijg dus met een am4 socket. Het is in de eerste instantie al een kwalijke kwestie dat de bios zegt update is geschikt en bij de 80 procent gewoon crashed.

(let niet op de taalvoutjes we zitten hier niet op school)

Dank voor je hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je geen geschikte CPU hebt, is updaten niet nodig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
mijn cpu is geschikt, een AM4 A8(geleverd bij de pc) en AM4 A6 (als test cpu) binnenkort komt er een ryzen 3 dus daarom wilde ik de bios updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is precies je doel met dit topic? Want je hebt het in je post over "jullie". Wie is jullie? Tweakers heeft je immers geen moederbord gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Als ik het uit mijn hoofd goed zeg werken Bristolridge cpu's niet meer vanaf een bepaalde biosversie. Zal het vanavond nakijken als iemand anders het al niet eerder gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een BIOS compatibiliteit voor bestaande CPU's eruit haalt om nieuwe CPU's toe te voegen.

https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios

als notitie staat er bij versie F30
Update AGESA 0.0.7.2 for Athlon 200-series (Raven2) APU and further new CPU support
Improve USB compatibility

Note : Update AMD Chipset Driver 18.50.16.01 or later version before updating to this BIOS.
Verder is Ryzen geschikt vanaf F40, met de opmerking dat eerst F32 geflashed moet zijn.
Waarom heb je dan F30 proberen te flashen?

Maar met een nieuw moederbord kom je blijkbaar ook niet door de 'post' heen. Dus of er staat iets verkeerd in de settings van de bios (vandaar ook CMOS reset), of je hebt kortsluiting of iets dergelijks. In het 2e geval, alle onnodige apparatuur loskoppelen incl. videokaart e.d.

[ Voor 30% gewijzigd door FunFair op 04-12-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

brainlesssol schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:33:

Op den duur was ik het zat en bestelde het zelfde type moederbord als waarmee jullie de computer hebben geleverd ( b450m gaming rev 1. )
...
inmiddels heb ik een nieuwe processor (A6) geprobeerd op het nieuwe board en het board dat jullie hebben geleverd, ook dit levert geen resultaat.
...
Mijn voorstel is dat ik het moederboard waarmee de pc geleverd heb naar jullie terug stuur, jullie hier een RMA over opstarten aan de hand van het eerdere contact tussen gigabyte en mij.
Wie is deze jullie waar je het over hebt. Ben je in de veronderstelling dat dit het forum van 1 of andere webshop is?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
Hallo,

Allen dank voor de antwoorden, ik heb het met jullie over de leverancier van de pc ik heb mijn ticket gekopieerd omdat ik antwoorden en hulp zoek met dit probleem dart is mijn doel!

Ik heb het zinnetje veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door brainlesssol op 04-12-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
FunFair schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:33:
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een BIOS compatibiliteit voor bestaande CPU's eruit haalt om nieuwe CPU's toe te voegen.

https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios

als notitie staat er bij versie F30

[...]

Verder is Ryzen geschikt vanaf F40, met de opmerking dat eerst F32 geflashed moet zijn.
Waarom heb je dan F30 proberen te flashen?

Maar met een nieuw moederbord kom je blijkbaar ook niet door de 'post' heen. Dus of er staat iets verkeerd in de settings van de bios (vandaar ook CMOS reset), of je hebt kortsluiting of iets dergelijks. In het 2e geval, alle onnodige apparatuur loskoppelen incl. videokaart e.d.
Ik heb hem naar F30 willen flashen zodat er geen versies overgeslagen zouden worden en omdat de bios flash utility zelf ook niet wilde op een nieuwere versie voor dat ik de eerst opeenvolgende versie had geïnstalleerd dit vermeldt gigabyte ook op hun site.

"Note: Before updating BIOS to this new version, you MUST follow the steps as detailed under BIOS F40 discription."

Ook de videokaart en alle andere hardware heb ik losgekoppeld muv de psu. ook nu geen post :'(

[ Voor 4% gewijzigd door brainlesssol op 04-12-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je tussendoor ook de chipset drivers geüpdatet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
Hackus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:10:
Heb je tussendoor ook de chipset drivers geüpdatet ?
vooraf in windows gedaan, ging goed alleen hoe zou ik dat nu moeten doen zonder bios?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aetos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 00:14
Heb je al door dat een A8 en een A6 niet ondersteund worden door versie F30? Oeps teveel vanuit mijn eigen B350M ideeen gereageerd.

Maar de A6 en A8 staan idd ook niet in de supported lijst van de B450M Gaming rev 1.

[ Voor 48% gewijzigd door Aetos op 04-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
Aetos schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:35:
Heb je al door dat een A8 en een A6 niet ondersteund worden door versie F30? Oeps teveel vanuit mijn eigen B350M ideeen gereageerd.

Maar de A6 en A8 staan idd ook niet in de supported lijst van de B450M Gaming rev 1.
Huh wat nee heb ik iets gemist? Kan ik dit terug draaien? En hoe kan dit dan ook bij een nieuw exact het zelfde moederboard die nog nooit een bios update gezien heeft? de pc is geleverd met de a8 en dit heeft nooit problemen gegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door brainlesssol op 04-12-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainlesssol
voor dit topic te lang wordt; (mijn reactie op het ticket van de verkopende partij = dus jullie). Hopelijk zien ze het foutje en corrigeren ze deze, ik zet hun reactie op dit topic voor diegene die hier tegenaan lopen in de future.

Het kan aan mij liggen maar men op tweakers geeft ook aan dat deze combinatie niet compatible is, als ik zoek naar a8 compatible motherboards krijg ik ook geen resultaten mbt de gigabyte b450m gaming, hebben jullie er iets van een custom firmware op gezet? Of zeg ik nou iets geks... Hoe dan ook zou ik of een compatible cpu of moederboard gaarne terug willen krijgen! Verder doe ik geen consessies aan jullie kunnen zal ook geen slechte review oid plaatsen. Maar even van ict'er tot ict'er iedereen maakt wel eens een fout geeft niets, oplossen en verder ;-) zo handel ik naar mijn klanten. Hoop hierin ook op jullie volledige medewerking.
Pagina: 1