Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iOTA 14" laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TSMKroon
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-12-2019
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Alle reacties

• TSMKroon
Ik zoek een eenvoudige laptop voor Windows en liep tegen de iOTA 14" laptop aan. Ik kan geen reviews vinden over dit merk en deze laptop. Wie heeft er ervaring mee? Ik wil alleen surfen, mailen, data opslaan. Mijn budget is max 400 euro. De laptop heeft 4 GB werkgeheugen, 256 GB opslag, gratis Student Office 2019 zonder abonnement, intel quad core Pentium N4200, en kost 339 euro.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
TSMKroon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:20:
Ik zoek een eenvoudige laptop voor Windows en liep tegen de iOTA 14" laptop aan. Ik kan geen reviews vinden over dit merk en deze laptop. Wie heeft er ervaring mee? Ik wil alleen surfen, mailen, data opslaan. Mijn budget is max 400 euro. De laptop heeft 4 GB werkgeheugen, 256 GB opslag, gratis Student Office 2019 zonder abonnement, intel quad core Pentium N4200, en kost 339 euro.
Ik zou tweedehands kijken. 4GB is nu al gewoon te beperkend. Daarbij met een pentium zal de performance niet heel hoog liggen. Tweedehands kun je ex-bedrijfslaptops krijgen die oerdegelijk gebouwd zijn en lekker snel. Daar kan z'n plastic prul niet tegenop.

Voor de helft van je budget heb je een prima laptop. Als je student bent, kun je voor 30 euro via surfspot Office kopen, anders kost je dit 100 euro dacht ik. Dan ben je nog steeds even duur uit, terwijl je een laptop koopt die wel "snappy" aanvoelt, nog wel prima 3 jaar mee kan (als het niet 5 jaar is) én wel een goede bouwkwaliteit heeft.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

500 euro is echt zo'n beetje het minimum wat je zou moeten uitgeven voor een nieuwe laptop. Goedkoper dan betaal je een beetje minder maar krijg je een veel mindere laptop.

Zie hier voorbeeldjes van twee goede laptops voor 500 euro.

Als het budget echt heel strict is zou ik naar tweedehands kijken, wat hoi1234 hierboven ook beschrijft. Als tweedehands je niet aanstaat zou je als 'tussenvorm' ook kunnen kijken naar bedrijven die refurbished of tweedehands (zakelijke) laptops met garantie aanbieden.

Een nieuwe laptop van onbekend merk met slechte specs zou ik nooit aanraden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• TSMKroon
OK, dank je! Ik zoek nog even verder.