Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 10:54
Mijn zoon van 10 jaar moet telkens zijn laptop, acer aspire 3 15,6" op en af het school nemen. Nu hebben we een softcase maar ben toch bang dat dit niet voldoende zal zijn om deze te beschermen in de bus, of tijdens naar de klas gaan.

Daarom ben ik op zoek naar een hard case waar hij ook de voedingkabel en muis kan in steken zoals de peli 1490, maar is toch beetje aan de dure kant.
Ook heb ik hard case sleeves gevonden maar ik weet niet of dit voldoende bescherming biedt.

Wat denken jullie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:45:
Mijn zoon van 10 jaar moet telkens zijn laptop, acer aspire 3 15,6" op en af het school nemen. Nu hebben we een softcase maar ben toch bang dat dit niet voldoende zal zijn om deze te beschermen in de bus, of tijdens naar de klas gaan.

Daarom ben ik op zoek naar een hard case waar hij ook de voedingkabel en muis kan in steken zoals de peli 1490, maar is toch beetje aan de dure kant.
Ook heb ik hard case sleeves gevonden maar ik weet niet of dit voldoende bescherming biedt.

Wat denken jullie?
*knip* offtopic.
tja ik zou iets robuusts kiezen waterdicht en valbestendig .. unisex .
- duw van iemand
- schop tegen de tas in OV
- klasgenoot die "gooit"

kortom probeer gezeur te voorkomen + verzekering oid

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Jemig ook meteen een 15.6 " laptop, ik ken veel klassen die 12 inch gebruiken (is wat minder sjouwen).
Je zou kunnen denken meteen een "mooie" laptoptas te kopen, die zijn wat duurder maar gaan stuk langer mee.
Hou rekening met voorkeuren van zoon, neem hem mee naar winkel en laat hem kiezen.
Beter tas 10-20 euro te duur dan tas die niet graag gebruikt wordt -> laptop stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Hij heeft dyslexie en op die laptop staat een speciaal programma waarmee hij dan in school en thuis kan werken.
Op 10 of 20 euro ga ik niet kijken, maar ga er geen 250euro aan geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Timmy269 op 04-12-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:52:
Hij heeft dyslexie en op die laptop staat een speciaal programma waarmee hij dan in school en thuis kan werken.
*knip* offtopic. Reageer inhoudelijk, of reageer niet.

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:30 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:21

Agent47

I always close my contracts.

Geen kluisjes op school?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
ik weet het maar de tas moet niet evenveel kosten als de laptop he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:11
vso schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:56:
[...]
*knip* offtopic

Ontopic: @Timmy269 Zou naar een goede laptoptas kijken. ( tussen de 50/100 euro )

Die geven vaak al genoeg bescherming. Een sleeve zou ik niet doen. Koffer lijkt mij overdreven.

Je hebt ook mooie laptop rugtassen. Misschien is dat een optie?

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
in school staat hij veilig in de klas, tis meer tijdens het transport, op de bus, van de bus naar school, voor ze de klas in gaan, ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:52:
Ik gebruik zelf een tas van XD Design, en die zijn verdomd stevig en betrouwbaar. Gaat hier al ruim een jaar mee met:

Festivals
Laptop/werk tas
Disneyland parijs
etc
etc

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Ik ehb zelf een laptoprugzak van swissgear, die doet het al 8 jaar (oke, ondertussen wel andere laptop) en gaat nog steeds geod mee.
Is eenmalig dure aanschaf, maar dan blijft hij wel meegaan.
Bedenk wel: wil je een rugzak voor zijn leeftijd (en lengte) kopen, dan kan je misschien beter een kleine rugzak pakken. (sowieso, dit merk wilt graag de breedte in, dus let goed op dat je geen giga tas koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Nu heeft hij een draagtas uit stof, thuis hebben we nog een rugzak liggen. voor mij zou dit voldoende zijn maar voor kinderen van die leeftijd mag het toch wel steviger denk ik. Is vlug ne keer gevallen, iemand dat er per ongeluk op trapt, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:31 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
vso, daar heb je gelijk in.
Tot 100euro wil ik wel gaan voor een case, erboven zou ik al twijfelen.
suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
*knip* off topic

[ Voor 100% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43

Illusion

(the art of)

Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:45:

Wat denken jullie?
Vergis je niet in het gewicht van zo'n hardcase. Die peli weegt 2,9 kg. Een goede laptop-rugzak (bijvoorbeeld een Thule crossover 2 30L) weegt 1,3 kg.

Het verschil is een volle 1,5 liter cola-fles... Die je elke dag in je rugzak stopt en meesjouwt...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Zelf heb ik goede ervaring met laptop rugtassen. ( waarvan er 1 bijna 15 jaar oud is, en nu pas kapot begint te gaan )

pricewatch: Case Logic RBP-315 Zwart
pricewatch: Targus EcoSpruce 15.6" Backpack Zwart

Is dit een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:24:
vso, daar heb je gelijk in.
Tot 100euro wil ik wel gaan voor een case, erboven zou ik al twijfelen.
suggesties?
nogmaals, XD Design;

Bobby of de Bobby Biz

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Modbreak:Verder heb ik wat sfeerbepalende reacties weggemod. Laten we het budget vooral aan de TS over.

On topic: @Timmy269, kijk eens naar een rugtas met laptopvak erin, zoals hierboven. Dan kan de laptop tijdens vervoer daarin. Dat is imo de meest gebruiksvriendelijke optie.

Ze zijn er natuurlijk ook een stuk hipper. No offense, @corporalnl, maar zou jij daarmee rondlopen toen je 10 jaar was ;). Hell, ik ben 35 en heb in de blackfriday een mooie Herschel gekocht. Eastpaks hebben tegenwoordig ook gewoon laptopvakken.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
br00ky schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:35:
*knip*

Ze zijn er natuurlijk ook een stuk hipper. No offense, @corporalnl, maar zou jij daarmee rondlopen toen je 10 jaar was ;). Hell, ik ben 35 en heb in de blackfriday een mooie Herschel gekocht.
Haha eens dat is zo. :)

Die Herschel/Eastpak tassen zijn leukere tassen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy269
MIsschien dan eens proberen mee te geven in die rugzak dat we nog hebben liggen en misschien nog een hard case sleeve of zo rond doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Timmy269 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:02:
MIsschien dan eens proberen mee te geven in die rugzak dat we nog hebben liggen en misschien nog een hard case sleeve of zo rond doen
ik heb niet geroepen of de TS 1 of 1,000.000 uit moet geven dat is aan de TS persoonlijk, alleen dat wellicht

Extreem voorbeeld. een watje (0,001cent) gaat toch niet een smartphone/tablet/laptop beschermen van een val van 1Meter ??? daar moet je wel wat meer cash tegenaan gooien .. toch ?? teminste ik als persoon/kind (mijn kids) en wij als mens gaan niet altijd even zuinig om met HW .. teminste als je ziet dat je nu aparte verzekeringen ervoor moet afsluiten (uit de basis verzekering gehaald)

zelf vind ik het overgens wel moeilijk een advies voor een bepaald soort/specifiek product te geven .. inverband met laptop formaten en de gebruiker op het oog .. dus dat betreft is het topic wel intressant..

ps ik zou wel verzekeren .. zeker met hulpmiddelen .. gelazer met school/ouders over vergoed(ingen) over dit soort dingen/zaken is erg complex kwam ik achter bij de bril van mijn kid .. zelfs school aansprakelijkhouden of vervoersbedrijf is drama die je niet wilt en dure tas kan je beter meeverzekeren..
offtopic:
en zorg dat je dit Zwart op Wit hebt .. !!! trust me

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 04-12-2019 14:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Welke verzekering is dit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Laptops vallen meestal, al dan niet aanvullend, onder inboedel. Check je eigen verzekeringen zou ik zeggen. Of het nuttig is, is een tweede. De vergoeding kan immers nogal verschillen per verzekeraar. Goedkoper is een goed gesprek met je zoontje te hebben niet zomaar met zijn tas te gaan smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Ha Timmy269,

Je kunt eens met je verzekeringsmaatschappij bellen. De meeste verzekeraars hebben hier een Kostbaarheden Buitenshuisverzekering voor. Met deze verzekering verzeker je spullen die je mee naar buiten neemt. Vaak zit er wel een verplicht eigen risico bij. Het is ook verstandig om dan meteen te kijken welk soort schade verzekerd is. En wat de vergoeding is bij schade.
Een laptop heeft een bepaalde afschrijvingswaarde. De eerste periode na aanschaf wordt er dan vergoed op basis van de nieuwwaarde van de laptop. Daarna op basis van dagwaarde. Op de websites van verzekeraars wordt uitgelegd hoe hun nieuwwaarderegeling werkt en welk afschrijvingspercentage zij gebruiken per product.

Als je ook wilt dat de laptop thuis verzekerd is heb je een Inboedelverzekering nodig. Deze geeft dekking bij diefstal en brand. Voor ongelukjes in huis bestaat er vaak de mogelijkheid om de inboedel All Risk te verzekeren.

Het blijft uiteraard belangrijk om goed te kijken naar de verschillende dekkingen, vergoedingen en andere voorwaarden.

Ik hoop dat ik je in ieder geval een klein beetje op weg heb kunnen helpen.
*knip* je bent al eens gewezen op "de groeten" Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik fiets dagelijks met een laptop als bagage. Hiervoor gebruik ik inmiddels al een 4 jaar een laptoptas waar de randen bestaan uit een dik hard rubber en de vlaktes gevuld zijn met schuim. Hiermee tot nu toe prima ervaringen.

Wanneer het regent stop ik de laptop voor de zekerheid eerst in een plastic tas en dan in de laptop tas.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 06-12-2019 15:20 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
corporalnl schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:33:
Zelf heb ik goede ervaring met laptop rugtassen. ( waarvan er 1 bijna 15 jaar oud is, en nu pas kapot begint te gaan )

pricewatch: Case Logic RBP-315 Zwart

Is dit een optie?
Ik heb pricewatch: Case Logic 17,3" laptop rugzak Zwart, grotere variant van die hierboven. Die hierboven had ik hiervoor. Hele fijne rugzakken met lekker veel ruimte. Ook voor drinken en lunch enzo.
Pagina: 1