Website onbereikbaar - The requested URL was rejected.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sinds gisteravond (volgens mij klokslag 12 uur?) is de website https://www.kruidvat.nl voor alle devices op mijn netwerk onbereikbaar. Zelfde geldt voor de .be site en wel meerdere 'alternatieven' van dit bedrijf: https://www.ssllabs.com/s...?d=www.kruidvat.nl&latest De melding die ik krijg is:
The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Dit is enkel via mijn netwerk. Als ik bijvoorbeeld de telefoon op 4G zet of als ik op de PC een VPN verbinding opzet werkt het wel. Inspect element (Desktop, FF) zegt het volgende:
code:
1
Loading failed for the <script> with source “https://s.go-mpulse.net/boomerang/7Y7BU-EVR49-H58TT-X9646-LZDF2”.
Ik heb geen wijziging aangebracht. Hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC met Windows 10 (laatste versie)
Firefox (standaard browser) (laatste versie)
Chrome, Edge (laatste versies)

RMN5 met MIUI 10.2
Firefox (standaard browser) (laatste versie) met Ublock Origin
Chrome (laatste versies)

Ubiquiti USG
Ubiquiti AC-Lite
Raspberry met Home Assistant met Pihole en Controller.
Provider Ziggo
DNS: Pihole, 1.1.1.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de clients al cookies & cache verwijderd. Geen effect.
Zowel Chrome en Edge geprobeerd (standaard browsers zonder extensies). Geen effect.
Firefox in safe mode gedraaid. Geen effect.
Pihole draait normaliter, maar stond nu uit. Opnieuw disabled. Geen effect.
DNS clientside verandert en ipconfig /dsnflush. Geen effect.
DNS in controller verandert naar 8.8.8.8/4.4. Geen effect.
Website toegevoegd aan vertrouwde websites. Geen effect.
Gecontroleerd of website in 'managed websites' staat. Niet het geval.
Op beide devices draait Malwarebytes, maar kan geen melding ontdekken.

Het enige wat overblijft is volgens mij
Such a message can be generated by a filter protecting the server against misuse. Such bans usually expire in a day, so you can try again later.
bron Dus een (tijdelijke) IP ban? En wat ik dan kan bedenken wat daarvan de reden zou kunnen zijn, is dat ik een Check4Change de dag ervoor had draaien op een product (elke 5min.) Lijkt me stug dat dat het is :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een simpele ping werkt wel?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:37
Heb je 4g al geprobeerd? die zou niet verbannen moeten zijn via ip ban.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

99ruud99 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:09:
Heb je 4g al geprobeerd? die zou niet verbannen moeten zijn via ip ban.
Als ik bijvoorbeeld de telefoon op 4G zet of als ik op de PC een VPN verbinding opzet werkt het wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Freakster86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:04:
bron Dus een (tijdelijke) IP ban? En wat ik dan kan bedenken wat daarvan de reden zou kunnen zijn, is dat ik een Check4Change de dag ervoor had draaien op een product (elke 5min.) Lijkt me stug dat dat het is :?
Integendeel, dat lijkt me dan vrij waarschijnlijk.

Neem contact met ze op, biedt excuses aan, zeg dat dat script / de plugin is gestopt en blijft gestopt. Of stop en hoop dat je na ene tijdje automatisch van de zwarte lijst af gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dan vrees ik een IPban.....

Zet dat programma eens uit, en kijk de komende dagen eens opnieuw. En heb je dat programma wel goed ingesteld ? Misschien dat de ingevoerde 5 misschien wel een interval was van 5 seconden i.p.v. minuten.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja.
AW_Bos schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
Dan vrees ik een IPban.....

Zet dat programma eens uit, en kijk de komende dagen eens opnieuw. En heb je dat programma wel goed ingesteld ? Misschien dat de ingevoerde 5 misschien wel een interval was van 5 seconden i.p.v. minuten.
Stond ingesteld op 5 min tot gistermiddag. Stond dus al uit op het moment van de 'ban'.
F_J_K schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:14:
[...]

Integendeel, dat lijkt me dan vrij waarschijnlijk.

Neem contact met ze op, biedt excuses aan, zeg dat dat script / de plugin is gestopt en blijft gestopt. Of stop en hoop dat je na ene tijdje automatisch van de zwarte lijst af gaat.
Wat is er fout aan het (automatisch) F5'en van een productpagina dat je je excuses dient aan te bieden? Klinkt net alsof ik een DDOS uitvoerde 8)7. Elke 5 minuten is 12x per uur. Ben geen expert, maar dat lijkt me voor een dergelijke website toch peanuts? Als een product meermaals per dag opnieuw beschikbaar komt voor een korte tijd, hoe moet je dat dan monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freakster86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:24:
Wat is er fout aan het (automatisch) F5'en van een productpagina dat je je excuses dient aan te bieden? Klinkt net alsof ik een DDOS uitvoerde 8)7. Elke 5 minuten is 12x per uur. Ben geen expert, maar dat lijkt me voor een dergelijke website toch peanuts? Als een product meermaals per dag opnieuw beschikbaar komt voor een korte tijd, hoe moet je dat dan monitoren?
Basicly is dat wel wat je doet inderdaad en schijnbaar heeft de website daarvoor maatregelen genomen om te voorkomen dat mensen elke 5 minuten een page request doen. Wat is de HTTP foutcode die je ontving? Die kun je zien met de Inspector op de browser, tabje netwerk.

Ik weet ook niet of het een policy van Kruidvat is, gezien de geblockte URL kan het ook een blokkade zijn bij de CDN. Dus ik weet niet of Kruidvat het kan oplossen voor je.

En hoezo zou je het monitoren? Je kunt toch gewoon altijd bestellen ook al is er geen voorraad? Dan komt het vanzelf een keer jouw kant op. Dus elke vijf minuten een page request doen is best wel overdreven.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee het is niet heel veel, maar ook geen beoogd en zou op misbruik kunnen duiden zodat automatische of handmatige filters in werking treden. En ik mag hopen dat het je gaat om weer toegang krijgen, niet om je trots. Iets met stroop en vliegen en zo ;)

Vertel ze anders waarom je het (privé?) wilt doen en vraag ze naar wat wel acceptabele frequenties zijn, als je het niet wilt stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 04-12-2019 10:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:29:
[...]
Basicly is dat wel wat je doet inderdaad en schijnbaar heeft de website daarvoor maatregelen genomen om te voorkomen dat mensen elke 5 minuten een page request doen. Wat is de HTTP foutcode die je ontving? Die kun je zien met de Inspector op de browser, tabje netwerk.
Snap dat het principe hetzelfde is, maar voor mijn gevoel toch echt appels en peren. Was ervan overtuigd dat dit een nette oplossing was. Ik zie verder geen foutcode?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M4tujqIItnfFUzMUN26WnSVL/thumb.jpg
Ik weet ook niet of het een policy van Kruidvat is, gezien de geblockte URL kan het ook een blokkade zijn bij de CDN. Dus ik weet niet of Kruidvat het kan oplossen voor je.
Geen idee, maar het geldt in ieder geval voor meerdere websites van hun moederbedrijf. Van de lijst "alternatives" van de link in de TS kan ik er meerdere niet bereiken.
En hoezo zou je het monitoren? Je kunt toch gewoon altijd bestellen ook al is er geen voorraad? Dan komt het vanzelf een keer jouw kant op. Dus elke vijf minuten een page request doen is best wel overdreven.
Dat kan helaas niet. Hun voorraad systeem is niet bepaald super te noemen. Producten staan dan plots op uitverkocht of online tijdelijk niet op voorraad en kun je niet bestellen/afrekenen. Maar de ervaring leert dat zo'n product regelmatig gedurende de dag wordt aangevuld en weer te bestellen is. En een populair item is vaak in no time weer op. Stukje automatisering en gemak. Pakt helaas verkeerd uit.
F_J_K schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:38:
Nee het is niet heel veel, maar ook geen beoogd en zou op misbruik kunnen duiden zodat automatische of handmatige filters in werking treden. En ik mag hopen dat het je gaat om weer toegang krijgen, niet om je trots. Iets met stroop en vliegen en zo ;)

Vertel ze anders waarom je het (privé?) wilt doen en vraag ze naar wat wel acceptabele frequenties zijn, als je het niet wilt stoppen.
Ik dacht toch echt 'veilig' te zitten of althans de website niet tot last te zijn door één keer per 5 minuten te refreshen. Mogelijk dat het komt omdat het gestructureerd élke 5 minuten is en niet random? In het verleden deed ik dit handmatig en wel meer dan 12 keer per uur :P

Afijn, zal de klantenservice wel een mailtje sturen en kijken wat ze zeggen.

Een ipban voor het refreshen van de Happy Socks Adventkalender pagina :F :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als meerdere keren per dag de voorraad wordt bijgewerkt op de site, heeft het natuurlijk geen zin om elke vijf minuten te checken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@CH4OS Juist wel, want C4C geeft een melding als er iets verandert op de site. Dan kan die pagina naar de achtergrond en hoef ik mij er niet mee bezig te houden. En zeker als de voorraad met slechts een paar wordt aangevuld, dan moet je er snel bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp goed hoe dergelijke plugins werken. Ik heb ze in het verleden ook wel eens gebruikt. ;)
Maar wat ik bedoel, als de magazijnvoorraad beperkt op een dag wordt bijgewerkt, heeft het geen zin om elke vijf minuten te checken.

Als de voorraad 2x in de ochtend en 2x in de middag wordt bijgewerkt, is het vrij zinloos om elke vijf minuten te checken of er iets veranderd is. Pak dan 1x per uur of zo. Je frequentie is gewoon teveel anders.

En zijn er geen andere winkels die hetzelfde product aanbieden, dan shop je toch lekker daar? :) Lijkt me sneller dan op de Kruidvat te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@CH4OS Niet voor die prijs helaas ;) 199,99 op Bol. 9,99 bij Kruidvat :+ Probleem is dat ik niet weet wanneer het wordt bijgewerkt. In het verleden was dat ook vaak geheel random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan lijkt het me overduidelijk een prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@CH4OS Nee, zeer zeker niet. Zijn ook maar sokken hè. Staat nog steeds op de site voor deze prijs FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:58
Freakster86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:33:
@CH4OS Nee, zeer zeker niet. Zijn ook maar sokken hè. Staat nog steeds op de site voor deze prijs FYI.
Welke zijn het dan in plaats van zo geheimzinnig te doen? 8) Nu ben ik ook nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freakster86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:33:
Als het 'maar' sokken zijn, heeft Bol de fout toch? :+ Of heb je hierboven ook een typfout? Sokken van 200 euro lijken me intussen gouden sokken gebreid door engelen tijdens kerstmis. terwijl zij naar de kribbe keken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
CH4OS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:36:
[...]
Als het 'maar' sokken zijn, heeft Bol de fout toch? :+ Of heb je hierboven ook een typfout? Sokken van 200 euro lijken me intussen gouden sokken gebreid door engelen tijdens kerstmis. terwijl zij naar de kribbe keken.
https://www.kruidvat.nl/h...lendar-gift-box/p/4994781
https://www.bol.com/nl/p/...t-41-46/9200000122020277/

Ik ga nu ook voorraad checken. :9

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:36:
[...]
Haha, en ik ervan uitgaan dat je Kruidvat bedoelde :+ Tja, overpriced meuk met een naam. Hip enzo.
spoiler:
Shit :+

Ik zou adviseren 1x per 5 min met C4C refreshen. Werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar dat gaat specifiek over de online voorraad. Is er lokaal geen fysieke Kruidvat winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Freakster86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:51:
[...]

Haha, en ik ervan uitgaan dat je Kruidvat bedoelde :+ Tja, overpriced meuk met een naam. Hip enzo.

[...]

spoiler:
Shit :+

Ik zou adviseren 1x per 5 min met C4C refreshen. Werkt erg goed!
Ik heb VisualPing op 1 minuut ingesteld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Als je er weer op mag, zou ik ze op je verlanglijstje zetten en gewoon die laten refreshen? Kan me niet voorstellen dat ze je daarvoor bannen?

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:52:
Maar dat gaat specifiek over de online voorraad. Is er lokaal geen fysieke Kruidvat winkel?
Wel aanwezig, maar niets op voorraad.
NotSoSteady schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb VisualPing op 1 minuut ingesteld. >:)
Dank voor de tip :P
Jivebunny schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:01:
Als je er weer op mag, zou ik ze op je verlanglijstje zetten en gewoon die laten refreshen? Kan me niet voorstellen dat ze je daarvoor bannen?
Op dit moment is het ook nog speculeren, al zijn er volgens mij weinig andere opties die overblijven. Even de reactie van Kruidvat per mail afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jivebunny schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:01:
Het gaat om een CDN die een Javascript niet teruggeeft. Het kan dus een policy zijn van de CDN en niet per se van Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

CH4OS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:41:
[...]
Het gaat om een CDN die een Javascript niet teruggeeft. Het kan dus een policy zijn van de CDN en niet per se van Kruidvat.
Snap ik, boomerang/mpulse van akamai. Ik zie dat het ook op je verlanglijstje pagina van hen draait. Weet alleen niet hoe zwaar ze die hebben geconfigureerd. Ik dacht, kan zomaar zijn dat ze het daar niet superstreng controleren.

Alleen als ik zo lees, is het wel degelijk een implementatie van Kruidvat: https://developer.akamai.com/tools/boomerang/#Introduction

Ze moeten iig het script zelf wel aanbieden en dan met de API connecten. Daarna pakt akamai op basis van hun configuratie inderdaad zelf de users eruit die ze moeten blocken.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het op basis van Javascript is kan het uitschakelen van Javascript misschien helpen. :) Of een extension als NoScript. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Update: Geen reactie per mail ontvangen helaas, maar na een kleine week lijkt de blokkade (automatisch?) te zijn opgeheven.
Pagina: 1