problemen met Powerpoint font?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:22
Mijn vraag
klant van ons heeft problemen met Powerpoint, probleem wat ik nog niet eerder heb gezien, hij werkt op een terminal server (2012 R2) met office 2016. wanneer hij (hij is de enige op de gehele TS) een powerpoint opent wordt de volledige text tegen elkaar gedrukt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wx23cKy.png

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2012 R2
Office 2016 Standard

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Office herstel (online en offline)
temp mappen leeg gemaakt
spacing gecontroleerd tussen de letters

heeft een van jullie dit ooit eerder gezien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hetzelfde bestand bij een andere gebruiker op dezelfde server laat het wel goed zien? Zo ja, dan zit er ergens in het profiel van de gebruiker wat fout. Je kan dan uren of dagen zoeken naar wat het precies is, maar het is misschien zinvoller om een nieuw profiel aan de gebruiker te geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haro1power
  • Laatst online: 06-10 12:10
Problemen met opmaak en uitlijning heb ik wel eens vaker gezien, dit is meestal doordat het niet gemaakt is in hetzelfde programma.

Zelf heb ik dit soort problemen wel eens gezien als ik een PowerPoint presentatie gemaakt had op mijn MacBook, LibreOffice of soms zelfs al als het gemaakt is met een oudere versie van Office.

Er zitten dan kleine verschillen in de manier van opslaan, waardoor er kleine dingetjes misgaan bij het weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Laatst online: 09-10 17:22
Hero of Time schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:27:
Hetzelfde bestand bij een andere gebruiker op dezelfde server laat het wel goed zien? Zo ja, dan zit er ergens in het profiel van de gebruiker wat fout. Je kan dan uren of dagen zoeken naar wat het precies is, maar het is misschien zinvoller om een nieuw profiel aan de gebruiker te geven.
het zelfde bestand bij een andere gebruiker geeft geen problemen.
dat wordt een nieuwe UPD maken, had gehoopt dat er een andere oplossing mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Groot voordeel van UPD: je kan het bestand hernoemen en testen of het probleem is opgelost. Zo niet, dan herstel je de naam.

Sowieso, wat staat er in een profiel tegenwoordig? Als je zakelijk bezig bent, verplaats je over 't algemeen de documenten e.d. naar een aparte map op je fileserver, dus buiten het profiel. Dan blijft alleen nog de browser instellingen over, die kan je ook even tijdelijk elders huisvesten. De andere kleinigheden nemen de tijd ook niet om weer in te stellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate