Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:47
Omdat het weer december is besloten om onszelf te trakteren op een cadeautje net als vorig jaar.
Toen hebben we een 65" LG OLED tv gekocht welke afgelopen jaar goed gebruikt is.
Deze TV is op dit moment gekoppeld aan een Logitech Z906 setje welk ik al sinds 2012 als PC speaker set gebruikt heb toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Nu willen we dit jaar de geluidskwaliteit een boost geven omdat dat toch wel hoort bij zo'n fijne tv.

Allereerst het huidige gebruiksscenario:
  • We kijken tegenwoordig alleen Netflix, Amazon Prime, Disney+, Plex, etc. via de Apple TV 4K of via de TV zelf (LG WebOS). Qua televisie alleen F1 op Ziggo Sport (Direct via de kabel zonder Mediabox)
  • Er hangen een Nintendo Switch en een PS4 Pro aan de TV.
  • Er wordt een Apple Homepod gebruikt voor achtergrond muziek.
  • Ook is er een goedkope platenspeler welke nu via RCA aan de Z906 hangt. Eventueel in de toekomst te upgraden
Het toekomstige gebruiksscenario:
  • Alle apparaten via de versterker naar de TV. ARC nodig voor Ziggo Sport en apps op de TV zelf?
  • Muziek van verschillende bronnen kunnen afspelen (Spotify, Apple Music, LP's). Bij voorkeur ook Airplay support.
Het gaat er hierbij vooral om dat we een beetje een bioscoop beleving hebben bij het kijken naar films en series maar ook kunnen genieten van muziek op een redelijk hoog volume. Niet oorverdovend maar wel zo dat je de muziek letterlijk kunt voelen (vooral de bas dan natuurlijk).

Dingen als Dolby Atmos en nog een hoop andere komen mij natuurlijk bekend voor en het zou gaaf zijn als dit er op zit, mits het ook echt toegevoegde waarde heeft. Online wordt bijvoorbeeld Atmos veel geprezen, maar ik vraag mij af of het ook een toevoeging heeft bij een setje van rond de 800 euro of dat je beter een "normale" setup met Dolby Surround kunt creëren.

Het budget staat niet vast maar liever niet meer dan 800 euro.

Tot nu toe heb ik mijn zoektocht beperkt naar een volledige set zoals de Onkyo HT-S7805. Dit eigenlijk omdat ik op dit moment geen expert ben in HiFi dus dit de makkelijkste oplossing is. Ik wil mij hier graag verder in verdiepen dus hoop op deze manier een head-start te krijgen.

De eerste en belangrijkste vraag is: gaat het voor 800 euro beter zijn om een custom setup samen te stellen met versterker + speakers dan wat de Onkyo kan bieden. Als het antwoord hierop ja is zou ik graag wat suggesties krijgen wat een mooie setup zou zijn.

De andere vragen komen eventueel verder in het topic nog.

Bijgevoegd ook twee foto's van de woonkamer (let niet op de troep). De eerste is direct van achter de bank genomen, de tweede direct voor de TV naar de bank toe. Het belangrijkste is dat de gevel achter de bank schuin afloopt. Zoals te zien in foto 2 is er links en rechts achter de bank wel muur waar de speakers opgehangen kunnen worden maar de ene speaker zal dus wat verder van de bank af zitten dan de andere speaker. Ik weet niet of dat nog problemen oplevert?
  1. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/axEU9LqpcSRQhULFKUzWMR4z/thumb.jpg
  2. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f5mC7ZIWfl6laiozfxtY2nps/thumb.jpg

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Beste antwoord (via Destynx op 07-12-2019 16:16)

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Destynx schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:55:
Ik ben nu dus aan het kijken via V&A en marktplaats voor 5.1 setjes van rond de 400/500 euro. Via V&A 2 gevonden maar beide reageren niet :(
Via marktplaats kom ik vooral zuilen tegen, maar ik weet dus niet wat goed is daarvan.
En ondertussen heb ik gereageerd en is hij al langs gekomen voor mijn Teufel Ultima.s. Veel plezier er mee!
Nu nog die deftige receiver vinden! 😊

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Op zich is zo'n Onkyo set een hele verbetering tov wat je nu hebt. De receiver is een wat ouder model (3-4 jaar) maar nog steeds redelijk up-to-date om naar de toekomst toe upgrades uit te kunnen voeren (volgens mij is deze receiver een HT-695).

Mocht je dan in de toekomst de volgende stap gaan maken, dan kan je de front speakers vervangen voor "echte" bookshelves of vloerstaanders. De andere speakers kan je dan gebruiken als aanvulling voor je ATMOS opstelling. De subwoofer zal ook een upgrade zijn wat je nu hebt maar is niet zo geraffineerd zeg maar (ik noem het altijd "bonk dozen"). Maar ook deze kan je dan in de toekomst upgraden naar een goede sub.

Of je begint bij het begin, bijvoorbeeld:

- Onkyo 686 voor €399
- Fronts: Dali sensor 3 €299
- Subwoofer: Klipsch R 120W oid €370

Bovenstaande is uiteraard maar een idee en een home cinema "on a budget" ... maar zo begin je wel op een hoger niveau en kan je later uitbreiden naar 5.1 / 5.1.2 / 7.1 / 7.1.2
Je kan het zo gek maken als je wil. Ook iets om over na te denken is je budget te besteden op de 2e hands markt. Je krijgt dan veel meer bang voor je bucks natuurlijk.

Receiver: V&A aangeboden: Denon AVR-X1500H (Dolby Atmos 7.2)
Fronts: V&A aangeboden: Boston Acoustics A 25 set (Zwart)
Sub: > even zoeken op marktplaats. Maar een knappe sub om mee te beginnen voor €250 moet ook lukken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Bedankt voor je antwoord!

Dus in hoeverre is de Onkyo set later uit te breiden? Is de versterker goed genoeg of moet die dan ook meegepakt worden.

Ik vind het heel lastig om van de tweede hands apparatuur te bepalen of het goed is of niet, vandaar dat ik daar nog niet naar gekeken heb. Financieel is het wel weer een stuk aantrekkelijker.

Zit er nog veel verschil in de Onkyo 686 en de HT-695 die bij de HT7805 komt? Ik heb wel gelezen dan Onkyo via een firmware update Airplay 2 naar 686 heeft uitgerold, en dat is weer fijn aangezien 90% hier in huis van Apple is.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Beide zijn goed voor de toekomst, maar de 686 is wat beter voorbereid(meer/betere specs). Je kan nu ook voor het gemak gaan en die onkyo set nemen. Je gaat daar prima een leuke stap op voorruit en kan je over een paar jaar of uitbreiden of het hele zwikkie verkopen en dan voor een nieuwe samenstelling gaan. Sowieso kan je natuurlijk de set eerst een uitproberen, als je tevreden bent hou je het anders stuur je het terug.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:13
Ik heb toevallig een paar dagen terug een Onkyo 686 gekocht, ben er erg blij mee.
Ik had ook een 5.1 Logitech setje, weet niet meer welk type setje.

Momenteel heb ik 2 Denon speakers eraan hangen, deze hadden mijn ouders nog liggen.
Ik geloof dat deze speakers ooit een waarde van 80 euro hadden. Op zich redelijke speakers, maar zeker niks speciaals.
Echter komt er veel beter/mooier geluid uit mijn 2.0 opstelling dan uit mijn 5.1 Logitech setje.

Als je alvast een Onkyo 686 hebt, kun je eenvoudig uitbreiden. Het liefst zou ik meteen een 5.1 of eigenlijk zelfs een 7.1 opstelling neerzetten, maar dat vind ik toch iets te duur worden om dat in een keer te doen. Waarschijnlijk koop ik er binnenkort een center speaker bij en ga ik de huidige 2 speakers ook weer vervangen door goede speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Dan is het misschien een goed idee om het stap voor stap te doen.

De onkyo 686 is 399. Dan blijft er 400 over voor speakers. Ik zat zelf te kijken naar bijvoorbeeld de Dali Oberon 7. Dan begin ik voor 800 euro met een 2.0 set en kan ik deze geleidelijk uitbreiden. Is voor zo’n begin de Dali een goede keuze? Ik wil uiteindelijk op een 5.1 set uitkomen. 7.1 is in de huidige woonkamer gewoon niet nodig.
Ook de vraag dan, is de 2.0 met 686 en dali speakers al qua kwaliteit beter dan de onkyo set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
Speakers zou ik sowieso op marktplaats zoeken met dergelijk budgetten. Als je een beetje flinke zuilen neemt is een subwoofer ook niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 123% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Malt007 dit vind ik altijd een loze opmerking. Full size zuilen kunnen zelden het laag prodcuren zoals een goede sub dat kan. Als je 90% muziek luistert en af en toe een film dan is het overwegen waard om een sub achterwege te laten. Wil kijk je relatief gezien veel/regelmatig films dan is een goede sub altijd een nuttige toevoeging die een grote bijdrage aan de beleving. Maar ook voor muziek kan de sub een goede toevoeging zijn.

Verder ben ik het wel eens met @Vettigedennis, dit zou ook mijn advies zijn. Echter zal de TS moeten bepalen waar het zwaartepunt/prioriteit ligt.

> Wil je primair een 5.1 ervaring met het beschikbare budget en het liefst nieuw? Kies dan die Onkyo HT-S7805 (of soortgelijk)
> Wil je primair een 5.1 maar ook hoger instappen qua geluidskwaliteit? Ga dan 2e hands shoppen
> Wil je op den duur overstappen naar 5.1 maar wel op een hogere niveau? Begin bij een goede receiver + twee goede fronts en bouw dit de komende jaren verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
renzo4000 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:34:
@Malt007 dit vind ik altijd een loze opmerking. Full size zuilen kunnen zelden het laag prodcuren zoals een goede sub dat kan. Als je 90% muziek luistert en af en toe een film dan is het overwegen waard om een sub achterwege te laten. Wil kijk je relatief gezien veel/regelmatig films dan is een goede sub altijd een nuttige toevoeging die een grote bijdrage aan de beleving. Maar ook voor muziek kan de sub een goede toevoeging zijn.
Met een paar flinke zuilen kom je qua bass niet veel tekort hoor (bij normaal gebruik dan). Natuurlijk is er genoeg verschil te merken maar je moet er ook maar net de ruimte voor hebben en bijvoorbeeld niet in een appartement wonen ivm geluidsoverlast. Ik zelf gebruik overigens 2 15" subs dus ik erken het belang van een sub wel :) Ging me er meer om dat als je nog 400 euro over hebt voor je speakers dat je wellicht beter voor wat grote zuilen kon gaan omdat je dan al aardig wat laag hebt en je dus geen budget hoeft te verspillen aan een subwoofer (die vaak relatief duur zijn tov de zuilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat nuanceert inderdaad het verhaal een stuk beter. Ik zie nog te vaak dat mensen iets roepen als "ik heb hele grote speakers met grote drivers dus ik heb geen sub nodig"

Zelf heb ik ook behoorlijke zuilen met ingebouwde separate woofers van 10" (passief) en kunnen behoorlijk laag weergeven met aardige druk opbouw. Echter mijn "10 inch subwoofertje" van SVS (pb-1000) is echt een wereld van verschil. Daarnaast ontlast ik hiermee mijn fronts behoorlijk en kunnen die zich meer richten op alles boven de 60hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
@Vettigedennis Ik keek inderdaad verkeerd, dat is 400 per stuk, niet voor 2. Die vallen voor nu dus even af.

Nu moet ik de vriendin ook nog overtuigen om er nog een "dure" hobby bij te nemen, want mij kennende zal ik in de loop van de tijd alles steeds willen upgraden. Mocht dat nu niet lukken, kan ik dan met de versterker van de Onkyo 5.1 ook over 2/3 jaar nog een goede set van bijvoorbeeld Dali aanschaffen voor 2k? Of gaat de versterker dat niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Al eens naar Klipsch gekeken. Op MP staan deze bv https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Is uiteraard een vraagprijs. Zijn mooie speakers met een goed geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:22
Ik ben met mijn Denon h1500 7.1 zeer tevreden die staat regelmatig rond de 300 euro en als je atmos wilt proberen heb je naar mijn mening wel 7.1 nodig IPV 5.1 ik heb klipsch r51 bookshelfs plus een klipch center

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Destynx Als je echt wat leuks neer wilt zetten, dan is sparen en upgraden zeker een goede optie. Als je je receiver nu goed uitkiest, dan hoef je die zeker niet meteen te upgraden. Zie voor hoe je een receiver uitkiest: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

V.w.b. de speakers, is het vooral een kwestie van zelf luisteren, aangezien ze allemaal anders klinken. Zie Jorgen in "Nieuwe 5.1 set + Receiver - ~2800 euro budget" Ga dan eerst voor een 2.0, daarna voor de center of sub (beide kunnen echt heel veel aan de beleving toevoege) en als laatste voor de achterspeakers. Je upgradepad is dan 2.0 → 3.0 → 3.1 → 5.1 of 2.0 → 2.1 → 3.1 → 5.1

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:55
Jorgen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:02:
@Destynx Als je echt wat leuks neer wilt zetten, dan is sparen en upgraden zeker een goede optie. Als je je receiver nu goed uitkiest, dan hoef je die zeker niet meteen te upgraden. Zie voor hoe je een receiver uitkiest: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

V.w.b. de speakers, is het vooral een kwestie van zelf luisteren, aangezien ze allemaal anders klinken. Zie Jorgen in "Nieuwe 5.1 set + Receiver - ~2800 euro budget" Ga dan eerst voor een 2.0, daarna voor de center of sub (beide kunnen echt heel veel aan de beleving toevoege) en als laatste voor de achterspeakers. Je upgradepad is dan 2.0 → 3.0 → 3.1 → 5.1 of 2.0 → 2.1 → 3.1 → 5.1
Ben ik het een keertje met je eens: eerst alles in de 2.0 dan langzaam uitbreiden naar meer losse speakers.

Voor de bron: je wil apple airplay: Dan zou ik deze aanraden: de Yamaha WXAD-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@aljooge Gelijk gekregen en eens op 1 dag :+ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vettigedennis schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:18:
Ik heb de Oberon 7’s
Die kostten wel 1000€ per twee , waar vind je die voor 400€ dan ?

Deze speakers zijn echt subliem. Een zeer helder geluid komt eruit. Basweergave gaat tot onder de 35 herz.
Ok. En tot hoever daaronder dan? Ik had ook leuke speakers staan waar aardig wat laag uit kwam dacht ik. Tot ik er een sub bij kocht..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Ik snap het allemaal wel wat je zegt, maar het feit dat je er nog "bass" uit hoort komen en dat de kopjes staan te rinkelen in de kast (en bij de buren) wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk de juiste laagweergave voorgeschoteld krijgt zoals een sub dat doet. Mijn zuilen hebben ook nagenoeg dezelfde specs (Frequency Response (Hz, +/-3dB), 37 - 25.000) maar no way dat die maar in de buurt komen van de laagweergave van mijn SVS. Daarnaast doet je kamer akoestiek heel veel de (on)gecontroleerde laagweergave (room gain).

Zoals al gezegd, het is verstandig om bij het begin te beginnen. Dus een goede receiver en fronts. En ja, dan is het fijn als ze redelijk laag kunnen gaan maar uiteindelijk wil je een suiwoofer toevoegen aan je multichannel opstelling (zeker als je de bioscoop beleving wil behalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Op dit moment neig ik toch naar de Onkyo set, omdat het wel fijn is om voor €800 een 5.1 set te hebben. Als een tweedehands 2.0 set met zuilen en een goede versterker voor hetzelfde geld beter is, dan gaan we dat doen. Ik vind dat zelf heel lastig in te schatten. Uitgangspunt is dat ik geen 800 euro neer wil tellen om dan, of qua volume of qua bass achter uit te gaan op de Logitech. De Logitech komt over het algemeen niet boven de 50% volume en de bass staat ook maar voor 50% of minder aan.

Edit:
Nog even wat rondgekeken tweedehands en ik kwam een set Kef E305 speakers met een Denon AVR-X2500H tegen voor rond de 800. Is dat een beter startpunt dan de onkyo 5.1 set?

[ Voor 15% gewijzigd door Destynx op 06-12-2019 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kort antwoord? Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Destynx in normale huiskamer situaties gebruik je maar een paar Watt dus elke set kan je kamer met geluid vullen.

Of je nu gaat voor een all in one home cinema set, of voor een zelf samengestelde, je gaat er sowieso op vooruit

Richt je niet op die 50%. Iedere set is anders, dus wie weet staat je volgende set op 35 of 88. Dat maakt niet uit toch? Gaat erom of het geluid mooi is, niet om welke cijfertjes op het schermpje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
In dat budget schiet mij dit setje nog naar binnen:

https://www.teufelaudio.n...round-5-1-set-p19056.html

in combinatie met

pricewatch: Denon AVR-X1500H

De versterker is prima, daar kun je elke willekeurige speaker op aansluiten in jouw prijssegment dus daar kun je nooit iets verkeerds aan doen. De speakers kun je 30 dagen testen, bevallen ze niet stuur je ze gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NL_Scratch schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:59:
[...]

De versterker is prima, daar kun je elke willekeurige speaker op aansluiten in jouw prijssegment dus daar kun je nooit iets verkeerds aan doen. De speakers kun je 30 dagen testen, bevallen ze niet stuur je ze gewoon terug.
FTFY

Zolang je geen houtje-touwtje-frankenstein opstelling gaat maken (zoals een platenspeler op een autoradio met festivalspeakers) of heel exotische componenten uitzoekt, dan past alles op alles.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 06-12-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
NL_Scratch schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:59:
In dat budget schiet mij dit setje nog naar binnen:

https://www.teufelaudio.n...round-5-1-set-p19056.html

in combinatie met

pricewatch: Denon AVR-X1500H

Dit setje leek mij een goede optie tot ik de verzendkosten zag, 70 euro! Dan gaan we richting de 700 euro zonder versterker. Ik denk dat die KEF E-305 dan qua prijs wat beter is.

@Jorgen Ik ben niet van plan een ghetto build te doen, maar wil wel graag een goed gebalanceerde set, niet dat de versterker al op zijn max is met het setje wat er aan hangt.

Ik zie nu ook een betaalbare Teufel Ultima 40 Mk2 staan tweedehands, Is dat een betere optie dan de KEF E305?

[ Voor 5% gewijzigd door Destynx op 06-12-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat je meer plezier gaat halen uit die Teufel Ultima Mk2 dan de kleine satelietjes. Dat is ook een beetje appels met peren vergelijken.

Ik neem aan dat je het over deze V&A hebt? V&A aangeboden: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart) 5.1 set

Ik ken ze zelf niet in de praktijk maar weet dat het best een populaire serie is. Je krijgt behoorlijke specs voor een mooie prijs. De tweakers hier zijn er ook best over te spreken: pricewatch: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
Als je de website van Teufel goed in de gaten houdt dan zie je geregeld mooie acties.
Tijdens black friday was de 5.1 ultima 40 mk3 volgens mij 699 of 799.
Tevens zie je dan ook vaak geen verzendkosten.

Daarnaast zou je ook prima is kunnen kijken naar speakers zoals de q-Acoustic 3020i serie, Dali zensor of Dali spector serie, Wharfedale, Jamo HCS etc. etc. Zo zijn er nog tal van merken en types waarmee je voor een leuk budget echt prima speakers kunt verkrijgen. Het beste ga je luisteren in een hifi winkel om te horen en zien wat jij mooi vindt. Speakers koop je op gehoor en niet op specs. wat jij mooi vindt kan een ander weer niets vinden.

Zelf kom ik van de logitech Z-5500, een 5.1 pc speaker set aangesloten op de TV.
Ik heb op marktplaats een Onkyo receiver gekocht waar een Canton subwoofer bij zat.
Vervolgens een Q Acoustic 3020 front speakers (2x) en 3090C center speaker gekocht welke ik had uitgekozen na een uitgebreide luistersessie bij een hifi winkel.

Als surround heb ik 2 oudere Jamo speakertjes gebruikt die ik toevallig nog had liggen.

Met name de Sub mag een upgrade krijgen! ;)

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je ook met een kleine set-up kunt beginnen en langzaam uitbreiden.

Begin met een goede versterker, de aangereikte Denon is een mooi voorbeeld.
Vervolgens begin je bijvoorbeeld met 2.0, dan naar 2.1, 3.1 en als laatste 5.1 of 5.1.2.
Advies is wel om de front en center van hetzelfde merk en uit dezelfde lijn te houden omdat je anders wellicht klankverschil kunt vernemen.

[ Voor 15% gewijzigd door NL_Scratch op 06-12-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
renzo4000 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:53:
Ik denk dat je meer plezier gaat halen uit die Teufel Ultima Mk2 dan de kleine satelietjes. Dat is ook een beetje appels met peren vergelijken.

Ik neem aan dat je het over deze V&A hebt? V&A aangeboden: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart) 5.1 set

Ik ken ze zelf niet in de praktijk maar weet dat het best een populaire serie is. Je krijgt behoorlijke specs voor een mooie prijs. De tweakers hier zijn er ook best over te spreken: pricewatch: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart)
Klopt inderdaad, lijkt mij een mooi prijsje voor de 5.1 set. Even kijken welke receiver er dan het beste bij kan, het liefste eentje met Airplay 2. Die Denon AVR-X1500H is dan een mooie denk ik, voor een mooi prijsje ook via V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Deze https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr met die teufel set. ben je nog geen 700 euro kwijt.

Heb je een mooie setje bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Destynx schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:24:
[...]

Dit setje leek mij een goede optie tot ik de verzendkosten zag, 70 euro! Dan gaan we richting de 700 euro zonder versterker. Ik denk dat die KEF E-305 dan qua prijs wat beter is.

@Jorgen Ik ben niet van plan een ghetto build te doen, maar wil wel graag een goed gebalanceerde set, niet dat de versterker al op zijn max is met het setje wat er aan hangt.

Ik zie nu ook een betaalbare Teufel Ultima 40 Mk2 staan tweedehands, Is dat een betere optie dan de KEF E305?
De meeste combinaties werken dus ook gewoon. Je hoeft echt niet op Watt of Ohm te letten bij je speakers of versterker/receiver. Sterker nog, je gaat sowieso maar maximaal een paar Watt gebruiken thuis. Toen ik bij 2 verschillende hifi-winkels mijn wensen kenbaar maakte, is geen van de verkopers in gegaan op Watt of Ohm en alle speakers die ik graag wilde beluisteren, konden dan ook prima op de gekozen versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Ik ben nu dus aan het kijken via V&A en marktplaats voor 5.1 setjes van rond de 400/500 euro. Via V&A 2 gevonden maar beide reageren niet :(
Via marktplaats kom ik vooral zuilen tegen, maar ik weet dus niet wat goed is daarvan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Destynx schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:55:
En ondertussen heb ik gereageerd en is hij al langs gekomen voor mijn Teufel Ultima.s. Veel plezier er mee!
Nu nog die deftige receiver vinden! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
https://www.teufelaudio.n...2ebe84d1e9647f2db5f603fd3

Toevallig dus nu in de aanbieding voor 799 inclusief verzendkosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destynx
Zoals Dalike al aangaf, gisteren de Teufel Ultima 5.1 set opgehaald. Als versterker diezelfde avond de Denon AVR-X2600H bij Coolblue besteld.
Helaas lieten ze de bezorging aan Postnl over in plaats van hun eigen bezorgservice. Het gevolg was dat ik vanochtend de melding kreeg dat de bezorging vertraagd was en dus pas maandag zou plaatsvinden. Ik ben dus niet thuisgebleven, krijg ik rond 14 uur de melding van Postnl dat ze mij gemist hebben vandaag! Afijn, versterker en 20m speakerkabel komen morgen dus binnen. De vriendin gaat morgen nog achter een subwoofer kabel aan en dan is de set compleet.

Ook nog even 2 ikea kastjes gehaald om de achterste 2 speakers netjes neer te kunnen zetten.
Kabels gaan we morgen netjes wegwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yu6EV6S2WBh3x9dtny7CxzHc/thumb.jpg

Bedankt voor jullie adviezen, morgen staat hopelijk. Ben heel benieuwd naar het geluid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Aaah een mooi compromis gevonden met je vriendin, twee kastjes ipv speaker stands zodat er allemaal prullaria in kan ;)

Maar je hebt een leuke set bij elkaar, hopelijk hebben we je een beetje op weg geholpen. Veel luisterplezier en we zien je in: FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Pagina: 1