Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JasonDeMontoer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-11 19:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen, onder andere Division 2, Minecraft met flinke modpacks, en nog wat meer zware games, plus wil een beetje voorbereid zijn op de toekomst zodat ik niet over een jaar weer moet gaan upgraden. Mijn huiswerk maken, welke gewoon via de browser kan. En video's bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500, als het maar niet tegen de 2000 gaat zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 1080p monitoren van AOC, welke 75hz refresh rate hebben. Ik heb al een case, cpu koeler, psu en extra case fans met controller, De case is de Corsair Carbide 275R, de psu is een Seasonic Focus Plus Gold 650 watt en de cpu koeler is een Cooler Master hyper 212 Black Edition de case fans zijn van artic cooling en de controller is van nzxt. Ik heb al een keyboard en muis, de Logitech G512 en de Logitech MX518. Speakers en koptelefoon heb ik ook De Logitech Z623 voor speakers en de Taotronics BH046 NC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het liefst gewoon 1 GPU en wil het liefst alleen maar ssd's en geen hdd's, plus ik wil het liefst een 8 core cpu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk interesseert mij niet zo als het maar werkt.
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc bgcolor=#fafafa fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Category[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]1[/td]
[td]Processors[/td]
[td]AMD Ryzen 7 3700X Boxed[/td]
[td]€ 331,-[/td]
[td]€ 331,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]1[/td]
[td]Moederborden[/td]
[td]Gigabyte Aorus X570 ELITE[/td]
[td]€ 204,90[/td]
[td]€ 204,90[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]1[/td]
[td]Videokaarten[/td]
[td]ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC[/td]
[td]€ 440,-[/td]
[td]€ 440,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]1[/td]
[td]Geheugen intern[/td]
[td]Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16[/td]
[td]€ 137,99[/td]
[td]€ 137,99[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]2[/td]
[td]Solid state drives[/td]
[td]WD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB[/td]
[td]€ 105,-[/td]
[td]€ 210,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center]1[/td]
[td]Solid state drives[/td]
[td]XPG SX8200 Pro 1TB[/td]
[td]€ 126,-[/td]
[td]€ 126,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=3]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 1.449,89[/td]
[/tr]
[/table]

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geluidsnivau heb ik liever zo laag mogelijk en grootte en energieverbruik maakt me helemaal niks uit.

Ga je overklokken?
Ik ben eerlijk gezegd niet zo in overklokken, puur omdat ik er niet zo comfortabel mee ben omdat ik het nooit gedaan heb, dus als ik dit uberhaupt zou doen, dan zal ik het niet doen om records ofzo te winnen, dus de overkloks zullen heel bescheiden blijven.

Wat verwacht je van ons?
Waar ik eigenlijk om vraag is of jullie mij zouden kunnen helpen met tips te geven of ik dit nog goedkoper kan krijgen of of ik iets aan mijn configuratie zou kunnen aanpassen om beter specificaties te kunnen krijgen?

It's not you, I just don't like people in general.

Alle reacties

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Je lijst lijkt niet te werken, bij deze:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 204,90€ 204,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC€ 440,-€ 440,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 137,99€ 137,99
2Solid state drivesWD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB€ 105,-€ 210,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.449,89

Waarom 3 ssd's? Qua gaming is een 5700 xt wel echt overkill voor 1080p 75hz. Je zou ook een 1660 super kunnen pakken

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Zoals @DanDGT al aangeeft, is een rx 5700xt echt overkill. 1660 super is meer dan prima. En een x570 board is ook onnodig tenzij jij het nu nu nodig hebt. Een goede alternatief: pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max Verder is 16gb Ram ook genoeg, maar aangezien ram op dit moment zo goedkoop is. Snap ik wel waarom je 32gb zou willen hebben.

• JasonDeMontoer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-11 19:47
DanDGT, de reden van de 3 ssds, is dat mijn game library best groot is, en ik eigenlijk het grootste deel van mijn games installeer, plus ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen plex server, dus gebruik mijn pc naast het gamen, ook als media server, met een zeer grote media library, maar dit kan uiteraard op de externe DAS die ik ga halen.

Gabriel19, als antwoord op jouw opmerking over de ram, ik speel best wel wat minecraft, en heb gemerkt, met task manager als referentie, dat wanneer ik mijn minecraft met modpacks open, ik gemiddeld een totaal aan ongeveer 16 gb ram gebruik, dit is uiteraard met programma's zoals discord, spotify, mc server control panel en plex draaiend op de achtergrond, en dat is op mijn huidige X79 platform met Xeon E5-2650 V2 met 32 GB, en als opmerking van mijn kant over het X570 moederbord, het feit dat ik met een X570 wat meer toekomstige upgrades kan doen is voor mij een hele plus, en eerlijk gezegd de enige reden waarom ik hem zou pakken.

En nog over de videokaart, daar zit ik nog te twijfelen, want zou ook wel graag een 2060 of 2070 willen pakken, en de reden waarom is ook weer met blik op de toekomst, het liefst als ik een nieuwe pc bouw op dit moment, wil ik de komende 3 jaar gewoon niet willen hoeven upgraden, het geld blijf niet aan mijn palmboompjes groeien helaas ;) nee maar even serieus ik wil gewoon de komende paar jaren door kunnen, en niet continu geïrriteerd te hoeven worden wanneer die pc weer haperd omdat hij het niet aan kan...

En vervolgens mijn excuses voor het niet sneller beantwoorden van jullie reacties, ik had een zeer drukke week (ondanks dat ik een weekje vakantie had, maar meestal heb je in je vakantie het drukker dan wanneer je moet werken hahaha)

It's not you, I just don't like people in general.

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Dan begrijp ik wel waarom je voor de rx 5700xt bent gegaan, het is een veel betere keuze over de rtx 2060 en 2070. verder zou ik je aanraden om niet de ASrock rx 5700xt challenger te nemen, deze heeft een slechte koeler en word erg warm, voor de zelfde prijs kun je een sapphire rx 5700xt pulse kopen. deze heeft een veel betere koeler en is met meer kwaliteit gebouwd.