LoRa-node WiFi MAC-adressen (of count) laten doorgeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Allereerst: hoop dat deze in het goede forum staat. Zo niet, verplaats 'm gerust...

Stel: ik heb een stuk bosgrond. Paar km buiten de bebouwde kom. En ik wil er iets tweakerigs mee doen.

Ik denk aan het tellen van bezoekers aan het eerdergenoemde bos. Bijvoorbeeld d.m.v. de apparaten die ze toch al in hun zak hebben. Een beetje een Pineapple op recon-mode, maar dan een die met zo laag mogelijke power consumption en lange-afstands-radio omdat ik hem niet in het stopcontact kan steken en ook geen wifi binnen bereik heb.

Ik denk aan een LoRa-node op basis van een Arduino of iets dergelijks. Daar moet dan een WiFi-antenne aan om data te verzamelen, en een Lora-module om de data naar huis te sturen. En een batterij om 'm van energie te voorzien. Ik vermoed dat die energie met name in het WiFi-deel gaat zitten.

Die WiFi-antenne is het probleem in mijn denkproces: bestaat er namelijk iets dat uit het doosje Arduino compatible is, en promiscuous genoeg om het volgende te doen? Eigenlijk wil ik het ding alleen vragen om van alle pakketjes die hij op de (14 kanalen van de) 2.4 GHz-band voorbij ziet komen het MAC-adres even te onthouden. Die wil ik dan bijvoorbeeld over een window van 30 minuten aggregeren (hoeveel unieke MACs) en die count naar huis sturen.

Alles dat ik online vind is een min of meer volwaardige antenne die je op 1 kanaal instelt, en dan instrueert om als client met een netwerk te verbinden. Maar weten jullie van iets dat naar alle kanalen (of naar 1 kanaal, dat ik kan varieren) kan luisteren en de MAC-info kan zien?

Hoe moet ik de power consumption van zoiets voor me zien? Daarmee staat of valt namelijk wel een beetje of dat in een bos kan werken.

Ik hoop met deze 2 antwoorden weer een stukje verder te komen, voordat ik half banggood leegkoop...

Het resultaat doorgeven via LoRa lijkt me vooralsnog triviaal, maar als ik me hierop verkijk ontvang ik graag je tips :)

Alvast dank!