Iemand ervaring met Sono 1408 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
In juni is hier al 's een topic over geweest, maar daar kwam niet veel uit. Ik heb dit el cheapo BX-mobo net op de kop getikt voor de zeer bescheiden prijs van ƒ139. (Ik had nog wat oude hardware over voor een leuk internet-pc'tje voor m'n vriendin, vandaar.)

Specs staan hier.

Ben gewoon benieuwd of iemand dit Slot 1/Socket 370 mobo (jawel, beide zitten erop!) al 's fatsoenlijk aan de praat heeft gekregen. Zelf kan ik er nog nix over zeggen: wacht nog op bestelling aanvullende onderdelen.

Systeem

• vandenberg
Niet dat ik ongeduldig ben, maar we schrijven 18.54 en sinds het posten van mijn topic (18.24) is er niets meer gepost op Procs en Mobo's... Zitten we ineens collectief te kanen? :9~

Systeem

• vandenberg
Ok, vandaag had ik alle spullen bij elkaar en heb ik het bord voor het eerst getest.

Minireview:

Tja, het draait zonder probs: Windows, beeld en geluid etc., allemaal gaat het even soepel en stabiel (nog geen games of benchmarks gedraaid).

Minpunten:

- Hier en daar onhandige lay-out (zoals IDE-aansluitingen die te dicht op een memoryslot zitten en een powerled-aansluiting waarop het stekkertje van de kast niet paste).
- Ondersteuning is er eigenlijk niet: mobo kwam zonder manual of kabels en de site van Sono belooft BIOS-updates en downloadable manuals, maar die zijn er helaas niet.
- Max AGP 2x.

Pluspunten:

- Stabiele BX-chipset.
- Elke P2 en 3 (en PPGA en FC-PGA celly's) kun je er zonder slotket op zetten.
- Overclockbios van Award (FSB-opties van 100-150 MHz met geschikte pci-divider).
- De zeer lage prijs van ƒ139!

Voorlopige conclusie: Heb je nog wat oude meuk liggen die je nog niet kwijt wilt, of wil je gewoon een tweakable no-budgetsysteempje voor erbij, dan is de Sono 1408 waarschijnlijk geen foute keus.

Systeem