Hallo allemaal, mijn huidige laptop is redelijk verouderd, en ik merk dat ik mijn schoolprogramma's (Siemens NX12) daar niet goed mee kan draaien. Daarnaast doe ik ook geregeld gamen (varierend van oldschool indy games t/m borderlands 3). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop;
Beeldschermmaat die ik zoek is op zijn minst 15.6", werkgeheugen moet min. 8GB zijn, uitbreidbaar zou prettig zijn.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Siemens NX12, Borderlands 3, Games zijn de zwaarste programma's die gedraaid moeten worden.
Vanwege NX is het voor mij belangrijk dat er veel opslagruimte is.
Wat is je budget?
Ik wil max €1000 uitgeven
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar ik vind het niet erg als deze íets zwaarder is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, heb zelf wel al een zoektocht gedaan mbv de bestbuy guides en kom op deze 2 uit;
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0618nd
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)
Volgens mij hebben ze behoorlijk dezelfde specs met de grootste verschillen Lenovo vs HP Pavillion en de bijbehorende looks (lenovo iets zakelijker, HP iets meer uiterlijk van game laptop). Zie ik iets over het hoofd wat nog meer de €100 prijsverschil kan verklaren?
Zijn er alternatieven die ik mis?
Edit:
Misschien nog iets gevonden; pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH) Deze heeft een i5 met een 2060 kaart, hoe weegt de performance van de 2060 in de praktijk op t.o.v. de 1650? En de nieuwe gen i5 t.o.v. i7?
Beeldschermmaat die ik zoek is op zijn minst 15.6", werkgeheugen moet min. 8GB zijn, uitbreidbaar zou prettig zijn.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Siemens NX12, Borderlands 3, Games zijn de zwaarste programma's die gedraaid moeten worden.
Vanwege NX is het voor mij belangrijk dat er veel opslagruimte is.
Wat is je budget?
Ik wil max €1000 uitgeven
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar ik vind het niet erg als deze íets zwaarder is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, heb zelf wel al een zoektocht gedaan mbv de bestbuy guides en kom op deze 2 uit;
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0618nd
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)
Volgens mij hebben ze behoorlijk dezelfde specs met de grootste verschillen Lenovo vs HP Pavillion en de bijbehorende looks (lenovo iets zakelijker, HP iets meer uiterlijk van game laptop). Zie ik iets over het hoofd wat nog meer de €100 prijsverschil kan verklaren?
Zijn er alternatieven die ik mis?
Edit:
Misschien nog iets gevonden; pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH) Deze heeft een i5 met een 2060 kaart, hoe weegt de performance van de 2060 in de praktijk op t.o.v. de 1650? En de nieuwe gen i5 t.o.v. i7?
[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-12-2019 22:32 ]
PS4 PSN: Dazzler2120