Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

vloerverwarming-verdeler uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _sepulnation_
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-12 09:33
In mijn woning heb ik een vloerverwarmingssysteem met 2 verdelers (begane grond + verdieping). Op beide verdiepingen is een bedrade thermostaat aanwezig welke d.m.v. een Honeywell HCE20 twee thermostaatkranen nabij de verdelers bediend.
Voor de begane grondvloer werkt dit prima, dit is namelijk één grote ruimte die ofwel geheel open moet ofwel geheel gesloten dient te zijn.
Op de verdieping zijn echter 4 kamers aanwezig (4 zones) welke nu d.m.v. één thermostaat worden bediend. Dit werkt niet helemaal lekker.

Ik zou graag alle vier de zones op de verdieping separaat d.m.v. een draadloze thermostaat willen aansturen. De master-thermostaat in de woonkamer zou ik graag willen blijven handhaven in de woonkamer.

Randvoorwaarden:
- Bij voorkeur gebruik blijven maken van de Honeywell kamerthermostaat op de begane grond;
- Ik wens geen nieuwe leidingen in te freezen, derhalve dient e.e.a. draadloos te zijn;
- Er loopt maar één 5/8 leiding van de HCE20 naar elk van de verdelers. Dit geeft een beperking voor het aantal draden dat vanaf de CV-ketel/HCE20 naar de verdieping kan lopen;
Dit is eventueel op te lossen d.m.v. een dergelijke kabel?? -> https://www.techniekwebsh...-flexyjz8075-0-75-mm.html

Zoekrichtingen:
1) Plugwise systeem (https://www.plugwise.com/nl_NL/zoneregeling). Echter betekend dit dat ook alles op de BG aangepast moet worden. Daarnaast heb ik vraagtekens bij de USB-voeding op de ventielen.
2) Draadloze thermostaat (Honeywell) aansluiten op de HCE20 (Honeywell Round Wireless). De HCE20 ondersteund OT en aan/uit. De voornoemde thermostaat enkel aan/uit. De reeds bestaande thermostaten zijn OT. Werkt dit samen op de HCE20? Door middel van een meeraderige kabel kan ik dan diverse thermostaatkranen bedienen.
3) HCE80 kopen. Deze is draadloos. Helaas kan ik hiermee (naar mijn verwachting) mijn eigen thermostaten niet meer gebruiken.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Onderstaand het huidige schema:[url=https://tweakers.net/ext/f/2d0xFkrNb1EmCpZpg3tq6URn/full.jpg]Schema vloerverwarmingsverdeler

Alle reacties

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:50
Misschien is een Evohome systeem van Honeywell een idee? Kan je een gedeelte van het systeem blijven gebruiken. Ik weet alleen niet wat het budget Is. Voordeel hiervan is wel dat jij dan onafhankelijk van de ruimte de ketel kan aan sturen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• _sepulnation_
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-12 09:33
BCGraaf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:09:
Misschien is een Evohome systeem van Honeywell een idee? Kan je een gedeelte van het systeem blijven gebruiken. Ik weet alleen niet wat het budget Is. Voordeel hiervan is wel dat jij dan onafhankelijk van de ruimte de ketel kan aan sturen.
Een Evohome is toch niet meer dan een basis-thermostaat? Deze kan dan enkel mijn woonkamer-thermostaat vervangen en voor het overige blijf ik naar eenzelfde oplossing zoeken? Ik heb hier dan nog steeds per kamer een thermostaat nodig om te zien hoe warm het daadwerkelijk in deze kamer is.
Of zie ik het verkeerd.

Doel is wel per kamer de temperatuur instellen (en dus ook per kamer 'meten').

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:50
De evohome zelf is alleen basis thermostaat dat klopt. Deze kan je wel uit breiden met de HRC80 en aparte ruimte thermostaten per kamer. Daarnaast kan je er een draadloze opentherm ketel during aan koppelen. Ik durf alleen zo niet te zeggen of er een draadloze opentherm en een draadloze zone klep (in jou geval de beneden verdieping) in 1 systeem kan.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True