Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nest protect geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fvandenreek
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-01 18:05
Ik heb sinds een aantal dagen 3 nest protects hangen. Echter staan deze momenteel offline. Ik ben erachter gekomen dat dit komt door een repeater die op de eerste verdieping hangt, een Xiaomi wifi repeater V2. Het apparaat werkt al jaren stabiel, een geeft ons dekking in wat minder belangrijke hoeken in huis. Wat ik tot dusverre gevonden heb, is dat dit mogelijk ligt aan de omgang met ipv6, wat bij sommige repeaters/routers niet over het intern netwerk dan gebruikt word. De Google home Mini die er op connect werkt wel. Ik ben op zoek naar een andere repeater die direct in het stopcontact komt, klein is, geen losse kast met stekkers, maar waarbij mijn protects wel werken. Zie ik iets over het hoofd qua problemen. Ik weet dat bedraad naar een access point het beste is, maar die mogelijkheid is er niet.
Hebben jullie tips om dit op te lossen, of advies over aankoop van een nieuwe repeater?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Beste antwoord (via rens-br op 04-01-2020 17:42)

• fvandenreek
Twee weken geleden een devolo setje gescoord... Alles opgelost.

Alle reacties

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 23:47
Je verhaal is een beetje een onsamenhangen geheel wat het niet makkelijker maakt om je te helpen.

Heb je ook een NEST thermostaat? Kan je in de nest app kijken of die een bepaald probleem aangeeft waarom de protects offline zijn.

Mijn protect gaat ook weleens offline. Dit is, heb ik gemerkt, vooral als er DNS problemen zijn. Hij is dan feitelijk wel online maar kan geen verbinding maken met de hosts van nest dus rapporteert dat ie offline is.

Check dus ook of je niet alleen kan pingen als je verbinding maakt met die repeater maar ook of je hosts kan resolven.

• fvandenreek
Ik kan geen reden zien in de nest app waarom ze offline zijn. Ik zie wel van een aantal dagen statussen, maar des te verder dat ze weg hangen van de router en afhankelijk zijn van de repeater, zie ik steeds minder. Vandaag stonden ze alle drie offline, verbinding testen of verbinden via de knop op de nest werkten niet. Herconfiguratie via de nest app werkte pas na verwijderen van de repeater, en ook alleen voor diegene die dichtbij de router hangt. De repeater staat op roaming, en in de Xiaomi app zie ik wel dat de nests daarmee verbonden zijn. Als ik een van de ip adressen probeer te benaderen, dan krijg ik de melding connection refused

• Oortjes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:21
Heb je een gescheiden 2.4 en 5 GHz netwerk, vaak los veel IoT problemen op door 2 verschillende netwerknamen te gebruiken.

Ps: ben je echt IPv6 nodig?

Oortjes wijzigde deze reactie 03-12-2019 19:48 (11%)

• fvandenreek
2.4 en 5 zijn niet gescheiden. De Xiaomi repeater werkt alleen op 2.4

De enigste zaken die ik online kon vinden gingen over het feit dat voor de locale communicatie geen IPv6 gebruikt zou worden, waardoor bepaalde Nest producten niet naar behoren zouden werken.
Er is zelfs een soort "black" list voor routers welke niet goed werken met Google/nest producten.

Ik heb wel de verwachting dat gezien de prijs van deze apparaten de online functionaliteit feilloos dient te werken.

• peterpijpelink
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 24-01 19:54
Ben wel beetje klaar met die Nest Protect, we hebben sinds paar weken met allemaal die nest protect dingen ellende. Alle andere apparatuur in huis werkt goed. Mogelijk heeft de nieuwe router (Asus RT-AX88U) er iets mee te maken, maar na een volledige reset van de nest protect (moest ze allemaal resetten om wifi bij te werken stond er).. kan ik die niet meer toevoegen. IPv6 heb ik op native gezet in de router, bij passthrough krijg ik foutmeldingen in de log van de router. Mijn ISP (caiway) doet ook niets met IPv6 volgens mij. Denk tijd voor iets nieuws, als google iets overneemt gaat het meestal snel stuk is mijn mening. Krijg error P006 als ik wifi probeer te koppelen. Als ik dat wifi gebruik werkt alles goed vanaf zowel een telefoon als MacBook.

iemand nog een gouden tip?

peterpijpelink wijzigde deze reactie 28-12-2019 14:58 (8%)

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• fvandenreek
Twee weken geleden een devolo setje gescoord... Alles opgelost.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True