Toon posts:

Dns veranderd in Vs wel in Nl niet ????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een paar domeinen gekocht bij 00domains, dns veranderd naar me host, me host heeft keurig 3 accounts aangemaakt.

Nou in Amerikaan waar ook me host zit, zijn de site's wel bereikbaar, maar hier in nederland bij mij dus niet.

Me host provider zegt dat het even kan duren 12 to 24 uur voordat alles ge-update is.

Nou ik wacht nu al 60 uur en nog kan ik me site's niet bereiken.

Ze zeggen dat me isp daar verantwoordelijk voor is.......zijn dat toevallig niet mijn beste vrienden :r :r van chello :r :r

Dan stop ik er echt mee hoor, hup kabel modem uit het raam :( en een andere provider
want het is de laatste tijd weer huilen met de pet op bij chello :( :(

Dus mijn vraag is moet ik rustig afwachten of moet ik actie ondernemen, en zo ja welke ????

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Nog langer wachten.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

Gerco

Professional Newbie

Gewoon ff een andere dns server gebruiken. ik gebruik naast Chello ook ns1.tudelft.nl (wel als primary trouwens) die doet het een stuk beter dan de Chello servers.

Ik heb al vaker gehad dat de DNS van Chello bepaalde sites niet kan vinden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
euh :? Hoe doe ik dit,, sorry maar ben vrij nieuw op dit gebied.

Je bedoel toch niet dat ik de name servers van me domeinen moet veranderen he want die staan op ns1.mijnhost ns2.mijnhost, dus die staan goed.

Zal het wel niet begrijpen, dus zou je dat eens uit willen leggen hoe ik dat doen moet. :? :?

Heb het al geprobeerd bij winipcfg maar daar kon ik de dns niet veranderen op een cijfer na.

Dank uw......

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je moet op zoek gaan naar de eigenschappen van je netwerk en daar dan de eigenschappen van TCP/IP

Klik maar eens wat rond in je Control Panel (configuratie scherm) en ontdenk de wondere wereld der windows :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gemiddelde DNS wijziging kan wereldwijd tot 72 uur in beslag nemen.
Zeker als je een paar niet al te snelle DNSen hebt (zoals blijkbaar chello, maar UUNet is ook niet 1 van ed snelste wat dat betreft).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Wat ook wel eens gebeurt is dat men vergeet het serienummer aan te passen als men een DNS update doet.. als je dat niet snel fixt kun je soms een halve eeuwigheid wachten totdat het werkt...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Me host provider zegt dat het even kan duren 12 to 24 uur voordat alles ge-update is.

Nou ik wacht nu al 60 uur en nog kan ik me site's niet bereiken.

Ze zeggen dat me isp daar verantwoordelijk voor is.......zijn dat toevallig niet mijn beste vrienden :r :r van chello :r :r
Het is idd Chello. Ik heb meerdere malen gezien dat Chello zonewijzigingen pas na een week overneemd. Ik vermoed een foute geconfigde cache, maar ja, ik werk nou eenmaal gelukkig niet bij Chello.

Pak als nameserver die van xs4all, dus werken tenminste

194.109.6.66
194.109.9.99

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het TCP/IP immidels gevonden , maar wat moet ik nu precies doen?????

Sorry hoor ben een totale newbie op dit gebied dus nu niet meteen gaan lachen aub :) :)

waar moet ik dat precies invullen dat Xs4al en die twee ip's ?????

Ik heb namelijk twee TCP/IP

1. dail-up adapter
2. 3com etherlink xl tpo 10mb bla bla bla.

Bij welke moet ik het invoeren???

Voordat ik straks helemaal geen internet meer heb....... :'(

Bedankt trouwens voor al jullie hulp...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 20:44 schreef willempiewever het volgende:
Ja ik heb het TCP/IP immidels gevonden , maar wat moet ik nu precies doen?????

Sorry hoor ben een totale newbie op dit gebied dus nu niet meteen gaan lachen aub :) :)

waar moet ik dat precies invullen dat Xs4al en die twee ip's ?????

Ik heb namelijk twee TCP/IP

1. dail-up adapter
2. 3com etherlink xl tpo 10mb bla bla bla.

Bij welke moet ik het invoeren???

Voordat ik straks helemaal geen internet meer heb....... :'(

Bedankt trouwens voor al jullie hulp...
Nou, als je dat hebt gevonden, ga je opzoek naar het 'tabblad' van je 3com(uitgaande van 'jou' waarschijnlijk 'nederlandsche' verdie van pindows95) blaat.....tabblad 'DNS' dus. en daar voeg je die IP DNS adressen aan toe.

Verwijderd

Topicstarter
Als het zo goed wat ik gedaan heb, vindt ik hem nog niet.
wel is hij een stuk trager met betrekking to het internet.

http://www.wdesign.121host.net/pics/tcpi.gif

Verwijderd

Er staan geen andere DNS servers in?
Das niet de bedoeling.
Je kunt beter......ARGH
Das teveel om uit te leggen :(

Verwijderd

Zet alles maar zoals het was en wacht gewoon nog even :)

Verwijderd

Topicstarter
He wat jammer nou begon me net op te warmen >:)

Nou ja dan wacht ik nog maar een paar dagen :z

Bedankt ..... :)

Verwijderd

Wil het wel uitleggen.
Maar ik heb er geen zin in. Ben al de hele dag vanalles aan het uitzoeken en uitleggen op m'n werk :)

Verwijderd

Topicstarter
En de aanhouder wint >:) ,ik heb nu de dns van mijn host ingevoerd en nu krijg ik hem wel.

Hoop dat dat mag van hun en anders hoor ik het wel.

thanks....
Pagina: 1