Onverwachte welkom bij Tweakers mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
Ik ontvang zojuist op een e-mailadres, welke ik gebruik voor Tweakers elect, een welkomst email met daarin de tekst:

Beste TS_12727, welkom bij tweakers ...... etc.

Volgens mij is er per ongeluk een mail de deur uitgegaan wat niet hoort.

Uiteraard heb ik op geen enkele link geklikt in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Nee deze is niet per ongeluk verstuurd. Vanaf vandaag is Elect geintegreerd, zie: plan: Integratie van Tweakers Elect in Tweakers - Development-iteratie #170

Jij had een werkgeversaccount op Elect zo te zien. Vorige week is iedereen ingelicht die gemigreerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

@boenkeijer: In dat artikel staat dat je voor die migratie zelf een actie moet ondernemen. Hoe kan het dan dat PdeBie duidelijk zonder ergens vanaf te weten gemigreerd is?

edit:
Oh, werkgevers zijn blijkbaar automatisch gemigreerd. Waarom staat dat niet ook benoemd in de .plan waar je naar linkt? En waarom is daar een andere keuze gemaakt dan voor gebruikersaccounts?

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 03-12-2019 14:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

boenkeijer schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:53:Vorige week is iedereen ingelicht die gemigreerd zou worden.
Weet je dat zeker? Want het regent inmiddels vragen in de support mailbox ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
NMe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:56:
edit:
Oh, werkgevers zijn blijkbaar automatisch gemigreerd. Waarom staat dat niet ook benoemd in de .plan waar je naar linkt? En waarom is daar een andere keuze gemaakt dan voor gebruikersaccounts?
We hebben er voor gekozen om dit niet actief in het .plan te communiceren omdat deze is bedoelt voor gebruikers en niet de werkgevers. De werkgevers worden via andere kanalen ingelicht over nieuwe functionaliteiten en veranderingen.
Orion84 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:08:
[...]

Weet je dat zeker? Want het regent inmiddels vragen in de support mailbox ;)
Yes, wat we niet voorzien hadden was dat de mail van het welkom te weinig context biedt. Leerpunt en alle account krijgen nog een uiteindelijke bevestiging dat ze de nieuwe omgeving kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
boenkeijer schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:39:
[...]

De werkgevers worden via andere kanalen ingelicht over nieuwe functionaliteiten en veranderingen.
Die memo heb ik in ieder geval gemist ;)

Maar goed om te horen dat de mail in ieder geval geen phising is.
Wel raar dat er TS_12727 in de aanhef staat. Dat lijkt mij een ID of iets dergelijks waar ik niets van weet :)

[ Voor 25% gewijzigd door PdeBie op 04-12-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
PdeBie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:19:
[...]

Die memo heb ik in ieder geval gemist ;)

Maar goed om te horen dat de mail in ieder geval geen phising is.
Wel raar dat er TS_12727 in de aanhef staat. Dat lijkt mij een ID of iets dergelijks waar ik niets van weet :)
Het is voor ons niet mogelijk om voor elke gebruiker bijvoorbeeld de bedrijfsnaam als username te gebruiken, zo hebben we gekozen voor een algemene naam. Het is inderdaad het userID van Elect (deze is niet verder te koppelen aan jouw persoonsgegevens).

Mocht je een andere gebruikersnaam willen gebruiken, dan is dat mogelijk. Zie Schop een Modje voor meer informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

boenkeijer schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:48:
[...]

Het is voor ons niet mogelijk om voor elke gebruiker bijvoorbeeld de bedrijfsnaam als username te gebruiken, zo hebben we gekozen voor een algemene naam. Het is inderdaad het userID van Elect (deze is niet verder te koppelen aan jouw persoonsgegevens).

Mocht je een andere gebruikersnaam willen gebruiken, dan is dat mogelijk. Zie Schop een Modje voor meer informatie :)
Hoi 963335,

Wat gek dat er gekozen is voor een ID! Niemand wil toch aangesproken worden als nummer? Dan kun je nog beter de aanhef weghalen als je die niet hebt. Of in ieder geval iets algemeens als Beste werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zijn denk ik gewoon de standaard activatie mails zoals die bij elke nieuw gecreëerde account automatisch verstuurd worden?

Wat prima werkt als iemand zelf net een account heeft aangemaakt met die nickname, maar begrijpelijk wat vragen oproept als die onverwacht verstuurd worden, omdat iemand de voorafgaande aankondiging gemist heeft of de twee niet direct aan elkaar linkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Orion84 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:33:
Wat prima werkt als iemand zelf net een account heeft aangemaakt met die nickname, maar begrijpelijk wat vragen oproept als die onverwacht verstuurd worden, omdat iemand de voorafgaande aankondiging gemist heeft of de twee niet direct aan elkaar linkt.
In mijn geval de aankondiging missen inderdaad, maar verder prima zo'n mailtje.
Pagina: 1