• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 11:29
Dit topic zal een verzameling zijn voor calibratie instellingen en ervaringen met verschillende instellingen/pre-sets. Dit in verband met de mogelijke medetweakers die deze televisie hebben en hun instellingen willen delen met de rest.

Wat interessant is om bijvoorbeeld 'op het oog' calibraties te vergelijken met professioneel gekalibreerde panelen van medetweakers. Hierdoor kunnen wij allen verschillende settings testen op onze eigen thuissituatie met het paneel van de TV (paneel-loterij kan veel impact hebben en verschilt per tv).

Zodra er meer bekend is over de 'beste' instellingen, dan zal ik deze hier beschrijven in de startpost.

Beste instellingen (combinatie):

Professionele calibratie:

Op het oog of homemade calibratie:

Voor tips/opmerkingen, stuur mij een berichtje of reageer hieronder. Thanks!

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-03 17:44
Deze gisteren binnen gekregen.
Ook al een beetje met alle instellingen zitten spelen. Maar nog niet genoeg om het hier neer te zetten.

Deze ga ik even volgen.

(krijg jammer genoeg niet de ambilight samen gevoegd met de hue iemand anders al geprobeerd )

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:42
Als het goed is komt die van mij vandaag binnen (55"). Komend weekend maar eens een beetje spelen met de instellingen.

Er helaas weinig informatie of info over optimale instellingen te vinden van de 754 Oled's. Ga deze thread in ieder geval in de gaten houden :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Skaffapiraat
nijmege01 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:49:
Deze gisteren binnen gekregen.
Ook al een beetje met alle instellingen zitten spelen. Maar nog niet genoeg om het hier neer te zetten.

Deze ga ik even volgen.

(krijg jammer genoeg niet de ambilight samen gevoegd met de hue iemand anders al geprobeerd )
Hoi! Ja ik heb deze al wel aan de praat gekregen. Waar ging het precies fout? Je hebt wel een directe verbinding met de router waar ook de Philips Hue Bridge op aangesloten is? Overigens is het met de 65 inch versie niet nodig, wat een allemachtige bak licht komt daar vanaf :+ :+

Zelf heb ik wat problemen na wat calibratie dat mijn televisie nog steeds zo 'fel' is. Dat kan misschien komen doordat ik gewoon een oudere 1080p LED gewend was en dat deze een stuk feller kan. Maar ik heb last van overmatige felheid voornamelijk bij grote witte vlakken en bijvoorbeeld de ondertiteling.

Heeft iemand al een online calibratie gevonden? Ik denk dat misschien een calibratie voor een OLED803 overeen kan komen met het paneel in de OLED754. Dat zullen beide 2018 LG panelen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Skaffapiraat op 05-12-2019 16:22]

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-03 17:44
De tv en de hue bridge zitten alle 2 op het zelfde netwerk. Alle stappen op de tv gevolgd.

Vervolgens gaat de tv de bridge zoeken en krijg hem daar ook mee geconnect.

Vanaf daar gaat het mis. Krijg de ambilight niet gevonden in de app en blijft maar scannen.

Ga er zo weer verder mee stunten. Denk zelf dat het niet meer als een instelling is.

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Morgen komt de Philips 65OLED754/12 hier aan, ga dit topic volgen.

Edit: vandaag toestel uitgepakt en aangesloten, eerste persoonlijke indruk in vergelijk met de LG OLED65C8 is dat het beeld gelijkwaardig is. (Ook na het uitproberen van diverse voorkeuren.)
Maar wat heerlijk is de extra toevoeging en beleving met ambilight.
Ambilight and Hue in 1x aan de praat, ook de lampen rondom in de kamer. Dit heb ik echter weer uitgezet, Ambilight van de tv is meer dan voldoende.

Edit 1: heb nu de 2 Hue lampen naast en de 2 living color black achter de 754 met de Logitech gekoppeld aan activiteit tv kijken, staan de lampen aan dan gaan ze automatisch uit als de tv inschakelt en weer aan als de tv uit gaat (na zonsondergang.).
Ambilight neemt de verlichting met gemak over. :)

[Voor 111% gewijzigd door BenEco op 10-12-2019 19:50]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+B230.

• topper6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:52
Heb de 65 inch versie sinds dinsdag heb zelf de voorkeur voor zo natuurlijk mogelijk beeld.
Mijn instellingen zo ver zijn beeldstijl: films
Beeldformaat: origineel.
Beeldinstellingen: kleur/contrast 50 scherpte 0 helderheid 50.
Belangrijkste voor minder felle ondertitels en fel wit heb ik videocontrast op 50 ook en lichtsensor aan.
Alle beeldverbeteringen verder uit.
Dit is voor sdr en 4k non hdr beeld.

Dolby vision werkt momenteel hier niet met Disney+ app via een Chromecast ultra helaas las van andere gebruiker dat dit na laatste firmware update van paar dagen geleden niet meer werkt ook daarvoor wel. Hdr10 wel na wijzigen in algemene instellingen-invoerbronnnen-hdmipoort-hdmiuhd setting naar optimaal veranderen.

Ambilicht moet uit hier trouwens op de tv wil deze HDMI optimaal/hdr optie geen zwart beeld geven hier;stoort blijkbaar Chromecast hangt ook natuurlijk vlak bij de leds.

Hoor graag professionele kleurcalibraties etc van anderen voor deze tv:)

[Voor 39% gewijzigd door topper6 op 06-12-2019 10:20]

• e-jam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:16
65 inch versie van deze TV deze week ook binnnengekregen, geweldig beeld!

Ik heb de instellingen van topper6 overgenomen, alleen helderheid toch weer iets verhoogd. Vond het anders toch iets te donker.

Waar ik tegen aanloop is dat ik HDMI-ARC niet voor elkaar krijg naar mijn samsung HW-N950, alle instellingen zijn volgens mij goed maar het is niet stabiel werkend te krijgen, meer kanaals audio al helemaal niet. Audio out staat op HDMI en bij advanced zowel passthrough als meerkanaals geprobeerd. Iemand al wel ARC aan de praat gekregen (tips?)

Voor nu maar terug gevallen op de media box next, helaas geen Vision en Atmos dus.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 13:23

Steffy

Ayreonaut

Ik heb deze tv sinds donderdag en ben druk bezig met instellen maar ben hier niet helemaal in thuis. Ik hoop dat hier de komende tijd wat informatie naar voren komt hoe deze tv het beste ingesteld kan worden.

Dingen zoals ARC werken bij mij prima. Gewoon ingesteld en het werkt. Ik heb nog een Yamaha v377 receiver, een oudje maar doet het perfect. Helaas geen HDR passtrough dus extra HDMI kabel is nodig voor de PS4.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:59
@topper6 Disney+ heeft op de tv zelf toch een eigen App?
Tenminste op mijn 854 wel.
Ook hier de ene avond wel met DV en DA, dan weer avond niet....
Denk dat ze nog wat aan het testen zijn met de vele verschillende Apps. ..

• topper6
Nee de 754 serie heeft tot nu toe geen disney+ app wat ik kon vinden helaas hoop dat tie wel komt. Waarschijnlijk omdat de 754 draait op saphi os(linux variant) en niet op android zoals meeste philips tvs.

• topper6
Na wat verder finetunen heb ik de tv staan op contrast 70 en videocontrast op 50 lichtsensor aan voor sdr/4k non hdr.

Via horizon Ziggo mediaxl nu rustig voor me ogen met vooral geen felle ondertitels dan. Rest allemaal fabrieksinstellingen staat nog wel in film mode screen/origineel/.

Disney+ hdr10 hdr movie setting ook getest gebruik ik default hdr movie setting voorlopig.
Nog wat uhd hdr10 full rips getest(bladerunner/alien convenant/Jumanji)de helderheid van hdr is hier nog heel stuk hoger maar ligt vooral aan Disney+ zelf heeft lage nits voor hdr is bekend.

• Skaffapiraat
Zelf heb ik nu al mijn randapparaten niet meer aangesloten op mijn receiver (Onkyo) maar op mijn televisie, wat ervoor zorgt dat alle automatische processen beter verlopen. Dus wanneer ik mijn playstation opstart, dat deze automatisch schakelt naar HDR Game voor lagere input lag. Wanneer ik vervolgens naar mijn Fire TV Stick 4k schakel dan zet hij automatisch HDR persoonlijk aan. De aansluitingen op de TV zijn als volgt: HDMI 1 = receiver, HDMI 2 = Fire TV Stick 4k, HDMI 3 = Playstation 4 (helaas niet pro), HDMI 4 = leeg.

On topic: wat betreft de calibratie, ik zal binnenkort opnieuw een kalibratie uitvoeren. Ik heb nu ervoor gezorgd dat de ondertiteling van Netflix/Disney+/Kodi minder groot en minder fel is, dat helpt heel erg. Verder heb ik de lichtsensor aangezet, deze optie is ook fijner dan verwacht. Ik wil dus nu opnieuw kalibreren (uiteraard terwijl de lichtsensor uit staat) en dan zal ik de instellingen delen.

Overigens ben ik nog steeds erg benieuwd naar de professionele calibraties, vooral voor de kleurinstellingen (witpunt balans heet dat geloof ik?).

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 13:53
Skaffapiraat schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:30:
Zelf heb ik nu al mijn randapparaten niet meer aangesloten op mijn receiver (Onkyo) maar op mijn televisie, wat ervoor zorgt dat alle automatische processen beter verlopen. Dus wanneer ik mijn playstation opstart, dat deze automatisch schakelt naar HDR Game voor lagere input lag. Wanneer ik vervolgens naar mijn Fire TV Stick 4k schakel dan zet hij automatisch HDR persoonlijk aan. De aansluitingen op de TV zijn als volgt: HDMI 1 = receiver, HDMI 2 = Fire TV Stick 4k, HDMI 3 = Playstation 4 (helaas niet pro), HDMI 4 = leeg.

On topic: wat betreft de calibratie, ik zal binnenkort opnieuw een kalibratie uitvoeren. Ik heb nu ervoor gezorgd dat de ondertiteling van Netflix/Disney+/Kodi minder groot en minder fel is, dat helpt heel erg. Verder heb ik de lichtsensor aangezet, deze optie is ook fijner dan verwacht. Ik wil dus nu opnieuw kalibreren (uiteraard terwijl de lichtsensor uit staat) en dan zal ik de instellingen delen.

Overigens ben ik nog steeds erg benieuwd naar de professionele calibraties, vooral voor de kleurinstellingen (witpunt balans heet dat geloof ik?).
Heb je dan geluid over je receiver via ARC of spdif of ......?

• Skaffapiraat
Vincent17 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:01:
[...]

Heb je dan geluid over je receiver via ARC of spdif of ......?
Arc op HDMI1

• BenEco
  • Niet online
Vandaag de cashback ontvangen, ruim binnen de 6 weken. Philips 65oled754/12 is een toppertje. :)

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+B230.

• e-jam
Inmiddels Dolby Atmos ook werkend gekregen met de app op de TV, ik heb het vermoeden dat de Ziggo next box op mijn samsung HW-N950 aangesloten de problemen veroorzaakte. Deze nu rechtstreeks op de TV aangesloten en alleen HDMI-ARC naar de samsung HW-N950. Daarna alles spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart.

• Skaffapiraat
e-jam schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:29:
Inmiddels Dolby Atmos ook werkend gekregen met de app op de TV, ik heb het vermoeden dat de Ziggo next box op mijn samsung HW-N950 aangesloten de problemen veroorzaakte. Deze nu rechtstreeks op de TV aangesloten en alleen HDMI-ARC naar de samsung HW-N950. Daarna alles spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart.
Deze problemen had ik ook met mijn mid-end Onkyo receiver. Ik sluit nu ook alles aan op mijn televisie. Dat werkt inderdaad perfect!

• JorisG1
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 14:11
BenEco schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:20:
Morgen komt de Philips 65OLED754/12 hier aan, ga dit topic volgen.

Edit: vandaag toestel uitgepakt en aangesloten, eerste persoonlijke indruk in vergelijk met de LG OLED65C8 is dat het beeld gelijkwaardig is. (Ook na het uitproberen van diverse voorkeuren.)
Maar wat heerlijk is de extra toevoeging en beleving met ambilight.
Ambilight and Hue in 1x aan de praat, ook de lampen rondom in de kamer. Dit heb ik echter weer uitgezet, Ambilight van de tv is meer dan voldoende.

Edit 1: heb nu de 2 Hue lampen naast en de 2 living color black achter de 754 met de Logitech gekoppeld aan activiteit tv kijken, staan de lampen aan dan gaan ze automatisch uit als de tv inschakelt en weer aan als de tv uit gaat (na zonsondergang.).
Ambilight neemt de verlichting met gemak over. :)
@BenEco Zou je willen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Als ik de tv op de hue aansluit (via tv instellingen, dan vindt die de bridge (v2) met gemak, de tv vindt ook de hue lampen en ik kan deze ook configureren. tot daar werkt het allemaal.
Maar vervolgens gebeurd er niks. De lampen nemen niet de kleuren van ambilight over zoals bijv. in dit filmpje YouTube: Ambilight+Hue Philips 65PUK7120/12 and 5 Hue colour lights (vinkje dynamisch staat aan in tv instellingen)

Alle lampen, de bridge en tv zijn uiteraard geupdate naar de meest recente versie.

@nijmege01 ik heb denk ik hetzelfde probleem, als je een oplossing hebt hoor ik dit graag.

• BenEco
  • Niet online
JorisG1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:38:
[...]

@BenEco Zou je willen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Als ik de tv op de hue aansluit (via tv instellingen, dan vindt die de bridge (v2) met gemak, de tv vindt ook de hue lampen en ik kan deze ook configureren. tot daar werkt het allemaal.
Maar vervolgens gebeurd er niks. De lampen nemen niet de kleuren van ambilight over zoals bijv. in dit filmpje YouTube: Ambilight+Hue Philips 65PUK7120/12 and 5 Hue colour lights (vinkje dynamisch staat aan in tv instellingen)

Alle lampen, de bridge en tv zijn uiteraard geupdate naar de meest recente versie.

@nijmege01 ik heb denk ik hetzelfde probleem, als je een oplossing hebt hoor ik dit graag.
Heb je onder instellingen het vierkantje "Ambilight en Hue" wel aan gezet (keuze uit of aan).
Deze zit onder instellingen rechts naast het vierkantje "Ambiight Style".

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 19:41
JorisG1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Ik heb (nog) geen ambilight TV dus het is een gokje maar heb je wel een entertainment groep aangemaakt met de Philips Hue app?

Ik was eigenlijk opzoek naar een review. Geen van jullie bezitters die er eentje gaat schrijven?! ;-)

• JorisG1
@BenEco Dank voor je reactie. "Heb je onder instellingen het vierkantje "Ambilight en Hue" wel aan gezet (keuze uit of aan)." die had ik aan staan :) .Ik heb de IP instellingen van de tv aangepast (stond op dynamisch IP en nu een statisch IP gegeven). Daarmee is het probleem opgelost. Dank voor je reactie.

@RJVG Dank voor het meedenken, een entertainment groep is handig als je bijvoorbeeld je pc op de tv aansluit. Via de hue app stel je lampen en locatie in de ruimte in. Met de Hue PC app kun je dan je lampen syncen met het beeld. (ook handig i.c.m. de philips hdmi sync box. maar die heb je niet nodig als je ambilight tv hebt.)

Ik ben niet van plan een review te schrijven maar als je specifieke vragen hebt zal ik deze proberen te beantwoorden.

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 19:41
Ik ben wel benieuwd waarom je de Philips OLED hebt gekozen en niet LG of Panasonic. Puur voor de ambilight?

Heb je de beeldkwaliteit met andere merken vergeleken en hoe is die dan?
Hoe is de gebruikersinterface?

Ik heb nu nog een 42” HD ready LCD scherm van Samsung. Oud beestje van 13 jaar. Ik ben dus op zoek naar een vervanger. Dat hoeft niet het beste te zijn zeker gezien het feit met waar ik nu naar kijk. In eerste instantie keek ik vooral naar LG maar de Philips 55” is nu wel erg voordelig geprijsd in Frankrijk voor €999.

• JorisG1
@RJVG . Klopt, LG en Panasonic maken ook hele mooie schermen. Toevallig heb ik deze tv ook voor €1000 kunnen kopen (Black friday deal). Ik vindt ambilight echt een meerwaarde hebben en daarom lag de voorkeur voor een Philips.

Wat betreft de gebruikers interface:
Op deze tv zit Saphi, de eigen interface van Philips, die is eerlijk gezegd.. matig. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik de interface van andere nieuwe samsung tv's ook matig vindt. Door de menu's heen klikken gaat wel soepel (weinig/geen haperingen), al moet je teveel klikken om bij de juiste instellingen te komen (zit net niet logisch in elkaar). De Netflix en Youtube apps (die ik gebruik) werken allebei goed en op 4k/dolby vision (indien de content het aanbiedt). De andere apps heb ik geen ervaring mee. Disney plus ontbreekt.
Op de afstandsbediening zit geen 'toetsenbord' maar je kan een draadloos toetsenbord toevoegen (heb zelf de logitech K300 eraan hangen) en je kan ook via je app op je telefoon youtube/netflix filmpjes starten/pauzeren etc..

Wat betreft beeldkwaliteit:
Ik kom van een oude Philips Led tv af dus dan is OLED altijd een enorme vooruitgang. Er zit trouwens een LG scherm uit 2018 in. (bron: https://www.avforums.com/...754-hands-on-review.16556, sowieso een soort van review, goed om te lezen als je deze tv overweegt)

Daarnaast misschien goed om te weten. Het scherm heeft maximaal 60 Hz verversingssnelheid (ook bij lagere, niet 4k content). Dit is op veel verkoopsites fout weergegeven. Als je bijv. veel gamet op je tv kan dit een minpunt zijn (bron: Gebruiksaanwijzing: https://www.philips.nl/c-...g-ambilight/ondersteuning)

Beeldkwaliteit wordt mede bepaald door de beeldprocessor die erin zit. Bij deze tv is dit de: P5 Perfect Picture Engine van de 2de generatie. (andere oled tvs van Philips uitgebracht in 2019 hebben een nieuwere 3de generatie processor). Desalniettemin de 2de generatie processor zit ook in de 'vlaggenschip' tv's van philips van 2018 (bijv. de OLED803 en OLED903). Ik merk geen hakkelingen of problemen.

Persoonlijk vind ik dat je beeldkwaliteit zelf moet ervaren in een winkel en dan kun je het met andere tv's vergelijken. Ik ben er in ieder geval tevreden over. Ik hoop dat je wat kan met deze info.

[Voor 0% gewijzigd door JorisG1 op 15-01-2020 17:02. Reden: typfout]

• e-jam
RJVG schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Ik heb (nog) geen ambilight TV dus het is een gokje maar heb je wel een entertainment groep aangemaakt met de Philips Hue app?

Ik was eigenlijk opzoek naar een review. Geen van jullie bezitters die er eentje gaat schrijven?! ;-)
De beste review die ik gezien heb is deze:

https://pixeltv.it/philips-oled-754-recensione/

Even in chrome openen en vertalen.

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:24
Heb deze TV ook. Prachtig beeld alleen ARC werkt de ene keer wel en de andere keer helemaal niet. Erg vervelend. Meer mensen hier last van? Ook al een andere kabel geprobeerd maar dit brengt geen verschil.

Heb de 65 inch versie alleen maar 200 euro cashback gekregen, hierover contact gehad met philips en ze gingen dit uitzoeken. Meer mensen dit probleem?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 13:53
Johann0r schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:34:
Heb deze TV ook. Prachtig beeld alleen ARC werkt de ene keer wel en de andere keer helemaal niet. Erg vervelend. Meer mensen hier last van? Ook al een andere kabel geprobeerd maar dit brengt geen verschil.

Heb de 65 inch versie alleen maar 200 euro cashback gekregen, hierover contact gehad met philips en ze gingen dit uitzoeken. Meer mensen dit probleem?
Jep, ARC werkt heel onvoorspelbaar. Heb ik ook last van. Bij mij icm met een Yamaha RX-V771 receiver.
Cashback is bij mij wel goed gegaan, van 350 euro.

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 21:14
Heb deze TV sinds maandag en heb veel gespeeld met de instellingen (vrijwel alle beeld 'optimalisaties' uit gezet) en ondanks dat de kleuren 9 van de 10 keer erg mooi zijn is me opgevallen dat zeker bij het TV kijken (Ziggo, DVB-C met CAM module) bij reclames vaak gebeurt dat als er een of 2 kleuren dominant aanwezig zijn (dus bijv 3 kwart van het scherm is 1 vlak van een bepaalde kleur, ook wit) dat het scherm dan erg dimt.

Heb al volgens mij alle instellingen geprobeerd te veranderen om dit op te lossen, op internet lees ik dat dit soms een bescherming van de pixels kan zijn tegen overbelichting? Bij andere TV's wordt het opgelost door de eco-modus etc uit te zetten, en dat staat bij mij ook uit maar het helpt niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of dezelfde ervaring?

• Skaffapiraat
Cashback nu een week geleden ontvangen, 350 euro voor de 65 inch versie!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:30
Ik heb deze TV (de 55 inch) nu ongeveer 3 maanden in bezit, en ik moet zeggen dat ik er redelijk tevreden mee ben. Vooral de Beeldkwaliteit van OLED is erg mooi. Ik heb er echter ook een aantal problemen mee. Zoals hierboven al eerder vermeld staat werkt de Ambilight + Hue niet naar behoren en ook krijg ik het niet voor elkaar om een HDR signaal te ontvangen op de tv vanuit mijn Nvidia Shield pro (2019) (Dolby Vision werkt wel goed...).

Ik krijg de Ambilight + Hue wel geconnect en goed werkend, maar helaas wanneer ik de tv uitzet en vervolgens weer aan, synchroniseert hij nog maar 1 lamp en moet ik het set-up proces weer opnieuw doorlopen om het weer goed werkend te krijgen... vrij irritant dus...

De HDR functie lijkt niet helemaal lekker samen te werken met de Nvidia Shield, maar dit zou ook aan de shield zelf kunnen liggen gelukkig werkt dolby vision wel naar behoren.. De instellingen staan in ieder geval op beide apparaten goed..

Is er iemand anders die zijn Nvidia shield aan deze TV heeft Hangen en de zelfde of andere problemen ervaart?

Ik hoop dat deze problemen later met een update opgelost kunnen worden...

P.S. De Cashback is goed ontvangen (200 euro)

• NoobOnTour024
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-06 17:16
Vandaag de 754 binnen gekregen. Waanzinnig!
Ik was alleen stom verbaasd dat de disney+ app er niet is voor Philips tv's zonder Android.

Is er uitzicht op een release van de app? Zo niet, welk extern systeem raden jullie aan waarmee ik wel disney+ content kan bekijken op de tv? Natuurlijk in Dolby Vision wanneer mogelijk.

• kipsofthemud
NoobOnTour024 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:20:
Is er uitzicht op een release van de app? Zo niet, welk extern systeem raden jullie aan waarmee ik wel disney+ content kan bekijken op de tv? Natuurlijk in Dolby Vision wanneer mogelijk.
Je zou een nieuwere (vanaf 2019 volgens mij) NVIDIA shield kunnen gebruiken, of een XBOX (alleen HDR volgens mij, geen DV)

• Skaffapiraat
Heeft iemand al Alexa werkend gekregen op de televisie? Ik merk dat ik de app nergens kan vinden, maar dat die knop natuurlijk wel op de afstandsbediening zit. Iemand meer ervaring hiermee? Ik heb alle menu's al doorgespit, maar zonder resultaat.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:42
Sinds kort ben ik ook aan het genieten van het beeld van de OLED754, helemaal top! Enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat de HDMI auto switch werkt met mijn PC. Ik heb enkel een Nintendo Switch en een PC aangesloten op de tv. Bij de Switch werkt het wel goed: de tv schakelt over naar de juiste HDMI input als de Switch aangaat. Echter op de PC werkt dit: De tv schakelt niet naar de PC HDMI-input wanneer de PC aangaat of uit slaap komt. Wanneer de TV in screensaver-mode is en ingesteld staat op de PC HDMI-input dan moet ik alsnog handmatig met de remote de TV uit de screensaver halen voordat ik weer beeld krijg.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik heb echt al van alles geprobeerd: kabels omgewisseld, PC omgewisseld met laptop, game mode aan/uit gezet, etc. Ik had deze issues niet met m'n vorige Samsung tv met dezelfde setup (Switch+PC), dus was enigszins verbaasd dat ik hier nu opeens zoveel problemen mee heb.

• Rixxx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 14:28
Ik overweeg dit toestel, ik vind alleen verschillende info; is deze nu 60hz of echt 120hz. Als ik het goed heb is 120 beter IVM 24P. Ik heb nu een Kuro (72hz) en die is nagenoeg stutter en judder vrij.

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:12
Rixxx schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:16:
Ik overweeg dit toestel, ik vind alleen verschillende info; is deze nu 60hz of echt 120hz. Als ik het goed heb is 120 beter IVM 24P. Ik heb nu een Kuro (72hz) en die is nagenoeg stutter en judder vrij.
Ik overweeg dit toestel ook, maar zit met dezelfde vraag.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:42
Volgens de documentatie ondersteunt hij enkel 60Hz, maar na jullie vraag heb ik het even getest. Zowaar kan hij op 1080p 120Hz aan. Volgens enkele reviews kan hij ook 120Hz op 1440p maar dat is me niet gelukt. 4K is sowieso max 60Hz.

Wel grappig dat ik na 10 maanden erachter kom dat ik een 120Hz in huis heb, maar wel heel gek dat de documentatie zegt dat het niet zo is.

• Ramon_1984
w0w schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
Volgens de documentatie ondersteunt hij enkel 60Hz, maar na jullie vraag heb ik het even getest. Zowaar kan hij op 1080p 120Hz aan. Volgens enkele reviews kan hij ook 120Hz op 1440p maar dat is me niet gelukt. 4K is sowieso max 60Hz.

Wel grappig dat ik na 10 maanden erachter kom dat ik een 120Hz in huis heb, maar wel heel gek dat de documentatie zegt dat het niet zo is.
Top, nu lees ik ook dat de ci kaart van ziggo niet wordt ondersteund klopt dit?

• kipsofthemud
Ramon_1984 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Top, nu lees ik ook dat de ci kaart van ziggo niet wordt ondersteund klopt dit?
Ik heb er gewoon een Ziggo CI+ kaart in zitten hoor :) werkt prima

• Ramon_1984
kipsofthemud schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb er gewoon een Ziggo CI+ kaart in zitten hoor :) werkt prima
Super ;)
@kipsofthemud
Weet jij ook of de optie " mute screen " erop zit, zodat je muziek kan luisteren zonder dat het scherm aan staat.?

[Voor 24% gewijzigd door Ramon_1984 op 02-10-2020 15:25]

• kipsofthemud
Ramon_1984 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Super ;)
@kipsofthemud
Weet jij ook of de optie " mute screen " erop zit, zodat je muziek kan luisteren zonder dat het scherm aan staat.?
Er zit in het quick menu een optie voor Screen Off, ambilight gaat dan ook uit, maar die kan je dan ook weer aanzetten zodat ie als muziekvisualisatie werkt :)

• Bushwick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 20:58
Heeft iemand ervaring met de Ambilight/ Beeld instellingen?

Ik zal het toelichten: Ik speel graag de Xbox op beeld stand Intens i.p.v. Game omdat de kleuren dan mooi helder zijn. Ook mij Ambilight zet ik op stand levendig.
Maar beide standen schieten regelmatig terug naar stand game. Beeld en Ambilight standen.

Weet iemand hoe je altijd de standen intens (beeld) en levendig (Ambilight) forceert?

• Rixxx
w0w schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:

top! een 1080P@24Hz op 120Hz zou dan dus schokvrij moeten zijn want geen pull down. 24Hz is natuurlijk van zichzelf al schokkerig maar met een 60Hz model wordt dat nog veel erger.

Maar 2160P@24Hz op 60Hz zou dan wel problemen opleveren, das best ruk.

• Ramon_1984
@kipsofthemud Morgen wordt de tv geleverd, ik ben heel erg benieuwd :)

• gvlohuizen
  • Laatst online: 06-06 21:57
Johann0r schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:34:

Hier ook, ARC is echt belabberd, in mijn geval combi met een onkyo tx-nr656. Met vorige tv(samsung) werkte het vlekkeloos.

Ik heb hier over contact gehad met de klantenservice, maar daar ben ik weinig mee opgeschoten, ze adviseerde resets, updates, aan en uit zetten. Niks helpt. :-(

Daarnaast springt de tv soms op screensaver, terwijl je gewoon via de netflix app zit te kijken.

Het smart gebeuren is ook behoorlijk traag. |:(

Inmiddels een appletv gekocht, zodat ik gewoon snel en alle apps tot mn beschikking heb.

Gelukkig heb ik de tv gekocht voor de beeldkwaliteit en die vind ik helemaal top!

Mocht iemand nog tips hebben voor de ARC problemen, graag!

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

• kipsofthemud
gvlohuizen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Hier ook, ARC is echt belabberd, in mijn geval combi met een onkyo tx-nr656. Met vorige tv(samsung) werkte het vlekkeloos.
Ik heb mijn 754 een half jaar gebruikt met een Panasonic VSX-922 (oud beestje wel) met ARC en nu een paar weken met een 9.1 JBL soundbar (ARC, al ondersteund de soundbar eARC). Heb zelf nooit iets van ARC problemen meegemaakt, wat bedoel je precies hiermee? :) Ik had zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat hij Atmos via ARC kon doorgeven, maar mijn soundbar ontvangt het toch wel :) via Netflix, en via een extern aangesloten (op de soundbar) homeserver icm Kodi.

• gvlohuizen
  • Laatst online: 06-06 21:57
kipsofthemud schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:22:
[...]

Ik heb mijn 754 een half jaar gebruikt met een Panasonic VSX-922 (oud beestje wel) met ARC en nu een paar weken met een 9.1 JBL soundbar (ARC, al ondersteund de soundbar eARC). Heb zelf nooit iets van ARC problemen meegemaakt, wat bedoel je precies hiermee? :) Ik had zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat hij Atmos via ARC kon doorgeven, maar mijn soundbar ontvangt het toch wel :) via Netflix, en via een extern aangesloten (op de soundbar) homeserver icm Kodi.
In mijn geval, toen ik nog de apps van de TV gebruikte, werd het geluid opeens niet meer naar mijn Onkyo gestuurd, maar naar de TV-speakers, terwijl ze wel ingesteld waren om via ARC te gaan. Na herstarten van de TV deed het opeens wel weer, maar soms ook weer niet. Het was elke keer weer een verrassing. En als hij het deed, kreeg ik wel volledig alles door, ook Atmos inderdaad!

Ik ben nu voor het smart-gedeelte overgestapt op de AppleTV, waarbij nu soms als ik de AppleTV inschakel de Source van mijn versteker, elke 2 seconden verspringt, van TV naar AppleTV. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken we de boosdoener is in die situatie ;)

Mogelijk is de combinatie van mijn versterker en deze TV gewoon een slechte combinatie?

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

• kipsofthemud
Ramon_1984 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:06:
@kipsofthemud Morgen wordt de tv geleverd, ik ben heel erg benieuwd :)
En, tevreden :)?

• Ramon_1984
Ja echt bizar hoe mooi het beeld is 😬
En het saphi os is ook prima, alleen jammer dat er standaard geen soundbar onder de tv past.

• kipsofthemud
Ramon_1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ja echt bizar hoe mooi het beeld is 😬
En het saphi os is ook prima, alleen jammer dat er standaard geen soundbar onder de tv past.
De voet is praktisch niet bestaand idd qua hoogte. Gelukkig zit ik net hoog genoeg of ver genoeg van de tv om de soundbar er voor te kunnen leggen zonder dat het beeld geblokkeerd wordt

• Ramon_1984
kipsofthemud schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

De voet is praktisch niet bestaand idd qua hoogte. Gelukkig zit ik net hoog genoeg of ver genoeg van de tv om de soundbar er voor te kunnen leggen zonder dat het beeld geblokkeerd wordt
Ik zal een beugel bestellen om de tv wat hoger te plaatsen.

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:24
gvlohuizen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Ik heb hier over contact gehad met de klantenservice, maar daar ben ik weinig mee opgeschoten, ze adviseerde resets, updates, aan en uit zetten. Niks helpt. :-(

Daarnaast springt de tv soms op screensaver, terwijl je gewoon via de netflix app zit te kijken.

Het smart gebeuren is ook behoorlijk traag. |:(

Inmiddels een appletv gekocht, zodat ik gewoon snel en alle apps tot mn beschikking heb.

Gelukkig heb ik de tv gekocht voor de beeldkwaliteit en die vind ik helemaal top!

Ik ben er achter gekomen dat ik eerst mijn UPC box moet aanzetten voordat ARC werkt?? Heb mijn UPC box op ECO mode dus die gaat snachts uit.

Als ik mijn UPC box eerst aanzet dan gaat mijn denon receiver auotmatisch aan met TV en werk geluid ook. Doe ik dit niet dan gaat de receiver niet aan en werkt het geluid op een moment niet meer lekker.

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 17:02
Ik gebruik deze TV icm een Apple tv en een Marantz sr6013 versterker, echter toch wel wat problemen:
-soms roze schijn op apple tv na opstarten (heb dit enkel als dolby vision 60fps aanstaat op appletv) uit en inschakelen van de versterker verhelpt het probleem maar is een vervelende workaround
-apple tv rechtstreeks aansluiten op tv is geen oplossing want dan krijg ik de hier reeds vermelde ARC problemen
-ik kan vaak de tv niet uitzetten via de philips remote dus doe ik het via apple tv (instellingen, sluimeren) absurd dat dit niet werkt

Iemand een idee hoe ik het mezelf gemakkelijker maak?

• Rixxx
Werkt de tv met 2160P intern wel op 120hz ivm judder?

Edit, met 24hz bronmateriaal

[Voor 23% gewijzigd door Rixxx op 16-10-2020 13:02]

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:46
Ik dacht ik ga hier eens neuzen gezien mijn recente problemen met Easylink en ARC. Ik word er kneitergek van. Ik heb een Heos HS1 soundbar die de ene keer weken lang probleemloos werkt en daarna continue problemen om via ARC verbinding te krijgen. Moet hem continue opnieuw opstarten en dan een keer geluk hebben dat hij werkt.

Verder ook HDMI CEC problemen. Regelmatig een hevige strijd tussen mijn Amazon Fire Stick 4K en mijn Playstation 5 om wie er beeld mag geven. Of soms werkt het switchen helemaal niet meer.

Ik ben nog steeds verliefd op het beeld maar verder vind ik het softwarematig op heel erg veel vlakken een groot drama. Even een kop koffie pakken terwijl je wacht tot het instellingen menu verschijnt is goed mogelijk.

[Voor 5% gewijzigd door Vaenir op 27-12-2020 23:29]

• RCTycooner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 14:46
Hey,

Ik heb recent deze tv gekocht en heb hier een Intel NUC op aangesloten om 4k films te zien.
Deze NUC heeft een Intel Iris Plus 650 onboard graphics card en ondersteund in principe 4k met 2160p60Hz.

De NUC en de tv geven beide aan dat ze een HDR signaal doorgeven/ontvangen. Maar als ik een 4k film afspeel via VLC geeft de tv om de zoveel tijd aan dat hij een HDR signaal ontvangt. Dit gaat gepaard met een zwart beeld en een hapering van de film.
Soms gebeurd dit om de 5 a 10s, soms om de 50-60s.

Drivers zijn geupdate. Als ik HDR uitschakel op de pc werkt het prima met SDR. Als ik het beeld op 50Hz zet krijg ik hetzelfde probleem.
Als ik op de TV zelf de HDMI Ultra HD op standaard zet werkt het wel, maar is het beeld gene vette (denk dat hij dan enkel een SDR-level van kwaliteit binnen neemt)

Heb wat lopen prutsen met verschillende instellingen van de TV, maar zonder succes (heb ze terug naar de standaard gezet nu)

Heeft iemand dit al meegemaakt? Toch maar voor een straffere GPU kiezen?

• kipsofthemud
RCTycooner schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:49:
Hey,

Ik heb recent deze tv gekocht en heb hier een Intel NUC op aangesloten om 4k films te zien.
Deze NUC heeft een Intel Iris Plus 650 onboard graphics card en ondersteund in principe 4k met 2160p60Hz.

De NUC en de tv geven beide aan dat ze een HDR signaal doorgeven/ontvangen. Maar als ik een 4k film afspeel via VLC geeft de tv om de zoveel tijd aan dat hij een HDR signaal ontvangt. Dit gaat gepaard met een zwart beeld en een hapering van de film.
Soms gebeurd dit om de 5 a 10s, soms om de 50-60s.

Drivers zijn geupdate. Als ik HDR uitschakel op de pc werkt het prima met SDR. Als ik het beeld op 50Hz zet krijg ik hetzelfde probleem.
Als ik op de TV zelf de HDMI Ultra HD op standaard zet werkt het wel, maar is het beeld gene vette (denk dat hij dan enkel een SDR-level van kwaliteit binnen neemt)

Heb wat lopen prutsen met verschillende instellingen van de TV, maar zonder succes (heb ze terug naar de standaard gezet nu)

Heeft iemand dit al meegemaakt? Toch maar voor een straffere GPU kiezen?
Is het alleen via VLC of ook met bijv een HDR ondersteunende versie van Kodi?

• RCTycooner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 14:46
kipsofthemud schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 01:03:
[...]

Is het alleen via VLC of ook met bijv een HDR ondersteunende versie van Kodi?
Had ook een andere player "MPV" geprobeerd vanaf dezelfde machine, gaf hetzelfde probleem.

Ik heb gisteren nog wat ver gezocht naar mogelijke verklaringen, blijkbaar zou het kunnen liggen aan het feit dat ik hdmi kabel gebruik die geen 18Gbps ondersteund. Heb voor de zekerheid zo eentje besteld, daar probeer ik het dan eerst eens mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee