Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

Advies nieuwe laptop nodig!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 13:38
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop vooral thuis en op kantoor.

Wat is je budget?
Mijn budget is zo maximaal rond de 850 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop naast thuisgebruik ook vaak voor werk naar kantoor meenemen. Ik kijk dus vooral naar laptops van 14 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een voorkeur voor een degelijk merk. Hiervoor had ik een Sony Vaio en die was duur maar heeft in 10 jaar geen enkel probleem gegeven.

Verdere eisen die ik stel:
- IPS Beeldscherm (belangrijk!)
- SSD schijf vanaf 256GB
- Intel i3 of snellere processor
- 8 GB RAM
- lange accuduur (belangrijk!)

Ik zoek een nieuwe laptop met bovenstaande eisen. Een 2-1 of hybrid is leuk maar niet essentieel als het ten koste gaat van een lange accuduur of goede betrouwbaarheid (beide belangrijk omdat ik hem ook meeneem).

Verder zou ik graag een degelijk model willen hebben maar ik heb hier niet zo'n verstand van. Ik zag leuke Acers 2 in 1 switch 3 modellen liggen maar als ik de ervaringen met Acer op het internet lees ga ik weer twijfelen.

Mag ik iedereen alvast bedanken voor het advies?

Chris

[ Voor 4% gewijzigd door Chris79 op 03-12-2019 14:49 ]

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
1) er zijn geen merken die per definitie altijd slecht of goed zijn. (In bouwkwaliteit, snelheid of iets anders) steeds meer zie je fabrikanten met veel diverse modelranges die een bepaald markt segment proberen aan te spreken. Zo kan bij HP een bepaalde range volledig van dun plastic gemaakt zijn (genaamd HP....) en een andere range weer volledig van sterk metaal ( bijv elitibook). En alles er tussen. Beide laptops kunnen precies dezelfde hardware hebben op papier (en toch verschillend presteren).

Staar je dus niet blind op een merk alleen.

2) ik vind de range 13.3 tot 15.6 vrij groot. Hierdoor kan het lastig zoeken worden.

Verder moet je gaan kijken naar CPU/ram/ SSD grote/hhd?

Mijn advies: lees de best bij guide van de afgelopen maanden (niet alleen december)
Welke modellen lijken je wat? Hoe duur zijn ze nu?
Wil je een budget of basis laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door frankyfn126 op 03-12-2019 13:53 ]

• Chris79
Bedankt Franky. Ik heb m'n oorspronkelijke bericht wat aangepast. Ik zoek een laptop met minimaal 8GB aan geheugen en dan toch een 14 inch model. De harde schijf mag minimaal 256GB klein zijn.

Tenslotte voel ik best veel voor een 2 in 1 model mits die een lange accuduur heeft. Als deze niet bestaan dan liever een 'normale' laptop.

• Chris79
Heeft iemand sowieso ervaringen met zogenaamde 2 in 1 of hybride modellen?

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:20
Zoals Franky al zei denk ik niet dat je je moet blind staren op een merk alleen. Sommige mensen zullen een voorkeur hebben voor een bepaald merk omdat ze deze zelf hebben of er ervaring mee hebben. Anderen vinden het uiterlijk weer erg belangrijk en anderen weer wat minder belangrijk.

Fijn dat je zelf al wat eisen op een rijtje hebt gezet, hiermee kun je al wat gaan filteren. 14" is inderdaad een fijn model om ook mee op pad te nemen. Ik zou persoonlijk voor een Core i5 gaan zodat je net dat beetje extra processorkracht hebt, vooral voor in de toekomst. Sowieso omdat je budget tot 850 euro gaat en ook omdat ik het prijsverschil van een i3 naar een i5 te verwaarlozen vind.

Intel heeft op het moment wat leveringsproblemen waardoor er nog niet zo heel veel 10e generatie Intel processors uitgeleverd zijn. Hierdoor is het aanbod van 8e generatie Intel processors ook nog veel groter dan 10e generatie Intel processors. Toch zou ik voor een 10e generatie Intel processor gaan, deze is nieuwer, ietsje sneller, en het prijsverschil is er vrijwel niet.

Hier een overzicht van de laptops met jouw wensen / eisen met een 10e generatie i5 processor

Zoals je ziet blijven er dan 3 merken over; Veel HP, Acer en Lenovo. Hier kun je zelf een beetje in gaan verdiepen welke laptop je mooi vind. Hier zitten dus ook al een paar HP laptops tussen die 2-in-1 of 'hybrid' zijn.

Wat je nog eventueel zou kunnen overwegen:
De garantie periode vergelijken tussen de merken.
Ik vind persoonlijk een verlicht toetsenbord erg prettig voor als je niet heel erg veel licht aan hebt staan.

Zelf heb ik een Dell Inspiron 15 2-in-1 en heb ik dus ook een touchscreen en kan ik de laptop als tablet gebruiken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk nooit gebruik, op een of andere manier vind ik het niet heel lekker werken, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Misschien dat ik er eens wat meer mee moet gaan proberen :) Ook het touchscreen maak ik eigenlijk vrijwel geen gebruik van.

iRacing Profiel

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:05

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Neem hem even door, je TS wankelt een beetje, graag ook niet dubbel posten.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Verwijderd

Modbreak:knip

We doen hier niet aan topic kaping, maak je eigen topic aan.

[ Voor 91% gewijzigd door Intergalactic op 11-12-2019 11:24 ]

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:10:
Hallo,
Ik zoek een tweedehands laptop met windows 10
Gebruik hem voor Internetbankieren
Facebook
en soms word
Kunt U mij helpen welke laptop voor mij voldoende is?Voorheen had ik en lenova T510i..
kunt u mij een link sturen van goede laptops?

Groet Hanneke Rosier
https://tenor.com/5ZJw.gif
Pagina: 1