Max 1260 x 800 resolutie in plaats van 2560 x 1600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn vraag

Ik heb een asus laptop met een hdmi uitgang hoe kan ik deze laptop aansluiten op mijn monitor (hp zr30w) met een resolutie van 2560x1600 ? Kan dit met een adapter van hdmi naar dvi-d ? Mijn monitor heeft 2 ingangen (displayport en dvi-d)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://tweakers.net/pric...(us)-(vm617a4)-zwart.html
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
https://tweakers.net/pric...0fd-be055t/specificaties/

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op amazon heb ik een actieve converter besteld van hdmi naar displayport 4k 30hz alleen geeft deze maar een maximale resolutie van 1280 x 800.

Ik heb al gekeken in het configuratiescherm van nvidia en intel maar een aangepaste resolutie werkt niet

Met vriendelijke groet,

Stijn24
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 11:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Van HDMI naar dvi-d hoef je geen conversie te doen, dat is in de basis hetzelfde signaal. Dus met een verloopje is dat prima aan te sluiten. Wel moet je even letten dat je dual-link dvi hebt en dat dit goed wordt ondersteund door de laptop, de kabel en het verloopje. Met single-link dvi haal je die resolutie niet (maar wel méér dan 1280x800 dus dat zou je snel genoeg moeten zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 14:01

Pieroman

/me

De kabel die je gebruikt gaat niet werken, dit staat ook bij de adapter die je hebt besteld:
【Hinweis】 1.Nicht unterstützte Bildschirmauflösungen mit einem Verhältnis von 16:10, z. B. 2560x1600
HDMI naar DVI-D zou moeten lukken maar geen idee welke HDMI versie je laptop heeft. Anders loop je ook nog tegen die beperking aan bij omzetten naar DVI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Icephase schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:09:
Van HDMI naar dvi-d hoef je geen conversie te doen, dat is in de basis hetzelfde signaal. Dus met een verloopje is dat prima aan te sluiten. Wel moet je even letten dat je dual-link dvi hebt en dat dit goed wordt ondersteund door de laptop, de kabel en het verloopje. Met single-link dvi haal je die resolutie niet (maar wel méér dan 1280x800 dus dat zou je snel genoeg moeten zien)
Er zijn geen verloopjes van HDMI naar dual-link DVI.
HDMI heeft namelijk alleen maar single link, dus omzetten naar dual-link zal echt actief moeten gebeuren, anders blijf je op 1920x1200 steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

^Dat dus. Je hebt een actieve adapter nodig van HDMI naar Dual Link DVI-D of DisplayPort. Ook moet je laptop HDMI 1.4 hebben of hoger om boven de 1920x1080/1920x1200 uit te komen. Dat zal gezien de laptop wel snor zitten.

https://www.onlinekabelsh...pter-4k-actief-0-20-meter

DP kabel ertussen en klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
Dankjewel voor jullie reacties ik heb de adapter besteld die @nelizmastr heeft voor gestel. Ik laat jullie nog wel even weten of het werkt :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
Ik heb de adapter geprobeerd en de graphic drivers geupdate maar het lukt me nog steeds niet om een hogere resolutie te krijgen

@Icephase @Pieroman @White Feather

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14

OMD

Dit scherm heeft blijkbaar issues. Probeer je 2 monitoren tegelijk te gebruiken? Dus de laptop en het scherm zelf?

Op de zoekterm op Google: Max resolution 1280x800 heb ik echt heel veel hits en daar komt jouw monitor heel vaak naar boven. Veel mensen hebben die issue. Veel mensen hebben het alleen kunnen oplossen door een DVI-D kabel aan te sluiten tussen pc en monitor. Aangezien jij die niet hebt gaat het spannend worden. Monitor is nogal kieskeurig.

Veel mensen schrijven ook dat dual monitor setup niet werkt met dit scherm. Pin me er niet op vast maar ik zou zelf ook even gaan googelen :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anders kan je ook nog proberen een custom resolutie te forceren, daar kan je ook op googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
Je laptop is voorzien van een USB 3.1 Gen2 Type C poort. Met een beetje geluk ondersteunt deze DP Alt Mode en kun je dus een simpele USB-C naar DisplayPort kabel gebruiken. Kijk eens of je het onderste symbooltje naast de USB-C poort ziet staan:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/ca/USB-C_Protocol_Chart.png/275px-USB-C_Protocol_Chart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
@Nielson Helaas, naast mijn usb-c poort staat alleen het 3e symbool van boven.

@OMD Ik had zelf inderdaad ook al gegoogeld en kwam dit ook tegen. Maar ik kwam er zelf niet zo snel uit vandaar dat ik ook dit topic geopend heb

@Anoniem: 472287 Een custom resolutie had ik ook al geprobeerd maar dit werkt helaas ook niet.

In iedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp en moeite :)
Pagina: 1