Welke Radiator met goeie 1/2 fitting ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om mijn PC binnenkort te water koelen.

Wat ik heb besteld is het volgende:

Swiftech MCW372 waterblok
Eheim 1250 pompje
* slangen moet ik nog halen, geen probleem

Maar nu vroeg ik me af, welke radiator kan ik het beste gebruiken zo'n beetje, met name de afmetingen van koelblok/pomp die gebruik maken van de 1/2 fittings inplaats van de 3/8 fittings (of lul ik maar wat) ?

Vele topics heb ik al gezien over mensen die hun radiator bij de sloop halen, maar dat ben ik niet van plan (sorry), iemand die een goeie site weet waar ik een radiator kan kopen die goed aan te sluiten is op mijn swiftech/eheim ? zonder eventuele verloopstukjes ..

Alvast bedankt,
Marcus

P.S. Of lul ik totale onzin en kan die swiftech mcw372 ook 3/8 fittings aan?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Je gaat naar de autosloop en vraagt om een verwarmings radiator. Dan heb je er 1 met 1/2 of 5/8 fitting en dan ben je nog goedkoop uit ook.
dan maak je die schoon door kokend water te pakken en daar een scheut schoonmaakazijn in te doen. Dan leg je daar de radiator in voor 15min en dan sproei je hem goed af met een tuinslang. Dan moet je de radiator testen of hij niet lekt. (dit doe je door de 1e kant aan te sluiten op je pomp en de andere kant dicht te houden.)

en klaar is pietje en goedkoop:)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Maar hij wil hem niet op de sloop halen..
wat eigenlijk DE place to be is voor radiators..

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08
bij een garage. daar krijg je dezelfde radiatoren die normaal op de sloop liggen, maar dan nieuw en duur.

Verwijderd

ik heb een geeltje voor mijne bij een garage betaald. Dat was voor statiegeld.
Kachel radiatoren van autoŽs kunnen ook heel wat meer warmte kwijt dan die kleine standaard radiatoortjes en zijn veel goedkoper.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Okee thnx, ik denk dat ik maar toch overweeg om bij een garage of de sloop een radiator te halen.

Als je er 1tje wilt kopen in de winkel is het idd. veel duurder!

Hebben jullie nog tips hoe de fittings moeten? Ervaring met een Swiftech MCW372 ?

Ik vroeg me namelijk af of je die ook kan gebruiken op een 3/4 fitting

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

3/4 is wel erg groot hoor, de slangpilaar daarvan zal ongeveer 25mm zijn, wellicht iets meer. 1/2 duims is al groot (19mm)

Ja ik weet het, ik kan niet rekenen, maar die maffe schroefdraadmaten komen niet overeen met wat je denkt dat het is.

Een 12mm slang past mooi op een slangpilaar van 13mm, waar dan meestal een 1/4 duims draad op zit.

En op de sloop bijten ze niet, ze staan je hooguit wazig aan te kijken als je vertelt waarvoor je het ding gebruikt.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 01 augustus 2001 17:57 schreef bl33d het volgende:
P.S. Of lul ik totale onzin en kan die swiftech mcw372 ook 3/8 fittings aan?
Ik snap je niet helemaal, ik heb mijn Swiftech MCW462 juist opgeboord naar 3/8. Geen idee hoe het met die andere zit 1/2 lijkt mij erg groot volgens mij is het standaard 1/4. Je wordt niet vrolijk van de doorlaat van zo'n Swiftech Hayden 676, die mooie koppelingen die er opzitten hebben een doorlaat van 2x niks.

One of the animals has left its cage today.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 01 augustus 2001 20:41 schreef gve het volgende:
ik heb een geeltje voor mijne bij een garage betaald. Dat was voor statiegeld.
Kachel radiatoren van autoŽs kunnen ook heel wat meer warmte kwijt dan die kleine standaard radiatoortjes en zijn veel goedkoper.
Kachel Radiateur van een auto :? Heb ik nog nooit van gehoord, maar ik kan altijd ff vragen (zouden ook wel bij de sloop te krijgen zijn of niet)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De warme lucht, die jij 'swinters door je ventilatiesysteem naar binnen gegooid krijgt, is eerst langs een klein radiatortje gegaan. Door dat radiatortje loopt de warme koelvloeistof van de auto, vandaar dat de lcuht warm wordt.

Wil je het koud hebben, dan schuif/draai je hem op koud, een kraantje zorgt er dan voor dat het koelwater niet door de radiator loopt, maar door een by-pass. Het water loopt ten alle tijde door de grote radiator, welke voorin de auto zit. (ok, op een paar luxe types, in bijzondere gevallen na)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 09:09 schreef Herman het volgende:
3/4 is wel erg groot hoor, de slangpilaar daarvan zal ongeveer 25mm zijn, wellicht iets meer. 1/2 duims is al groot (19mm)

Ja ik weet het, ik kan niet rekenen, maar die maffe schroefdraadmaten komen niet overeen met wat je denkt dat het is.

Een 12mm slang past mooi op een slangpilaar van 13mm, waar dan meestal een 1/4 duims draad op zit.

En op de sloop bijten ze niet, ze staan je hooguit wazig aan te kijken als je vertelt waarvoor je het ding gebruikt.
als ze het over slangaansluiting hebben, dan is die 1/2 toch een inch maat=>12.5mm . en dan is 3/4 iets van 19mm intern, niet 25mm=>1/1

lijkt mijn wel namelijk, mijn pc heeft 1/2 binnenwerk en die zijn 12~13mm

Verwijderd

Tis " ja. Inch. Ik weet niet waar die duims maat vandaan komt.
Pagina: 1