Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 15:00
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Rond de 4 á 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet moet zowel zakelijk als privé gebruikt worden. Voor het zakelijk gebruik wil ik eigenlijk mijn papieren aantekeningen op de tablet gaan doen. Dit kan typen (dus met een cover met toetsenbord) of met een pen schrijven op het scherm. Daarnaast moet ik er websites/mail / zaaksysteem op kunnen raadplegen.

Privé zal het voornamelijk gaan op websites bezoeken, Netflix en lichte spelletjes. Spelletjes zijn voor mij geen must. Netflix wel. Ik wil dus ook sowieso een 10.1 inch tablet. Hierin ben ik niet merk gebonden, het kan dus een iOs of Android zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb tot nu toe de Ipad met stylus / toetsenbord gevonden en Samsung met toetsenbord. Voor mijn aantekeningen heb ik nog niet een Android met een stylus gevonden.

Het is voor mij van belang dat het een degelijke tablet is, die robuust is en langer meegaat. Hij moet snel zijn, maar hoeft niet geschikt te zijn voor zware games.

Beste antwoord (via Pctje91 op 04-12-2019 19:08)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb jarenlang Androidtelefoons gehad, maar Android tablets was nooit een groot succes. De reden om voor iPads is dat deze gewoon jaren langer mee gaan is mijn ervaring. OS wordt lang ondersteund, apps blijven werken en de apps zijn beter ontworpen voor tablet gebruik.

Je hebt best wat eisen voor het beschikbare budget. Zoals al gezegd is een typcover en stylus relatief duur (maar is het zeker waard.)

MIsschien een tweedehands iPad pro (2018) met typcover als optie.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Je kan zelf je specs filteren je geeft iets te weinig info nu, maar hier alvast een selectie van jou eisen
categorie: Tablets

[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 03-12-2019 12:15 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Samsung Galaxy Tab S6 heeft een stylus en er is een type-cover beschikbaar, maar gaat nogal boven budget volgens mij.

Bij de meeste tablets wordt geen typecover meegeleverd, dus ik zou zoeken naar een tablet (max € 350?) en losse bijpassende typecover (kost gauw € 100-150). Een stylus moet je ook vaak los kopen. Dit kan varieren van een geavanceerde zoals de Samsung S-pen (oude versie) tot een simpele AliExpress/Action pen met capacitieve punt.

Het is afhankelijk van je wensen welke je beter kan nemen. Ik vind persoonlijk een toetsenbord een stuk fijner typen dan "schrijven" met een stylus, maar als je wil typen tijdens het lopen is een stylus misschien praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Let ook op of applicaties de Stylus ondersteunen of dat het als een veredelde vinger wordt erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Mel33 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:12:
Je kan zelf je specs filteren je geeft iets te weinig info nu, maar hier alvast een selectie van jou eisen
categorie: Tablets
Dit had ik inderdaad al gedaan. Maar gezien het feit hoeveel er over blijft zie ik door de bomen het bos niet helemaal meer.
gwystyl schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:24:
De Samsung Galaxy Tab S6 heeft een stylus en er is een type-cover beschikbaar, maar gaat nogal boven budget volgens mij.

Bij de meeste tablets wordt geen typecover meegeleverd, dus ik zou zoeken naar een tablet (max € 350?) en losse bijpassende typecover (kost gauw € 100-150). Een stylus moet je ook vaak los kopen. Dit kan varieren van een geavanceerde zoals de Samsung S-pen (oude versie) tot een simpele AliExpress/Action pen met capacitieve punt.

Het is afhankelijk van je wensen welke je beter kan nemen. Ik vind persoonlijk een toetsenbord een stuk fijner typen dan "schrijven" met een stylus, maar als je wil typen tijdens het lopen is een stylus misschien praktischer.
Goede tip! Ik zal bij gebruik altijd zitten. Dus dan is een stylus meer een gimmick dan een waardevolle toevoeging. Dan volstaat enkel een toetsenbord al.

Ik heb zelf een Android telefoon, maar zie in mijn omgeving, ondanks dat veel mensen een Android telefoon hebben, toch gaat voor een iPad.Waarom hebben ze niet echt een reden voor. Qua degelijkheid en levensduur. Hebben jullie ervaringen en wat adviseren jullie?

Ik heb voorheen een Surface gehad maar dat beviel mij toch niet helemaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb jarenlang Androidtelefoons gehad, maar Android tablets was nooit een groot succes. De reden om voor iPads is dat deze gewoon jaren langer mee gaan is mijn ervaring. OS wordt lang ondersteund, apps blijven werken en de apps zijn beter ontworpen voor tablet gebruik.

Je hebt best wat eisen voor het beschikbare budget. Zoals al gezegd is een typcover en stylus relatief duur (maar is het zeker waard.)

MIsschien een tweedehands iPad pro (2018) met typcover als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Dan zal het inderdaad een iPad gaan worden. Dit is dan gewoon de beste keuze.
Wat betreft typcover zie ik zoveel verschillende mogelijkheden met ook prima reviews. Als ik kijk naar de standaard Applecover zit deze op €180,- terwijl er ook alternatieven zijn van 60. Zit daar nog een verschil tussen? en heb je persé de applecover nodig?

De stylus is niet meer een must aangezien ik dacht dat dit een verlengde toevoeging is, maar als het net zo efficiënt te gebruiken is met typecover.

[ Voor 7% gewijzigd door Pctje91 op 04-12-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Pctje91 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:39:
Wat betreft typcover zie ik zoveel verschillende mogelijkheden met ook prima reviews. Als ik kijk naar de standaard Applecover zit deze op €180,- terwijl er ook alternatieven zijn van 60. Zit daar nog een verschil tussen? en heb je persé de applecover nodig?

De stylus is niet meer een must aangezien ik dacht dat dit een verlengde toevoeging is, maar als het net zo efficiënt te gebruiken is met typecover.
Je kunt ook met een bluethooth bordje van een paar tientjes beginnen. Voordeel van de typecover is dat je die niet apart hoeft op te laden of via bluethooth te koppelen, die losse spullen wel, maar voor het prijs verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

swhnld schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:06:
[...]

Je kunt ook met een bluethooth bordje van een paar tientjes beginnen. Voordeel van de typecover is dat je die niet apart hoeft op te laden of via bluethooth te koppelen, die losse spullen wel, maar voor het prijs verschil....
De losse toetsenborden zul je moeten opladen ja, maar als dat eens 1x per maand is, schat ik het hoog in.

De Apple typcover werkt alleen op de iPad pro. De non-pro ipads kun je ook prima voorzien van typcover, maar dan is het altijd een losse die met BT verbonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:23
Heb je een microsoft surface overwogen?
Lijkt me zeker vanuit zakelijk perspectief een prima investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
Pctje91 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:39:

De covers can Kavaj zijn erg goed.
Die zijn gemaakt uit echt leer, redelijk geprijsd, en voelen heel prettig aan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Renzzie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:47:
Heb je een microsoft surface overwogen?
Lijkt me zeker vanuit zakelijk perspectief een prima investering.
Even naar boven lezen. Daar staat je antwoord :)
(spoiler alert: Dat is geen optie voor de TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hann1BaL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:45:
[...]
De losse toetsenborden zul je moeten opladen ja, maar als dat eens 1x per maand is, schat ik het hoog in.

De Apple typcover werkt alleen op de iPad pro. De non-pro ipads kun je ook prima voorzien van typcover, maar dan is het altijd een losse die met BT verbonden wordt.
Helemaal mee eens, het hangt van het gebruik af. Ook zijn voor oudere modellen de type covers vaak moeilijker te verkrijgen als ze kapot gegaan zijn. Zelf na een kapotte type cover voor en bluethooth variant gegaan die met hoesje kwam op 26 Euro, veel plezier van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Nog even een afsluitende post.

Bedankt voor de aanvullende reacties! Ik wilde eerst de tablet privé aanschaffen.
Mijn bedrijf heeft een regeling voor tablets, dus heb een iPad met toetsenbord via hen gekregen.
Op basis van jullie advies was de keuze daarvoor wel snel gemaakt. Dus bedankt voor alle adviezen!
Pagina: 1