[advies nodig] beste route naar Utrecht vanaf het oosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Mijn vraag
[advies nodig] beste route naar Utrecht

Zijn er mensen die regelmatig vanuit het oosten (Apeldoorn/Arnhem) naar het midden van het land rijden? (Utrecht bijvoorbeeld)?

Ik probeer de snelste route te vinden alleen dit is niet zo makkelijk, de A1 moet ik blijkbaar vooral in de ochtend vermijden alleen de A12 is ook niet echt wat je zegt joepie.

Zijn er mensen die wat ervaring op dit traject hebben en mij advies kunnen geven welke route het beste is om te pakken? en staat er standaard zoveel file of is het bijvoorbeeld minder als je om 9 uur in de ochtend gaat rijden?

- Via Amersfoort is niet te doen omdat bij knooppunt Hoevelaken alles zeer vaak muurvast staat.
Ik vertrek tussen 6.45 en 7.00.
- Alleen maar N wegen pakken is ongeveer anderhalf uur, ook rij je door de veluwe waar het wild vaak kan oversteken wanneer ze willen dus echt veilig is dat niet.

Google maps geeft alleen de drukte aan op dat moment, zodra ik eenmaal ga rijden komt er flink veel tijd bij en sta ik vaak al vast en is een andere route lastig.

Dit topic is om ervaring uit te wisselen.
Ik woon aardig ver bij het station vandaan, van deur tot deur doe ik er 1 uur en 15 min over met het OV maar als er treinen uitvallen heb ik een probleem.

correctie: bedoel oosten :P sorry tweakers!

[ Voor 25% gewijzigd door mugenmarco op 03-12-2019 11:56 ]

Alle reacties

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:50
Arnhem en Apeldoorn tegenwoordig al Oosten? Anyway, je kunt toch op google kijken obv vertrektijd? Of gewoon Waze aanzetten? Zie het nut ff niet zo van dit topic.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:33 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:22
heb je Google maps al geprobeerd? Daar kan je gewoon een tijd invoeren en dan geeft Maps je een globale schatting van de beste route..

*edit*

@Inspired was me net voor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-12-2019 11:38 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik moest een tijd voor een cursus van Zutphen naar Amersfoort. Ging over de A1 en was zowel heen als terug midden in de spits. Ik deed er zonder file 45 minuten over en met file pakweg een uur. Langste was twee uur en een beetje maar toen heb ik ter hoogte van Amersfoort anderhalf uur vast gestaan. Het is prima te doen hoor.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:29

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb dat elke dag gereden 2 jaar lang, succes.

A1 is sowieso vast staan rondom Apeldoorn-Zuid.
A12 is bij Hoevelaken.

Je ontkomt het niet tenzij je 6:30 in de auto zit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mugenmarco Apeldoorn ligt in het midden van het land, en met de trein ben je zo in Utrecht.
(met de auto over de N344 naar Voorthuizen - Hoevelaken en pak daar de A28)

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 03-12-2019 12:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11 08:57
De a1 is een grote ramp.. apeldoorn staat het al vast daarna nog eens bij Hoeverlake. ik wens je veel succes! is het geen optie om de trein te pakken?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• mugenmarco
Mar.tin schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:38:
Apeldoorn of Arnhem is nog wel een verschil in je keuze qua routes.

Ik rijd zelf 5 dagen in de week Apeldoorn > Nieuwegein.

Meestal is rondom de tijdstippen die jij noemt voor mij de route binnendoor via ede en dan A12
hoe lang doe je er ongeveer over als je via ede en dan A12 rijd? die route herken ik niet

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Komende vanuit het Midden-Oosten (Arnhem om specifiek te zijn), vertrek om 5:55 - 6:05 richting Utrecht. Dan kan ik lekker doorrijden op de A12, uitzonderingen daargelaten.

's Middags 15:30 uur vertrek vanuit Utrecht terug naar het Midden-Oosten. Meestal dan tot Oosterbeek geen gedoe. Daar ga ik eraf. De rest van de A12 vind ik dan wel prima. Lekker de Schelmseweg af en klaar.

Oh. En, Midden-Oosten: Wikipedia: Midden-Oosten

[ Voor 15% gewijzigd door [Mad Max] op 03-12-2019 11:50 ]

• Agent47

Agent47

Ruerd Jan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:49:
Komende vanuit het Midden-Oosten (Arnhem om specifiek te zijn), vertrek om 5:55 - 6:05 richting Utrecht. Dan kan ik lekker doorrijden op de A12, uitzonderingen daargelaten.

's Middags 15:30 uur vertrek vanuit Utrecht terug naar het Midden-Oosten.

Na 07:00 en vanaf 16:00 is het drama op die weg inderdaad.
Trein pakken is de enige optie die nog redelijk werkt ( los van vertraging)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
Ruerd Jan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:49:

's Middags 15:30 uur vertrek vanuit Utrecht terug naar het Midden-Oosten. Meestal dan tot Oosterbeek geen gedoe. Daar ga ik eraf. De rest van de A12 vind ik dan wel prima. Lekker de Schelmseweg af en klaar.

Regelmatig 's ochtends bij A18 de A12 op: 06:00 is echt wel de uiterste tijd idd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• [Mad Max]
Agent47 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:50:
[...]

Na 07:00 en vanaf 16:00 is het drama op die weg inderdaad.
Trein pakken is de enige optie die nog redelijk werkt ( los van vertraging)
Laat ik het zo zeggen. Ik was (jaartrajectkaarthouder) ferfent treingebruiker.
Maar de constante declaraties van vertraging (wel een leuk zakcentje) was ik wel klaar mee.

Dus vandaar de auto (en geluk dat ik mijn werktijden kon aanpassen)

• Agent47

Agent47

Ruerd Jan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:53:
[...]

Laat ik het zo zeggen. Ik was (jaartrajectkaarthouder) ferfent treingebruiker.
Maar de constante declaraties van vertraging (wel een leuk zakcentje) was ik wel klaar mee.

Dus vandaar de auto (en geluk dat ik mijn werktijden kon aanpassen)
Ik heb me er bij neergelegd om in de file te staan met de auto. Wel lekker rustig wakker worden met eigen muziek. Ik was die natte honden geur in de trein tevens ook zat. :D

• [Mad Max]
Agent47 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb me er bij neergelegd om in de file te staan met de auto. Wel lekker rustig wakker worden met eigen muziek. Ik was die natte honden geur in de trein tevens ook zat. :D
Natte honden geur. Ontbijtafwijkingen. Disco's. Onbeschofte horken. Snurkende monsters.
Nee, de ochtendtrein was niet alles.

Maar, in de middag. Lekker in de ICE. Vertrek 17:02 vanaf Utrecht CS destijds. Iets meer dan een half uurtje, geen tussenstop. Heerlijk.

Maar de vertragingen......

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06
[verwijderd]

[ Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:33 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Even out-of-the-box denken, waarom überhaupt zover reizen voor je werk? Werk een paar dagen per week thuis, dan ben je veel productiever. Plan je afspraken dus op 1 of 2 dagen op kantoor.

Zo te lezen kost je dit gemiddeld 3 uur per dag eigen tijd, dat is 15 uur per week. Ervan uitgaande dat je 40 uur werkt kun je dus iets in de buurt zoeken voor een salaris van ongeveer 25% minder. Dit is puur de tijd gerekend, dan heb ik het nog niet over energie, frustratie, risico en reiskosten. Misschien kun je zelfs je auto of OV abo wel weg doen, scheelt ook nog eens een hoop geld.
Andersom kun je voor de geld ook misschien verhuizen, als je je huidige baan niet kwijt wilt.

Ver reizen voor je werk, ik zou er echt niet meer aan beginnen. Een half uurtje fietsen zou voor mij echt de max zijn.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik zet gewoon elke keer de tomtom/maps aan en die stuurt me wel over de snelste weg. Files worden regelmatig ontweken door een N weg te pakken ergens.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:50
Heb twee jaar gereisd van Arnhem naar Utrecht. Enige tip die ik heb is vroeg (echt vroeg) vertrekken en hopen dat er geen ongelukken zijn. Het is echt een kut stuk.

• [Mad Max]
Erapaz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:02:
Even out-of-the-box denken, waarom überhaupt zover reizen voor je werk? Werk een paar dagen per week thuis, dan ben je veel productiever. Plan je afspraken dus op 1 of 2 dagen op kantoor.

Zo te lezen kost je dit gemiddeld 3 uur per dag eigen tijd, dat is 15 uur per week. Ervan uitgaande dat je 40 uur werkt kun je dus iets in de buurt zoeken voor een salaris van ongeveer 25% minder. Dit is puur de tijd gerekend, dan heb ik het nog niet over energie, frustratie, risico en reiskosten. Misschien kun je zelfs je auto of OV abo wel weg doen, scheelt ook nog eens een hoop geld.
Andersom kun je voor de geld ook misschien verhuizen, als je je huidige baan niet kwijt wilt.

Ver reizen voor je werk, ik zou er echt niet meer aan beginnen. Een half uurtje fietsen zou voor mij echt de max zijn.
Mijn mening: Ik vind het reizen over het algemeen heerlijk. De dag (ja, ik meen het) rustig starten met een ritje van 73km. Vervolgens gewoon lekker werken (productief genoeg, thuis is minder productief) en collega's helpen.

Terugweg, heerlijk de dag weer in Utrecht laten en lekker op huis aan.

Daarbij, geen haar op mijn hoofd dat ik in Utrecht wil wonen. Werk en werkgever bevallen.
Dus, verhuizen geen optie.
Andere werkgever, geen behoefte.

Dus, dan kom je uit op reizen. En dat vind ik dus weer totaal niet erg.
Ach, ik doe per jaar ongeveer 50dkm. Al meer dan 10 jaar. Ik weet niet beter.

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 06:13
Psstt, je bedoelt denk ik het tegenovergestelde.

Outside-the-box betekent niet standaard, out-of-the-box betekent zo'n beetje het tegenovergestelde. Out-of-the-box functionaliteit = wat een apparaat standaard kan, zoals geleverd.

Verwijderd

Ruerd Jan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:16:
[...]

Mijn mening: Ik vind het reizen over het algemeen heerlijk. De dag (ja, ik meen het) rustig starten met een ritje van 73km. Vervolgens gewoon lekker werken (productief genoeg, thuis is minder productief) en collega's helpen.
Ik werk vaak zo productief thuis dat ik 's avonds genoeg tijd voor mezelf heb omdat ik geen boodschappen meer hoef te doen en de kinderen al gedoucht zijn :+

Structureel thuiswerken hoeft voor mij niet, ik vind reizen ook geen probleem (35 minuten) en face-to-face met collega's/klanten/leveranciers vind ik veel leuker. Ik heb bij mijn vorige werkgever thuis al genoeg wazige conference calls gehad met Aziaten/Amerikanen die net uit bed kwamen gerold of op het punt stonden naar de kroeg te gaan. (de wonderlijke wereld van een supplier quality engineer bij een wereldwijde elektra gigant)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2019 12:34 ]

• mugenmarco
Mar.tin schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:56:
[...]

Je gaat vanaf apeldoorn via Otterlo binnendoor.

Ik doe er, mits er verderop op de A12 geen ongein is +- een uurtje over van deur tot deur.

Echter is er elke dag mogelijkheid tot wisselen van route, op woensdagen is het vaak wat rustiger op de weg, dan wil ik nog wel eens de A1 pakken, die is dan tóch sneller :)
heb deze route opgeslagen in mijn navigatie en ga het proberen, thanks!

• Erapaz
Ruerd Jan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:16:
[...]

Terugweg, heerlijk de dag weer in Utrecht laten en lekker op huis aan.

Daarbij, geen haar op mijn hoofd dat ik in Utrecht wil wonen. Werk en werkgever bevallen.
Dus, verhuizen geen optie.
Andere werkgever, geen behoefte.

Dus, dan kom je uit op reizen. En dat vind ik dus weer totaal niet erg.
Ach, ik doe per jaar ongeveer 50dkm. Al meer dan 10 jaar. Ik weet niet beter.
Uiteraard, als je reizen zo leuk vindt dat je het belangrijker vindt dan tijd met je gezin door te brengen, te sporten en/of tijd aan je hobby te besteden is dat natuurlijk helemaal prima.

Voor mij levert het niet reizen (5 minuten op de fiets ) zoveel quality of life op dat ik dit anderen ook gun. Vaak wordt echter vastgehouden aan het prestige/de leaseauto/het salaris en worden de echte kosten van het reizen niet in beschouwing genomen waardoor mensen denken dat ze aan het reizen vastzitten en het gaan verdedigen.

Verwijderd

Erapaz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:47:
[...]

Uiteraard, als je reizen zo leuk vindt dat je het belangrijker vindt dan tijd met je gezin door te brengen, te sporten en/of tijd aan je hobby te besteden is dat natuurlijk helemaal prima.

Voor mij levert het niet reizen (5 minuten op de fiets ) zoveel quality of life op dat ik dit anderen ook gun. Vaak wordt echter vastgehouden aan het prestige/de leaseauto/het salaris en worden de echte kosten van het reizen niet in beschouwing genomen waardoor mensen denken dat ze aan het reizen vastzitten en het gaan verdedigen.
Quality of life is de grootste reden dat ik een andere baan ben gaan zoeken. Ondanks dat ik toen maar 2-3 dagen per week naar kantoor ging had ik echt de schurft aan de reistijd van ~1-1,5 uur enkele reis. Ik werk nu een stuk minder thuis maar mijn reistijd is gehalveerd en i.c.m. flexibele werktijden (zolang ik ergens maar aan de 38u/w kom) is het goed te combineren met een jong gezin. Daarnaast ben ik van 30 naar 40 verlofdagen per jaar gegaan, wat ook een leuke bijkomstigheid is!

Wat betreft jouw fietsafstand van 5 minuten: dat zou ik juist niet willen. Het liefst hou ik enige gepaste afstand van mijn werk en collega's, die hoef ik in de supermarkt/sportclub/kroeg niet te zien.

• mugenmarco
Ondanks dat mijn navigatie bijna elke keer aan gaf dat ik via de A1 moest rijden heb ik na het openen van dit topic het advies opgevolgd en stukje N weg gepakt en daarna de A12, tot nu toe doe ik er 1 uur tot 1 uur en 10 min over (ipv 1 uur en 30 min gemiddeld of langer) :-)

Eens zien hoe dit zal gaan.

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:57
Erapaz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:02:

Dit komt misschien raar over maar er schijnen ook mensen te zijn die niet op kantoor werken en dus ook niet thuis kinnen werken,zoals een stucadoor,stratenmaker,hovenier,bouwvakker enzovoorts...

• Erapaz
@Dunnevandale ja, maar in dat geval is het reistijd = werktijd en gaat het niet van je eigen tijd af en wordt je dus betaald voor het reizen.

Tenminste, ik betaal mijn elektriciën zijn reisuren en mijn stukadoor voorrijkosten. Dit zouden ze in (IT) consultancy ook moeten doen. Het is van de gekken dat je iemand voor je laat werken en dan ook nog in zijn eigen tijd naar je toe laat komen (en vaak nog laat betalen voor het parkeren ook).

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

Speedmaster

Make my day...

Flitsmeister installeren op je telefoon, weet precies waar de file staat en geeft de snelste route

• mugenmarco
Speedmaster schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:14:
Flitsmeister installeren op je telefoon, weet precies waar de file staat en geeft de snelste route
jij denkt dat ik dit niet wist 8)7 probleem is dat de file zodra ik ga rijden mee valt maar zodra ik er eenmaal in sta komt er meestal heel veel tijd bij en kan ik geen kant meer op, vandaar dit topic.

nu weet ik dat ik 9 van de 10 keer de A1 sowieso niet moet pakken ook al zegt de navigatie dat de A1 de snelste route is.

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
2 jaar Deventer Nieuwegein gedaan en 1,5 jaar Deventer Zeist.
Succes!
Je ontkomt er niet aan om vroeg in de auto te zitten. En met vroeg bedoel ik vroeg. Ik reed 05.45u van huis weg en 's middags stapte ik rond 15.45u weer in de auto terug. Dat was te doen. Alles wat je later weg gaat is aansluiten in de rij en kost je alleen maar tijd.

• superwashandje
  • Laatst online: 16:36

superwashandje

grofheid alom

Erapaz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:56:
@Dunnevandale ja, maar in dat geval is het reistijd = werktijd en gaat het niet van je eigen tijd af en wordt je dus betaald voor het reizen.

Tenminste, ik betaal mijn elektriciën zijn reisuren en mijn stukadoor voorrijkosten. Dit zouden ze in (IT) consultancy ook moeten doen. Het is van de gekken dat je iemand voor je laat werken en dan ook nog in zijn eigen tijd naar je toe laat komen (en vaak nog laat betalen voor het parkeren ook).
simpele wereld heb je dan :) wel lekker makkelijk en fijn natuurlijk.

ik mag ook elke dag 75km naar utrecht toe en heb helaas geen laboratorium aan huis om thuis te werken.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Erapaz
@superwashandje En ik neem aan dat je daar zelf voor hebt gekozen.

Ik zeg niet dat iedereen thuis moet werken. Ik gaf het mee aan de TS als extra overweging. Puur omdat ik om me heen vaak mensen hoor klagen dat ze in de file staan, maar vervolgens niet willen switchen van baan omdat ze lekker kunnen patsen met de leaseauto/bang zijn salaris in te leveren. Terwijl in de file staan je natuurlijk tijd (dus geld) kost. Of ze willen zo nodig in een Finex wijk wonen omdat ze de huizen in de stad te klein vinden.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik wilde gewoon aangeven hoe blij ik was na jaren reizen dat ik nu op de fiets kan en dat dat een niet te onderschatten arbeidsvoorwaarde is.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:32

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Dit dus. Al ben ik nog 2 hele minuten extra kwijt, enkele reis :( ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mugenmarco
Erapaz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:03:

Ik zeg niet dat iedereen thuis moet werken. Ik gaf het mee aan de TS als extra overweging. Puur omdat ik om me heen vaak mensen hoor klagen dat ze in de file staan, maar vervolgens niet willen switchen van baan omdat ze lekker kunnen patsen met de leaseauto/bang zijn salaris in te leveren. Terwijl in de file staan je natuurlijk tijd (dus geld) kost. Of ze willen zo nodig in een Finex wijk wonen omdat ze de huizen in de stad te klein vinden.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik wilde gewoon aangeven hoe blij ik was na jaren reizen dat ik nu op de fiets kan en dat dat een niet te onderschatten arbeidsvoorwaarde is.
Ik zat al jaren te zoeken naar een eigen woning en dat is met de huidige puinhoop zo goed als niet te doen, tot ik naar het midden / oosten ging kijken (apeldoorn/deventer) waar de kans wel een stuk hoger lag en ik wat heb gevonden.

buiten de spits om doe je er maar 45 min over, hoe kon ik weten dat het tijdens de spits bijna 2x zo lang werd? 8)7

maar nee weer verhuizen is absoluut geen optie, ander werk wel maarja liever niet (vandaar ook dit topic)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Of je gaat naar kantoor daar van 10:30 tot 14:30 te zijn, en begint om 7:30 thuis met een bakkie koffie aan je mailtjes, om dan om 9:45 eens richting kantoor te gaan. Dan ben je om 15:15 weer thuis en werkt nog een paar uurtjes door, kom je aan je uren en je beperkt je reistijd.

Kantoorbanen moet je gewoon anders plannen, kan prima, niemand last van. Kunnen de genoemde bouwvakkers doorrijden, doe je hen ook een plezier.

ping 127.212.23.124

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@mugenmarco wat een geneuzel over de A1 zeg 8)7
Ik rij dagelijks van Apeldoorn naar Huizen en ben daarmee behoorlijk gebonden aan de A1. Ja het stuk tussen Voorthuizen en Amersfoort is 's ochtends druk, maar het is niet alsof daar dagelijks 'de file des doods' staat ofzo.
Ik heb de ruimte om wat later te beginnen dan de meesten (uiterlijk 10.00) en vertrek meestal rond half negen. Daarmee rij je redelijk achter de files aan en normaalgesproken ben ik met een uur wel over (45min minimaal). Collega's die dezelfde route nemen vertrekken rond 6.30 met het doel om voor 8.00 binnen te zijn, wat ze meestal ook goed lukt. Maar ze staan vaker in de file dan ik ;)

Waar jij waarschijnlijk nog het meest mee zit is het stuk A28 vanaf Amersfoort, dat is gewoon heel erg druk. Afhankelijk van waar je in Utrecht moet zijn kun je ook wat verder doorrijden en de A27 pakken.

Mijn advies: niet zo spastisch doen over mogelijke files en laat je gewoon eens leiden door Waze of Maps.

🖥️ | 🚗

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:57
Erapaz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:56:

Ik denk dat je mijn punt niet snapt of wilt snappen,buiten jouw wereld waar blijkbaar iedereen op kantoor werkt en dus kan thuiswerken zijn er (ja heus waar!) mensen die met de handen werken op locatie en dus onmogelijk kunnen thuiswerken.
Wat betreft je tweede punt,de meeste werkmensen vertrekken gewoon vanaf de zaak alwaar ze een busje meenemen en hebben dus ook voor die tijd al woon-werkverkeer gebezigd in eigen tijd en met eigen vervoer.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
[...]

Ik heb ook vlakbij mijn werk gewoond, maar 20-30 minuten 'unwinden' in de auto vind ik toch een stuk prettiger dan gelijk door naar de volgende activiteit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Erapaz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:03:

nee helaas heb ik er zelf niet voor gekozen. ook geen lease auto of betaald worden voor mijn reistijd oid. gaat verder ook niet over mij maar ik wilde jou alleen maar meegeven dat het niet altijd zo makkelijk is als veel mensen hier op tweakers lijken te denken. :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Erapaz
@Señor Sjon Dat is echt het grootste kulargument dat je vaak als reactie krijgt. Dat unwinden doe ik namelijk ook. Ik ben alleen niet gebonden aan de file of een volle trein. Half uurtje hardlopen / wat leuks doen met de kids / even shoppen. Kan allemaal omdat ik geen reistijd heb. Je hebt geen reistijd nodig om te unwinden.

@superwashandje ik heb juist vaak het idee dat mensen op tweakers zaken te ingewikkeld maken en dat het in de praktijk veel makkelijker blijkt te zijn. Mits je het er voor over hebt om er wat aan te doen. Niet zelf bewust voor reistijd kiezen en er ook nog eens geen auto/reistijd voor krijgen zou ik in ieder geval niet accepteren.

@Dunnevandale ik werk niet thuis en zeg ook niet dat dat de enige optie is. Ik gaf alleen maar aan dat dat een optie zou kunnen zijn. Degenen die vanaf de zaak vertrekken reizen dan toch in werktijd? Dan is er geen probleem toch? Het stuk naar de zaak hebben ze zelf controle over. Daar kun je dus zorgen dat je kan fietsen of een korte reistijd met weinig file hebt. Ik begrijp inderdaad niet waar je heen wilt. Nogmaals, TS vraagt naar de bekende weg (iets wat hij op Google Maps kan vinden). Aangezien hij het hier vraagt is hij blijkbaar op zoek naar meningen. Ik stel dus de achterliggende vraag: “Waarom überhaupt zo ver reizen?” En geef voorbeelden voor alternatieven. Ik zie niet waarom jij denkt dat ik vind dat iedereen maar thuis moet werken.

[ Voor 37% gewijzigd door Erapaz op 12-12-2019 18:07 ]

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Erapaz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:01:

@superwashandje ik heb juist vaak het idee dat mensen op tweakers zaken te ingewikkeld maken en dat het in de praktijk veel makkelijker blijkt te zijn. Mits je het er voor over hebt om er wat aan te doen. Niet zelf bewust voor reistijd kiezen en er ook nog eens geen auto/reistijd voor krijgen zou ik in ieder geval niet accepteren.
In jouw tak van sport hoef je dat misschien niet te accepteren maar niet iedereen heeft alles te kiezen. Ik weet niet zeker hoe dat moeilijk te begrijpen is?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
@Erapaz Ik zou eigen ervaringen niet als onzin wegzetten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1