Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na een jaar of 5 is het tijd om mijn huidige systeem te vervangen. In principe is het een systeem voor algemeen gebruik, maar ook meer specifiek voor: gaming, draaien van verschillende VMs, fotobewerking (geen video), Digital Forensics testen/onderzoek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum ca. €2500, inclusief een nieuwe Windows 10 licentie (mijn huidige systeem wordt doorgeschoven naar een familielid, dus kan die licentie/onderdelen niet gebruiken).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee - zie boven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb reeds een eerste opzet gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik hulp van de forumgebruikers om binnen de kaders een zo goed mogelijk systeem samen te stellen voor bovenstaande doeleinden en budget. Er hoeft zeker geen extra fanfare aan RGB etc. omheen aangezien de kast onder een bureau kom te staan.
In het algemeen ben ik voornemens om de M.2 SSDs in RAID 1 te draaien (vraag: het moederbord ondersteunt RAID op de SATA-poorten, maar ik kan niet vinden of dit ook voor de M.2 slots geldt?). De 2 TB disks komen in RAID10. Dit is een setup waar ik nu ook mee werk en biedt een goede performance voor mijn gebruik.
Alvast bedankt voor jullie input.
Na een jaar of 5 is het tijd om mijn huidige systeem te vervangen. In principe is het een systeem voor algemeen gebruik, maar ook meer specifiek voor: gaming, draaien van verschillende VMs, fotobewerking (geen video), Digital Forensics testen/onderzoek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum ca. €2500, inclusief een nieuwe Windows 10 licentie (mijn huidige systeem wordt doorgeschoven naar een familielid, dus kan die licentie/onderdelen niet gebruiken).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee - zie boven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb reeds een eerste opzet gemaakt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 331,- | € 331,- |
1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 203,- | € 203,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0) | € 779,- | € 779,- |
4 | Interne harde schijven | WD Black (2017), 2TB (64MB cache) | € 120,90 | € 483,60 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Titanium Window | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 94,- | € 94,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 119,90 | € 239,80 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 114,05 | € 114,05 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 145,05 | € 290,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.685,45 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik hulp van de forumgebruikers om binnen de kaders een zo goed mogelijk systeem samen te stellen voor bovenstaande doeleinden en budget. Er hoeft zeker geen extra fanfare aan RGB etc. omheen aangezien de kast onder een bureau kom te staan.
In het algemeen ben ik voornemens om de M.2 SSDs in RAID 1 te draaien (vraag: het moederbord ondersteunt RAID op de SATA-poorten, maar ik kan niet vinden of dit ook voor de M.2 slots geldt?). De 2 TB disks komen in RAID10. Dit is een setup waar ik nu ook mee werk en biedt een goede performance voor mijn gebruik.
Alvast bedankt voor jullie input.