Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:44
Hoi Apple mensen,

Ik heb een oude MacBook pro liggen, en die werkt nog redelijk. Is het de moeite waard er een paar latjes geheugen en een ssd in te stoppen zodat ik een Macbook heb met 8gb 1333mhz en een SSD.

Ik ben totaal niet thuis in hoe Mac OS dan gaat draaien, maar het lijkt mij handig om een Macbook met een enigsinds recente OS X te hebben die redelijk vlot met internet (Safari/Chrome) overweg kan.

edit link naar product is andere Macbook pro, ik heb er een met een i5-2450m, 4gb 1333mhz, superdrive en een 500gb drive.

[ Voor 13% gewijzigd door wsn1979 op 03-12-2019 07:04 . Reden: product specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Op zich prima te gebruiken met de upgrades die je voorstelt, maar verwacht geen wonderen. Dat moet voor een paar tientjes kunnen tegenwoordig, dus 'de moeite waard' is meer aan jou dan. Zelf zou ik een laptop met USB2.0 lekker verkopen en wat mooiers kopen :)

Ik zou de oude schijf dan op de plek van de superdrive doen trouwens: die DVD drive heb je niet meer nodig en wat extra opslag kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
Goed plan, ik ga 'm enkel gebruiken voor een beetje muziek, e-mail/social en netflix op mijn slaapkamer. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:19
Voor het door jou genoemde gebruik zou ik de upgrades uitvoeren. Vooral met de SSD ga je een groot verschil merken.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
Deze macbook uit 2011 kan met het truukje van dosdude1 het allerlaatste OS draaien, kortom deze mag best wel in de woonkamer in het zicht geplaatst worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsn1979
Ik heb nog ergens een latje 8gb ddr3l gevonden, zou moeten werken denk ik. Heb ik 10gb aan ram (alhoewel async, wel beter dan 4gb) Ik heb voor iets van 40 euro een SSD gekocht en ga inderdaad met de truuk van dosdude1 een nieuwer mac os er op draaien.

**edit**

Machine is geupgrade met een 240gb ssd van Kingston, en heeft nu 10gb ram. De machine werkt prima.. en met Catalina.

(Alhoewel ik zware op metal leunende apps niet ga gebruiken)

[ Voor 28% gewijzigd door wsn1979 op 10-12-2019 19:39 . Reden: Macbook ge-upgrade ]

Pagina: 1