Product foutief geleverd...wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.450 views

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Goedemorgen,

De titel zegt het al in het kort, ik zal het hier iets uitgebreider vertellen maar op een genuanceerde manier omdat ik geen van de bedrijven in diskrediet wil brengen,:

Afgelopen vrijdag heb ik via een groot niet nader te noemen concern Product A gekocht. Dit grote concern handelt met derden en derden mogen via deze website ook hun spullen verkopen. Ik had bij een van de derden partijen een aankoop gedaan en zou afgelopen zaterdag mijn pakket ontvangen.

Nu kreeg ik, na het object ontvangen te hebben 's avonds een mail dat ze niet in staat waren geweest om mij te bereiken en dat maandag het object opnieuw aangeboden zou worden, inclusief nieuw track & trace nummer. Deze zending kwam van dezelfde derden als Product A. Enfin, ik denk, ik wacht het af, kan misschien een nog tweede doos zijn voor Product A gezien alle Black Friday drukte.

Nu werd gisteren Product B aangeboden aan de deur, deze had op de buitenkant netjes mijn adres staan als ontvanger, echter is dit een object van ca 700 euro welke ik niet heb besteld en op de pakbon staat een totaal ander persoon met ander adres welke aan de andere kant van het land moest afgeleverd worden.

Nu wil ik het concern gaan bellen en niet direct de derden gezien het concern mij begon te mailen en een nieuwe track & trace stuurde om te vragen of ze deze terug kunnen nemen, ik heb dit product immers niet besteld, wil het ook niet en er is nu iemand anders die zijn product kwijt is.

Mijn vraag is; wat zijn mijn rechten en wat kan en mag het concern van mij vragen betreffende retourneren?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De leverancier moet jouw een manier gaan vertellen hoe je dit product retour kunt sturen. Laat de leverancier jou een verzendlabel sturen en breng het naar het dichtstbijzijnde afleverpunt van die postbezorger.

Ga niet op eigen houtje een pakket retoursturen, dan ben jij de opdrachtgever en ben jij verantwoordelijk in verband met vermissing. Leg de bal bij de leverancier.

Onder leverancier kun je zowel het grote concern laten vallen als de derde partij bij wie je gekocht hebt. In eerste instantie zou ik contact opnemen met de derde partij, zij hebben het product daadwerkelijk aan jou verkocht en verzonden. Het grote concern is in dezen alleen maar een dienstverlener zodat de derde partij z'n producten kan verkopen. Vergelijk het met marktplaats, zij hebben ook niks met iedere transactie tussen koper en verkoper te maken behalve dat ze een platform bieden.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen en hier een heel topic openen?
Bel het concern op, leg de situatie uit en waarschijnlijk sturen ze zelf een koerier jouw kant op die product B komt ophalen.
Iedereen blij.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon even de webshop waar je hem besteld hebt bellen en de situatie uitleggen. Dan is het waarschijnlijk binnen 5 minuutjes opgelost?

Had minder tijd gekost dan het openen van dit topic ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Retoursticker => Postkantoor => klaar?

Zo werkt dat bij (vrijwel) alle toko's die van spullen aan huis leveren hun business hebben gemaakt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bel gewoon Bol.com even op en vraag ze wat de retourprocedure is bij derden. Of kijk even op de site bij de voorwaarden, daar staat het ook. :)

I have stability. The ability to stab.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 20:05
Toevallig vorige week hetzelfde gehad bij CoolBlue.
Ze sturen een ander (duurder) product dan wat ik besteld had. Gewoon contact met ze opnemen, een retourlabel laten sturen en het product retour sturen.

Verwijderd

De vraag wat zijn mijn rechten is wel een typische. Kun je die nader uitleggen? Je hebt namelijk helemaal nergens recht op ten aanzien van het ontvangen product.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:00

PB-powell

Mr. Laziness

Waarom dit soort omslachtige topics openen om een foutieve levering? 8)7 Bel eerst even met (vermoedelijk) bol.com en leg de situatie uit. Jouw hele verhaal typen kost meer tijd en moeite dan even bellen... |:(

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:02
Hoeveel zinloze en wollige taal kan iemand in een post stoppen. Man man man.

Bel gewoon even Bol.com, plak het retourlabel wat ze sturen op de doos en stuur het ding op. Kleine moeite.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het overigens toch wel grappig dat TS probeert Bol.com niet te benoemen, terwijl het uit zijn beschrijving overduidelijk om Bol.com gaat.

Die nog eens goed bekend staan om hun soepele retourbeleid ook.

Een telefoontje naar Bol en een paar minuten later is alles opgelost,

Virussen? Scan ze hier!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 15:38
Bel bol.com. Jij hebt een overeenkomst met bol.com, dus met hun afhandelen. Dat een derde het via bol.com aan kan bieden, is prima, maar heb jij in de basis niets mee te maken.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 13:16
rechten? Dat je geen geld hoeft te betalen voor het retourneren. En dat je zelf het goede product mag ontvangen. Plichten? Het niet juiste retour terugsturen ontvangstbewijs van de het pakketpunt goed bewaren en klaar.

How are you doing?

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Slavy schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:39:
Goedemorgen,

De titel zegt het al in het kort, ik zal het hier iets uitgebreider vertellen maar op een genuanceerde manier omdat ik geen van de bedrijven in diskrediet wil brengen,:

Afgelopen vrijdag heb ik via een groot niet nader te noemen concern Product A gekocht. Dit grote concern handelt met derden en derden mogen via deze website ook hun spullen verkopen. Ik had bij een van de derden partijen een aankoop gedaan en zou afgelopen zaterdag mijn pakket ontvangen.

Nu kreeg ik, na het object ontvangen te hebben 's avonds een mail dat ze niet in staat waren geweest om mij te bereiken en dat maandag het object opnieuw aangeboden zou worden, inclusief nieuw track & trace nummer. Deze zending kwam van dezelfde derden als Product A. Enfin, ik denk, ik wacht het af, kan misschien een nog tweede doos zijn voor Product A gezien alle Black Friday drukte.

Nu werd gisteren Product B aangeboden aan de deur, deze had op de buitenkant netjes mijn adres staan als ontvanger, echter is dit een object van ca 700 euro welke ik niet heb besteld en op de pakbon staat een totaal ander persoon met ander adres welke aan de andere kant van het land moest afgeleverd worden.

Nu wil ik het concern gaan bellen en niet direct de derden gezien het concern mij begon te mailen en een nieuwe track & trace stuurde om te vragen of ze deze terug kunnen nemen, ik heb dit product immers niet besteld, wil het ook niet en er is nu iemand anders die zijn product kwijt is.

Mijn vraag is; wat zijn mijn rechten en wat kan en mag het concern van mij vragen betreffende retourneren?
Klinkt als amazon, ze hebben de laatste twee weken ONTZETTEND veel last met hun distributiecentrum. Er wordt gestaakt, waardoor minder mensen meer werk moeten doen in een ontiechelijk drukke periode. Hierdoor komen dingen foutief aan.
Ze bieden meteen hun excuses aan en soms mag je het product zelfs houden als het niet van een derde verkoper afkomt.

Consultant - Autogek

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@matthewk Denk niet dat de TS amazon bedoelt.
Amazon stopt al jaren geen pakbonnen of facturen meer in de verpakking... ;)
Is alleen nog online op te vragen; die papierwinkel. (in ieder geval bij alles wat 'Versand durch Amazon' is).
en de TS had het over een pakbon die in de doos zit

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 03-12-2019 10:09 ]

Mooie Plaatjes   

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

ehtweak schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:51:
Amazon stopt al jaren geen pakbonnen meer in de verpakking... ;)
Pakbon of factuur, want de factuur zit er bij mij steevast bij. Ook bij de wc-rollen die ik ontving ipv de router :')

[ Voor 6% gewijzigd door matthewk op 03-12-2019 09:52 ]

Consultant - Autogek

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ehtweak schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:51:
Amazon stopt al jaren geen pakbonnen of facturen meer in de verpakking... ;)
Is alleen nog online op te vragen; die papierwinkel. (in ieder geval bij alles wat 'Versand durch Amazon' is).
Gek, gister nog een product van Amazon ontvangen, met pakbon in de doos :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Whatever; ik weet alleen dat jaren geleden er wel altijd een pakbon bij zat.
Maar dat ze daar een aantal jaren geleden mee gestopt zijn.
Iets met beter voor het milieu o.i.d. O-)

Ik krijg altijd de welbekende Amazon bruine doos binnen, wat luchtkussentjes of grauw opvulpapier en de producten; that's it.

bron: https://www.t-online.de/d...ne-rechnung-mehr-bei.html

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 03-12-2019 10:35 ]

Mooie Plaatjes   

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 10:14

LankHoar

Langharig tuig

@Slavy pas op met het zomaar verzenden van dit product. Mocht het kwijtraken tijdens verzending dan kun je aansprakelijk gehouden worden. Laat het ze maar af komen halen met een koerier, of jou een retourlabel sturen, zodat je niet meer aansprakelijk bent.

En nee, je hebt 0,0 recht om dit product te houden, het is namelijk niet van jou ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 09:41
Mocht je bellen op de een of andere manier omslachtig vinden dan kan ik je zeker de chat van Bol.com aanraden. En aangezien de moeite voor de post hier zal de chat zeker een gemakkelijke oplossing zijn

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Yucon

*broem*

Waar wil je nu precies naartoe TS? Ik heb ook niet echt het idee dat je het eigenlijk stiekem wil houden maar wat je wel wil is me niet duidelijk.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
@Slavy bel gewoon bol.com of twitter ff naar ze en legt het probleem voor.

Het grote adblocking topic

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Drardollan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:44:
Hoeveel zinloze en wollige taal kan iemand in een post stoppen. Man man man.

Bel gewoon even Bol.com, plak het retourlabel wat ze sturen op de doos en stuur het ding op. Kleine moeite.
Kleine moeite totdat je twee jaar later een dagvaarding krijgt: Dagvaarding ontvangen, product retour gestuurd

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Drardollan
Standeman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:01:
[...]

Kleine moeite totdat je twee jaar later een dagvaarding krijgt: Dagvaarding ontvangen, product retour gestuurd
Goed argument. Bij 1 iemand gaat er iets fout, dus dan gaat het altijd fout.

Jij bent vast ook van mening dan dat roken geen ernstige gezondheidsproblemen veroorzaakt, tenslotte ken je iemand die rookte en die 90 werd.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Drardollan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:06:
[...]

Jij bent vast ook van mening dan dat roken geen ernstige gezondheidsproblemen veroorzaakt, tenslotte ken je iemand die rookte en die 90 werd.
Heb jij azijn op i.p.v. koffie/thee.... :X

Het grote adblocking topic

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Drardollan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:06:
[...]

Waar zeg ik dat dan? Heb je niks beters te doen dan woorden in mijn mond leggen?
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ben je nou bewust aan het flamen?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Drardollan
Standeman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:12:
[...]

Waar zeg ik dat dan? Heb je niks beters te doen dan woorden in mijn mond leggen?
Je verwijst naar 1 situatie waarbij er iets fout ging.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 12:03
Ik doe liever geen aannames maar als dit is waar ik denk dat je op doelt: ;(

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Open een topic in SF als de retourprocedure e.d. mis gaat, wij zijn niet de klantenservice van betreffende webwinkel, dus waarom hier nou een topic voor geopend wordt, is mij een raadsel. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.