Custom pc geen beeld en herstart na 30 seconden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-01 17:07
Beste,

Onlangs heb ik een nieuw moederbord en CPU gekocht en in mijn oude case gezet, samen met mijn oude SSD, twee HDDs en voeding. Echter ik heb nu een probleem: als ik hem opstart heb ik geen beeld en herstart de PC na 30 seconden. Dit gebeurt zowel met als zonder videokaart erin. Ik hoor voor de rest ook geen piep. De CPU ventilator draait wel. Ik heb de handleiding geprobeerd te volgen. Ik vraag me af wat ik mis heb gedaan.

Voeding: Antec VPF450 450W
Case: Sharkoon VG4W
CPU: AMD 7 2700
Moederbord: ASRock B450M pro4F
Videokaart: AMD R9 280x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Waarom zou je beeld krijgen ? Heb je al wat geinstalleerd ?

[ Voor 22% gewijzigd door NLKornolio op 02-12-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
De Ryzen 7 2700 heeft geen interne videochip dus je zal er een apart videokaartje in moeten zetten oim beeld te krijgen. Geheugen moet er ook in want anders gebeurt er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waar te beginnen....
Bij de rest van de informatie!

First of all: wat heb je al geprobeerd om het te diagnoseren?

Heb je de mobo standoffs gebruikt? Heb je je RAM correct geïnstalleerd? Kom je überhaupt in de BIOS?
En zo zijn er nog wel 37 vragen te verzinnen. Hoe meer informatie we hebben hoe makkelijker het is om dingen uit te sluiten.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
NLKornolio schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:12:
Waarom zou je beeld krijgen ? Heb je al wat geinstalleerd ?
Op mijn SSD stond Windows al vooraf geinstalleerd. Al mijn bestanden zitten er nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Uszka schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:12:
De Ryzen 7 2700 heeft geen interne videochip dus je zal er een apart videokaartje in moeten zetten oim beeld te krijgen. Geheugen moet er ook in want anders gebeurt er nog niets.
Ik heb 1 ramstick in de eerste slot zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Wintervacht schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:13:
Waar te beginnen....
Bij de rest van de informatie!

First of all: wat heb je al geprobeerd om het te diagnoseren?

Heb je de mobo standoffs gebruikt? Heb je je RAM correct geïnstalleerd? Kom je überhaupt in de BIOS?
En zo zijn er nog wel 37 vragen te verzinnen. Hoe meer informatie we hebben hoe makkelijker het is om dingen uit te sluiten.
Ik heb alles gebruikt wat ik bij de moederbord kreeg. Ik heb helemaal geen beeld, dus kan niet in de bios komen. Beide ramsrick gebruikt in slot 1, maar geen resultaat

[ Voor 4% gewijzigd door hondaap op 02-12-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Enigszins positieve verandering: na nog eens vervanging van de ramstick blijft hij aan, maar heb alsnog geen beeld. HDMI zit in de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

hondaap schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:25:
[...]

Ik heb alles gebruikt wat ik bij de moederbord kreeg. Ik heb helemaal geen beeld, dus kan niet in de bios komen. Beide ramsrick gebruikt in slot 1, maar geen resultaat
Begin eens met het RAM in slot 2 (en 4 als er 2 sticks zijn) te duwen.

...en, wat heb je nou precies allemaal wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Wintervacht schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:33:
[...]

Begin eens met het RAM in slot 2 (en 4 als er 2 sticks zijn) te duwen.

...en, wat heb je nou precies allemaal wel gedaan?
Computer blijft aan als er 1 stick in slot 1 zit of 1 stick in 2 en 4.
Wat ik zelf heb geprobeerd: ander beeldscherm geprobeerd met ander HDMI kabel(niks), opnieuw de kabels van power, reset en HDD LED(niks tot hetgene met de ramsticks)
Ram: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

[ Voor 10% gewijzigd door hondaap op 02-12-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:20

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Sommige oudere antec voedingen spelen niet lief met nieuwe moderne moederborden, dit heb al meerdere keren meegemaakt. Probeer eens een andere voeding.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ga eens terug naar het begin. Mobo met alleen CPU. Krijg je dan wel piepjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Henk007 schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:44:
Ga eens terug naar het begin. Mobo met alleen CPU. Krijg je dan wel piepjes ?
Bedoel je zonder andere kabels als SSD eraan verbonden? Zo ja, dan krijg ik ook geen piepjes, maar herstart hij wel na weer 30seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
JZX81_Drift schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:43:
Sommige oudere antec voedingen spelen niet lief met nieuwe moderne moederborden, dit heb al meerdere keren meegemaakt. Probeer eens een andere voeding.
Ik kan dat niet uitproberen, want ik heb geen andere ter beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

hondaap schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:21:
[...]

Op mijn SSD stond Windows al vooraf geinstalleerd. Al mijn bestanden zitten er nog op
Wat staan er op de ssd voor drivers geinstalleerd ? Jouw pc denkt dat er nog steeds oude hardware inzit.

Installeer windows opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
hondaap schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:48:
[...]

Bedoel je zonder andere kabels als SSD eraan verbonden? Zo ja, dan krijg ik ook geen piepjes, maar herstart hij wel na weer 30seconden
Inderdaad. Dat betekent dus dat je niet verder hoeft te zoeken dan mobo, CPU, voeding.
Alle andere dingen zoals geheugen, videokaart, SSD, geïnstalleerde OS, HDMI kabel, etc etc. spelen hier geen rol.
Een kaal mobo met CPU piept, dat van jou niet, dus je moederbord post niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 03-12-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
NLKornolio schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:00:
[...]

Wat staan er op de ssd voor drivers geinstalleerd ? Jouw pc denkt dat er nog steeds oude hardware inzit.

Installeer windows opnieuw.
De enige dingen die ik heb vervangen zijn de moederbord(gigabyte h110m) en cpu(intel i3 6100).
Windows opnieuw installeren zou ik willen proberen maar ik heb geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Henk007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:00:
[...]

Inderdaad. Dat betekent dus dat je niet verder hoeft te zoeken dan mobo, CPU, voeding.
Alle andere dingen zoals geheugen, videokaart, SSD, geïnstalleerde OS, HDMI kabel, etc etc. spelen hier geen rol.
Dus bedoel je dat het aan mijn voeding ligt?

Weet niet of het ook ermee te maken heeft, maar de LED van de ventilator van de CPU gaat ook steeds uit en aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

hondaap schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:09:
[...]

De enige dingen die ik heb vervangen zijn de moederbord(gigabyte h110m) en cpu(intel i3 6100).
Windows opnieuw installeren zou ik willen proberen maar ik heb geen beeld
Als het pas na 30 seconden stopt. Start je pc gewoon op en crashed waarschijnlijk omdat die je oude drivers van je pc aan het laden is.
Heb je geen schone hdd of probeer in je bios te komen.
Bios upgrade proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

NLKornolio schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:17:
[...]

Als het pas na 30 seconden stopt. Start je pc gewoon op en crashed waarschijnlijk omdat die je oude drivers van je pc aan het laden is.
Heb je geen schone hdd of probeer in je bios te komen.
Bios upgrade proberen.
Alleen zonder ssd is het ook.

Slechte voeding zou wel eens de boosdoener kunnen zijn, poging waard om te testen. Misschien kan TS er een lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:20

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Wintervacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:22:
[...]

Slechte voeding zou wel eens de boosdoener kunnen zijn, poging waard om te testen. Misschien kan TS er een lenen van iemand?
Waarschijnlijk niet slecht, maar incompatibel :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Wintervacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:22:
[...]

Heb het nergens over een probleem met een ssd. Ts snapt alleen niet dat je niet zomaar je kritieke hardware kan omwisselen en dan hopen dat je met alle oude drivers verder kan die op de ssd staan. Geen beeld zal gewoon fout in aansluiten zijn. Maar duidelijk is die daar niet echt in. Shit in, shit out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
Het hele mainboard met CPU start niet. Dus oude drivers op de SSD maakt helemaal niets uit. Er wordt geen bit van de ssd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
JZX81_Drift schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:43:
VPF450 is een prima voeding, redelijk modern met gescheiden spanningsregeling. Als de voeding het probleem is dan is deze defect. Was zo'n beetje de laatste Antec voeding die de moeite waard was.

@hondaap post eens een foto van de binnenkant van het systeem

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 03-12-2019 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-10 15:16
Henk007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:00:
[...]

Is het niet zo dat niet alle mobos geluid kunnen produceren uit zichzelf? Dus dat je er eerst een speaker aan moet knutselen om de piepjes te horen?
Dan lijkt het me voorbarig om nu al te zeggen dat daar het probleem zit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Brubs schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:27:
[...]

Is het niet zo dat niet alle mobos geluid kunnen produceren uit zichzelf? Dus dat je er eerst een speaker aan moet knutselen om de piepjes te horen?
Dan lijkt het me voorbarig om nu al te zeggen dat daar het probleem zit, toch?
Klopt. De laatste moederborden met ingebouwde speaker dateren van vorig decennium (en over een maand van nog weer een decennium terug :+ ).

In ieder geval moeten de RAM sticks in slot 2 en 4, dat is in orde. Videokaart kan nog stuk zijn, of mobo/CPU is gaan hemelen.

Buiten de kast opbouwen op een stuk karton (bijv. moederbord doos) en daarop verder testen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:49
hondaap schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:09:
Beste,

Onlangs heb ik een nieuw moederbord en CPU gekocht en in mijn oude case gezet, samen met mijn oude SSD, twee HDDs en voeding. Echter ik heb nu een probleem: als ik hem opstart heb ik geen beeld en herstart de PC na 30 seconden. Dit gebeurt zowel met als zonder videokaart erin. Ik hoor voor de rest ook geen piep. De CPU ventilator draait wel. Ik heb de handleiding geprobeerd te volgen. Ik vraag me af wat ik mis heb gedaan.

Voeding: Antec VPF450 450W
Case: Sharkoon VG4W
CPU: AMD 7 2700
Moederbord: ASRock B450M pro4F
Videokaart: AMD R9 280x
Dit klinkt als mijn probleem van laatst.....dat was mijn Mobo die naar de klote was (verbogen pinnetjes).
Zelfde symptomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Uszka schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:34:
[...]

VPF450 is een prima voeding, redelijk modern met gescheiden spanningsregeling. Als de voeding het probleem is dan is deze defect. Was zo'n beetje de laatste Antec voeding die de moeite waard was.

@hondaap post eens een foto van de binnenkant van het systeem
Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s23qi7SBKsae2j6XlNN4Zx0R/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9wOc7GlFYE6MMHt3UGw6CZFG/thumb.jpg

Wat erin zit: voeding voor CPU, case fan 3 pins op de onderste 3 pinnen van de 4, ramsticks in 2 en 4, voeding voor moederbord, CPU ventilator LED, usb3.0 met daaraan vast ook een USB kabel die 9 pinnen kan hebben maar die in een 4 pin zit.
Daarnaast ook nog: HD audio, usb kabel in USB 3_4, daarnaast case fan 3 pins. Daarnaast speaker in de bovenste 4 pinnen van SPK_led(rode kabel links). Daarnaast in de volgende pinnen waar HDD LED en reset en power in moeten: HDD LED in de 1e 2 pinnen van links onderin(rode kabel links), reset in de laatste 2 pinnen onder, power in de pinnen 3 en 4 boven(blauwe kabel links).
Ook nog videokaart in PCI 2 met zijn voeding erin

Dit was dan mijn bekabeling

[ Voor 27% gewijzigd door hondaap op 04-12-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Er zitten geen spacers tussen moederbord en behuizing, iig niet bij de onderste bevestigingspunten op het moederbord, daar zitten niet eens schroeven in. Ook niet naast het bovenste M2 slot overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Beste mensen,

Ik heb onlangs een nieuwe voeding gekocht(bitfenix formule gold 450w, gevonden via de best buy guide), maar nog steeds geen beeld.

Ik heb vervolgens de moederbord met CPU erin en de videokaart erin op een kartonnen doos gezet met de voeding er ook op, dus alle andere bekabeling zat er niet in. Maar dit leverde weer niks op.

Zou het aan mijn videokaart liggen? Want zowel moederbord, CPU, ramsticks en voeding zijn nieuw.

Toevoeging: CPU fan draait en geeft ook licht(geleidelijk aan, geleidelijk uit). Behuizing geeft ook nog licht

[ Voor 11% gewijzigd door hondaap op 17-01-2020 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Misschien is je moederbord defect door kortsluiting met de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaap
Uszka schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:28:
Misschien is je moederbord defect door kortsluiting met de behuizing.
Zou het niet aan mn videokaart kunnen liggen? Want de reden dat ik upgrade is omdat ik sowieso geen beeld meer had. Ik was toen op internet het nieuws aan het lezen totdat mijn beeld uit viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kan ook echter sluit ik een defect moederbord niet uit gezien hoe deze in de behuizing heeft gezeten.

Dus je had geen beeld meer en dan vervang je alles behalve de videokaart. Best wel bijzonder.
Test dan eens met een andere videokaart als je die hebt of van iemand kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
sowieso is het moederbord in die twee foto's niet goed ingebouwd. Het ziet er naar uit dat er geen spacers gebruikt zijn en het direct op de kast ligt. Dit zal kortsluiting veroorzaken.
Pagina: 1