Toon posts:

Voorwaardelijk opmaak excel meerdere cellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is hoe je de voorwaardelijke opmaak kan inrichten in excel op basis van deze gegevens.

B3 vul ik N in. Dan wordt met voorwaardelijke opmaak de cel blauw.
Als B15 0 is, moet B3 blauw blijven.
Is B15 54 of lager, moet B3 rood worden
Is B15 55 of hoger dan moet B3 groen worden

Achter B15 zit een verwijzing naar een ander bestand, dus als die ingevuld is, krijgt B15 pas een getal, tot die tijd is het 0.
In B3 blijft de N wel staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik windows 10 met office 2016.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Ik zit al van alles te pielen, maar het lukt me niet de juiste formule te bouwen, en hier op het forum kom ik er ook niet uit of deze vraag eerder gesteld is.

Ik hoop op een excel wizzkid hier in de groep . Mijn dank ik heel groot als het lukt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:53

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Je kunt je voorwaardelijke opmaak ook definiëren met een formule. In die formule kun je met OR en/of AND werken.

Tevens kun je verschillende regels maken en deze in de juiste volgorde laten valideren. Per regel kun je aangeven dat er gestopt moet worden met verdere regels.

Dan moet je voor deze use case al een heel eind komen.

Gewoon stap voor stap beginnen met je regels definiëren en kijken welke regel voor de andere gaat en wanneer overige regels niet meer uitgevoerd hoeven te worden.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
@Verwijderd ,
Zoals je je vraag hebt beschreven kunnen er in B15 alleen gehele getallen voorkomen, want bv. voor waarden tussen 54 en 55 stel je niets in. Ervan uitgaande dat B3 groen moet worden zodra B15 groter is dan 54 kun je onderstaande (en in die volgorde ingevoerde) regels gebruiken:
=B15>54 --> groen
=B15<=54 --> rood
=B15=0 --> blauw