Thunderbird (new)mail notificatie icoon (teller) verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Mijn vraag
Notificatie-icoon was dus weg (die ik gewend was in Windows), toen ik Ubuntu 1804 installde....toen deze pagina gevolgd
https://unix.stackexchang...or-thunderbird-on-taskbar
(minus laatste reactie van die pagina, dat stond er toen nog niet, die optie heb ik vandaag alsnog ingevoerd, helpt niet) Toen deed het notificatie-icoon het prima, na die oplossing toen te hebben ingevoerd.

Nou is sinds paar dagen opeens de teller/notificatie-icoon weg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Recenste versie van Thunderbird, Ubuntu 18.04.3
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tJa google afgezocht uiteraard, kom er niet uit. Verder heb ik de release notes van TB 68.2.1 gelezen Tenslotte de opdracht nog eens ingevoerd in console: sudo apt-get install libindicator7 libindicator3-7 ...waarna die zegt dat die er al waren , en dat die dus niks aangepast heeft.

Nou zegt die site die ik geef dat >>>> Extension named "Messaging Menu and Unity Launcher Integration" is enabled (it should be installed by default) Die extensie zie ik dus niet in TB, dat vind ik raar, zou daar het kwaad liggen..? Maarr een google naar waar je die add-on kan downloaden geeft niks, hij zou standaard mee-installt moeten zijn met TB, maarja nogmaals ik zie hem niet in extensies staan. Wat ik me niet meer herinner is of ik hem half jaar terug wel zag staan, sorry geheugen laat me in de steek.

ps workarounds heb ik al gevonden, daar gaat het niet om, ik wil de originele teller-icoon bovenop de TB-icoon in de Launcher terug.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die Unity integration zal niets uitmaken, aangezien Ubuntu 18.04 geen Unity heeft, maar Gnome3. Ga dus zoeken naar een Gnome integratie add-on.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustangman1966
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:26
Dit probleem heb ik ook, maar er is geen Gnome integratie add-on.
Dus het wordt wachten op een nieuwe update met deze fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk het ook ja, nog even over welke workaround ik goed vond...BirdTray.... (WEL even een alternatief icoon in configuratie doen, want de teller is hardstikke slecht te zien, ander icoon als er mail binnen is wel duidelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hier ben ik met een schop omhoog van dit topic.

Heb afgelopen 5 jaar gedaan met BirdTray, dat werkte wel, maar nu opeens niet meer, sinds Ubuntu 24.04 me naar de Snapversie dwong van Thunderbird.

Iemand nog een andere oplossing, tis vd gekken dat ik geen counter of melding heb van dat er nieuwe mail is, en hele tijd maar Tb moet maximaliseren om dat te checken.

EDIT: heb Yahoo, en heb alweer een workaround, gewoon de Yahoo pagina pinnen in Firefox, die geeft wel een counter op de tab. Kan Tb eruit gooien geloof ik, tja hun eigen schuld, of moeten we maar op Snaps fitten?

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 29-04-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je kunt kijken of het wel werkt als je een gewone installatie zonder snap gebruikt? Het Mozilla team heeft een PPA: https://launchpad.net/~mozillateam/+archive/ubuntu/ppa

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Dirk

Probleem daarvan is, dat Ubuntu mij probeerde terug te krijgen naar de snapversie van Firefox waarmee ik dat probeerde. Heb van anderen zulke berichten ook gelezen. Anders gezegd, het is een pain om jezelf te dwingen weg te blijven van snap, Ubuntu kickt je terug naar snap bij upgrade naar de nieuwste Ubuntu.
Nee niet blij mee, maarja ik pas me aan, tot mijn geest gerijpt is (ooit...) voor een andere distro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is altijd nog apt-preferences en pin-priority om de ppa voorrang te geven. Anders de tarball release nemen, geen package manager die aan de pas komt. Alternatief van Ubuntu afstappen, want je geeft al aan Snap vreselijk te vinden. Waarom dan nog Ubuntu gebruiken, wat in principe al een en al Snap is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Blijkbaar vind je dat je met lezen tussen de regels kan zien dat ik het vreselijk vind. Nou ik vind het niet vreselijk, maar dat vinden velen wel....dat was mij ook allang bekend.
Dit topic gaat mij een beetje teveel snap richting uit, ipv de koe bij de horens te pakken, waarmee ik bedoel dat Tb eens mag zorgen voor een counter(!)

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 30-04-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, tuurlijk, die counter zou idd een mooie aanvulling zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of Evolution dat wel heeft. Ik dacht dat Kmail/Kontact dat iig wel toont.

Over het wel of niet vreselijk vinden van Snap, je zegt zelf dat je bij een upgrade ongewild terug wordt geschopt naar de ongewenste versie. Dat is hetzelfde als zeggen dat je het vreselijk vindt. ;) Er is niks dat je tegenhoudt om naar een andere distro te stappen, zoals Mint of Pop_OS, beide gebaseerd op Ubuntu dus zo ver van wat je nu kent is het dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je neemt de moeite om mij te antwoorden, dus zal ik je mijn eerlijke reactie geven.

Ik heb zoiets, waarom probeer je me bij Ubuntu weg te krijgen, wat zit je allemaal dwars aan Ubuntu, of krijg je bonus voor "krijg Sjah weg bij zijn Ubuntu". ;) ;)
Maar best kans dat ik Pop!OS een kans geef, al begreep ik dat die ook gaan veranderen. Mint heb ik weinig mee, dat vind ik niet mooi qua GUI. De "polish" van Ubuntu vind ik wel mooi, wat het ook moge zijn, zeg maar de geliktheid van de Dock.

Verder , apt-preferences en pin-priority om de ppa voorrang te geven, kijk dat bedoel ik nou met pain ....das wat veel gedoe, ik ben maar een simpele Ubuntu user, geen Gentoo Willie Wortel. Komt bij dat het niet makkelijk is om te achterhalen, of een nieuwe upgrade, over half jaar niet hardstikke die settings overroelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je loopt hier in dit forum lang genoeg rond om gelukkig te weten dat er meer dan alleen Ubuntu is. Maar mijn punt was voornamelijk om je niet blind te laten staren op het ongewenste gedrag van Canonical met Ubuntu.

Ik gaf je al een ander alternatief: tarball. Maar wil je echt bij Ubuntu blijven met debs, dan zal je moeten accepteren dat Ubuntu je constant de snap versie door je strot duwt of aanpassingen maakt om dit zo veel mogelijk te voorkomen.

Persoonlijk ben ik al jaren afgestapt van Ubuntu omdat ik het zat was dat de upgrade constant faalde, van crashes tot onverklaarbare errors die de boel afbreekt en een niet-herstelbare staat tot gevolg. En met de aanpassingen die men door de jaren heen heeft gedaan, ben ik daar erg blij mee.

Het blijft alsnog de keus van de persoon zelf wat 'ie doet. Ik ben wel iemand die bij herhaaldelijk klagen van een gebruiker hen met de neus op de feiten zal drukken dat 'ie zelf er voor heeft gekozen. })

Pagina: 1