Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC met VM's en IDE's voor ~€2k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is besteld! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p met 144Hz, Ubuntu en Kali via VMWare draaien (Ubuntu gelijktijdig op de achtergrond), development IDE's gebruiken, lichte foto en videobewerking (Adobe CC).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2.000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, bureaumat, headset, bureaustoel etc. is allemaal reeds aanwezig :+ Tevens heb ik momenteel mijn monitor op een VESA 100x100 mount hangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem én een nieuwe monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alhoewel ik wel pro merken ben die bekend staan om hun goede (garantie) services.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, maar ook niet te warm ;)

Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk wel, daar ik dat in het verleden met mijn 2600K (huidige systeem) ook gedaan heb. Wellicht niet direct, maar de mogelijkheid moet er zijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb reeds een wenslijst bij elkaar geplukt die grotendeels is gebaseerd op de BBG van september 2019. De AMD Ryzen lijkt mij een killer CPU en ik denk dat de 2070 Super daar een goede match bij is.
De monitor heb ik van Hardware.info en lijkt me prima, alhoewel ik het design spuuglelijk vind en mij afvraag of die goed op mijn VESA mount past. Het viel mij op dat deze enkel FreeSync 1 ondersteund en ik vroeg mij af of dat een probleem zal zijn met de RTX.
Tevens vroeg ik mij af of ik nog profijt heb van sneller RAM.

Graag laat ik er iemand anders naar kijken voor eventuele feedback voordat ik de bestelling definitief ga maken.

Huidige wenslijst
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 133,05€ 133,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 593,-€ 593,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,90€ 89,90
1MonitorenAOC AG271QX Zwart, Rood€ 358,16€ 358,16
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 148,99€ 148,99
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 89,95€ 89,95
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.959,91

Update
Als ik bovenstaande setup invoer bij PC Part Picker krijg ik de volgende melding:
The MSI X470 GAMING PLUS MAX ATX AM4 Motherboard has an additional 4-pin ATX power connector but the Fractal Design Ion+ 660 W 80+ Platinum Certified Fully Modular ATX Power Supply does not. This connector is used to supply additional 12V current to the motherboard. While the system will likely still run without it, higher current demands such as extreme overclocking or large video card current draws may require it.
Nou denk ik dat ik zie wat ze bedoelen. Is dit een daadwerkelijk probleem, of gaat dit pas problemen opleveren als ik (bijvoorbeeld) SLI wil gaan toepassen?

[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 03-12-2019 19:31 . Reden: Voeding vervangen: Juiste CPU headers en Gold rating ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Alle reacties

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik denk dat het een fout bij Part Picker is want deze voeding heeft 4+4-pins EPS connectors.

Toevallig heb ik deze voeding net in bestelling staan maar ik vraag mij af of er leverproblemen zijn, het aanbod in de PW zie ik opdrogen en Amazon heeft het over een levertijd van maanden. Ik wacht nog even berichten van de shop af. Geen haast met mijn build.

• Seroczynski
  • Niet online
Thanks, ik heb ook geen haast met bestellen en/of met de levering aangezien ik in een verhuizing zit :)

Het viel mij op dat het RAM niet op de QVL dan de MSI X470 staat, maar onderzoek in het BBG Sept. '19 thread gaf mij de indruk dat het in dit geval geen issue hoeft te zijn.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

dirks schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:32:
Ik denk dat het een fout bij Part Picker is want deze voeding heeft 4+4-pins EPS connectors.

Toevallig heb ik deze voeding net in bestelling staan maar ik vraag mij af of er leverproblemen zijn, het aanbod in de PW zie ik opdrogen en Amazon heeft het over een levertijd van maanden. Ik wacht nog even berichten van de shop af. Geen haast met mijn build.
Is geen foutje, het moederbord kan CPU power leveren op 12 pins ;)

De CPU draait waarchijnlijk prima met 8 pins, maar voor een dikke OC is het wel fijn om de extra juice te hebben.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Ik zou de voeding omwisselen voor een gold certificate. er is weinig verschil tussen de efficientie van gold en platinum. Maar de totale prijs verschil is erg groot. simpelweg niet waard.

• Seroczynski
  • Niet online
Wintervacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:40:
[...]

De CPU draait waarchijnlijk prima met 8 pins, maar voor een dikke OC is het wel fijn om de extra juice te hebben.
Gabriel19 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:45:
Ik zou de voeding omwisselen voor een gold certificate. er is weinig verschil tussen de efficientie van gold en platinum. Maar de totale prijs verschil is erg groot. simpelweg niet waard.
Ik zit even te kijken naar alternatieve voedingen, maar dan zou ik ook direct een juiste CPU voeding willen. Maar hoe moet ik hier op zoeken? Ik zie veelal 4+4 EPS, maar is het dan 8+2 ofzo?

Inmiddels heb ik een vervangende voeding gevonden in de Corsair RM650 (2019). Deze heeft de juiste CPU header aansluitingen, een Gold rating en zou nog steeds voldoende juice moeten produceren. Ook aangepast in de OP.

[ Voor 36% gewijzigd door Seroczynski op 03-12-2019 12:11 ]

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
Wintervacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:40:
[...]
Weer wat geleerd... 0/4/8-pins ATX connectors waren bekend (Mijn eerste zelfbouw was een 386...) maar 12-pins is nieuw voor mij.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

dirks schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:30:
[...]

Weer wat geleerd... 0/4/8-pins ATX connectors waren bekend (Mijn eerste zelfbouw was een 386...) maar 12-pins is nieuw voor mij.
Ja ik wist ook niet dat het bestond, maar het leek me vrij onlogisch dat een moderne, midrange tot highend voeding geen 4+4 stekker had, dus ben ik eens naar het mobo gaan kijken en daar zag ik tot mijn stomme verbazing 12 gaatjes bij de cpu :+
Weer wat geleerd!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1