Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tweakerplus
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12-12-2019
Hallo

Ik weet niet of de juiste sub forum is. Ik had een gratis maand premium afgesloten bij LinkedIn en direct na het afsluiten naar de pagina opzeggen gegaan. Daar kreeg ik de optie wat was de reden: aangeklikt wil alleen een maand gratis uitproberen.
Vervolgens staat er twee knoppen naast eentje die niet blauw is:ik wil het opzeggen en 1 knop in het blauw ik wil het niet opzeggen.

Nu 1- 2 maanden later ben ik erachter gekomen dat mijn abbo niet is opgezegd.
Of doe knop werkte niet of ik heb het verkeerde aangeklikt. Je wordt sowieso misleid met de kleuring van de knoppen om het op te zeggen.

Wat nu?

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Leergeld. Volgende keer lezen voordat je ergens op klikt...

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:51
Een beetje vreemd om meteen te zeggen dat je op bent gelicht terwijl je zelf al aangeeft dat je niet weet of je de goede knop aan hebt geklikt.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-01 13:00

DarkUnreal

Postmaster General

en als je het niet zeker weet, contact opnemen de volgende keer.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Sinds wanneer zijn kleuren van knoppen misleiding?

Volgende keer gewoon beter lezen en zeker weten dat je opgezegd hebt. Dan krijg je namelijk een bevestiging..

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:49
Zomaar oplichting en misleiding roepen op een publiek forum omdat je wellicht niet de juiste stappen hebt gevolgd is wel een beetje cru, zeker dat je pas na 1-2 maanden gaat controleren en dan nog gaat klagen op een forum die NIETS met die partij te maken heeft is niet netjes te noemen:

Https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/50

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:45

Tens

Advizeur

SmurfLink schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:47:
Sinds wanneer zijn kleuren van knoppen misleiding?
nou misleiding....

Het is een goede gewoonte om klikbare knoppen een heldere kleur te geven en niet klikbare grijs te laten.

Alleen dit systeem wordt wel misbruikt idd om gebruikers te 'leiden' naar voor website eigenaar gewenste pagina's, immers helder is verdergaan. Dat het lijkt alsof de door de gebruiker gewenste optie niet klikbaar is omdat die grijs gelaten is, ja van mij mag je dat misleiding noemen. (ongeacht het feit dat gebruiker beter had kunnen/moeten lezen).

• Tweakerplus
Ik wist toen ik dat proef abonnement ging afsluiten dat ik meteen aan een maandelijks factuur vast zat. Als Linkedin een beetje integer was dan zorgen ze zowieso dat na 1 maand de proefperiode stopt bijv zoals het geval is bij Google Cloud waar hij na het afsluiten automatisch stopt na aflopen proefperiode omdat je daar een jaar gratis kon uitproberen. Dus daar hoef je niet eens op te zeggen.

Zoals ik al aangaf ging ik na het afsluiten direct naar de pagina ''opzeggen'' Dus ik ga naar die pagina om de boel op te zeggen. Ik klik de reden aan en dan misleiden ze wel met de knop. Op linkedin zijn alle blauwe knoppen de bevestigingsknop dat is hier ook het geval op tweakers.
Zij zorgen ervoor dus dat je automatisch op de knop drukt ''premium'' behouden.

Ik kan mij uiterraard niet meer herrineren of op die blauwe knop heb gedrukt of de ander. Ik heb niks te bewijzen dus de makkelijkste conclusie is dat ik op de verkeerde knop heb gedrukt..

Is wel oplichting het is de eeuwenoude truuk om mensen aan een abbonement vast te laten zitten omdat ze het niet opzeggen of de voorwaarden niet hebben gelezen.

Tja en om mijn actie nou dom en stom te benoemen ja dat kan, terwijl het natuurlijk allemaal niet de bedoel was. Ik heb het echt over aanmelden premium en het eerste wat ik deed was naar de opzeg pagina gaan.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En toen had je twee keuzes, 1) je neemt contact op met LinkedIn, of 2) je klaagt gelijk over oplichting op een internetforum.

Waarom ben je voor 2) gegaan? Begin eens met contact op te nemen, en niet gelijk "oplichting" en zo roepen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Tweakerplus
ja dat ga ik zeker doen maar ik schatte al de kans laag in dat ik een refund ga krijgen. En vroeg mij af of tweakers dit ook al had meegemaakt

''linkedin premium scam'' eerste resultaat of 2e resultaat van google geeft al een blog aan met 684 reacties van mensen die dit opmerken.

edit: het kan dus ook zijn dat ik wel op de goede knop heb gedrukt van opzeggen, waar ik ookzelf van uit ga omdat ik het belangrijk vond meteen op te zeggen.

Tweakerplus wijzigde deze reactie 02-12-2019 20:34 (30%)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Wat let je om het opzegproces nogmaals uit te voeren? Wellicht triggert het een herrinnering of je het wel of niet gedaan hebt.... en belangrijker, dan zeg je het in ieder geval dit keer wel zeker op.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Titel fix

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tweakerplus
SmurfLink schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:59:
Wat let je om het opzegproces nogmaals uit te voeren? Wellicht triggert het een herrinnering of je het wel of niet gedaan hebt.... en belangrijker, dan zeg je het in ieder geval dit keer wel zeker op.
Ja ik heb ook net (opnieuw opgezegd) (voordat ik dit topic aanmakte)vandaar dat ik kan uitleggen hoe het met de kleur knoppen zit omdat ik net op de opzegpagina ben geweest.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Tweakerplus schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:19:
Is wel oplichting het is de eeuwenoude truuk om mensen aan een abbonement vast te laten zitten omdat ze het niet opzeggen of de voorwaarden niet hebben gelezen.
Tjah, als jij aanklikt dat je de voorwaarden gelezen hebt zonder ze te lezen, wie licht dan wie op? Je zegt het zelf: "het is de eewenoude truuk", waarom trap je er dan nog in?
Als ik met een lange baard aan jouw deur sta met een bijzonder uitziend potje gevuld met geel vloeistof er in en ik zeg dat het levenselixer is waardoor je nooit meer ziek zult worden dan geloof je dat toch ook niet?

Maar even serieus, waarom meld je je aan voor iets dat gratis is als je er helemaal geen behoefte aan hebt? Ik zie dat zo vaak om mij heen, allerlei proefabonnementen, overal je gegevens achterlaten... "Ja maar het is gratis". En als je er wel behoefte aan had, waarom dan nu zeuren? Je krijgt dan immers wat je wilt en je betaald er gewoon voor.

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:00
Het is wel een darkpattern inderdaad. Ik zag dat pas ook voorbij komen en het is niet echt netjes. Aan de andere kant had je ook gewoon kunnen lezen wat er op de knop stond, en dan had het gewoon gewerkt.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• LcsRaw
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Ik heb dit ook gehad, toen een bericht gestuurd naar support en kreeg mijn geld terug.
Heb je dit al geprobeerd?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True