MSI B450 Gaming Pro Carbon AC of een alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:41
Hallo allen,

Ik zoek een mogelijke vervanger voor het moederbord "MSI B450 Gaming Pro Carbon AC", aangezien deze geen MAX versie krijgt voor de ryzen 3xxx. De reden waarom ik dit moederbord graag wil is vanwege de bluetooth en WIFI op het moederbord.

Momenteel is namelijk de prijs 145 euro en het moederbord bevat maar een 16MB chip i.p.v. de 32MB van de MAX versies. hierdoor zou er dus eventueel ook nog een bios update moeten worden uitgevoerd.

Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro voor het moederbord

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaande build wou ik namelijk aanschaffen, alleen door omstandigheden nog niet gedaan. Nu vroeg ik met af of het moederbord nog de juiste keuze is?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenFractal Design Define S2 Gunmetal€ 127,50€ 127,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 85,90€ 85,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,40

Alternatief wat ik had was de "MSI B450 Tomahawk Max", alleen mis ik dan WIFI en bluetooth.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1BehuizingenFractal Design Define S2 Gunmetal€ 127,50€ 127,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 85,90€ 85,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,40

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:51

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

is het bord kopen en daarna een leen cpu vragen geen optie?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bt en wifi dongles zijn spotgoedkoop, waarom willen mensen het altijd allemaal ingebouwd voor een dikke meerprijs?

Overigens bieden de meeste leveranciers/verkopers wel een optie om de bios te updaten voor aankoop, kost je tot 15 euro extra maar dan heb je geen leen-cpu nodig.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• NaxxiusX
Ludwig005 schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:22:
is het bord kopen en daarna een leen cpu vragen geen optie?
De bios update is niet zozeer het grootste probleem. Vroeg me eerder af of er ondertussen geen betere moederborden zijn voor die prijsklasse.

Zelf kon ik niks vinden dus ik dacht stel de vraag hier eens. Voor nu staat deze gewoon op de lijst om te bestellen.

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Je kan de bios van dit moederbord gewoon flashen zonder de processor. Zo heb ik het ook gedaan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wintervacht schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:26:
Bt en wifi dongles zijn spotgoedkoop, waarom willen mensen het altijd allemaal ingebouwd voor een dikke meerprijs?

Overigens bieden de meeste leveranciers/verkopers wel een optie om de bios te updaten voor aankoop, kost je tot 15 euro extra maar dan heb je geen leen-cpu nodig.
Het is een goed voorzien moederbord, en WiFi zit er ook bij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:51:
[...]

Het is een goed voorzien moederbord, en WiFi zit er ook bij.
Wat ik bedoel is: waarom zou je een mobo kopen die mèt wifi/bt 40-50 euro duurder is dan een versie zonder, als dongles voor een paar euro exact hetzelfde doen?
Alleen als het echt niet kan, of uit overwegingen 'esthetisch boven kosten' begrijp ik het gewoon niet.

Sowieso vind ik een desktop met wifi overbodig, tenzij je ècht, ècht geen kabel kan trekken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wintervacht schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:57:
[...]

Wat ik bedoel is: waarom zou je een mobo kopen die mèt wifi/bt 40-50 euro duurder is dan een versie zonder, als dongles voor een paar euro exact hetzelfde doen?
Alleen als het echt niet kan, of uit overwegingen 'esthetisch boven kosten' begrijp ik het gewoon niet.

Sowieso vind ik een desktop met wifi overbodig, tenzij je ècht, ècht geen kabel kan trekken.
Dat is het niet alleen. het is een goed voorzien moederbord en daar hoort een prijs bij. tov Tomahawk. dit is duurste best voorziene bord uit MSI B450 range.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Persoonlijk wou ik net van die dongles af en dat vond ik ook wel wat waard.

De redenen waarom ik voor dit bord ben gegaan ipv een tomahawk:
- 2 x M.2
- Betere audio chip inclusief optical out
- betere netwerkcontroller inclusief bluetooth

Ik heb zelfs bluetooth en wifi dongles liggen, dus het zou me niets meer kosten voor die functies, maar ik heb alle USB poorten achteraan nodig. Zo blijft de rommel uit het zicht.

• NaxxiusX
Wintervacht schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:57:
[...]
Ik kan momenteel dus echt geen kabel trekken, huurappartement. Dus dat is een van de redenen. Daarnaast zoek ik een kwalitatief goed moederbord en dit is eigenlijk de enige die ik dan tegenkwam, vandaar mijn vraag of er nog andere betere zijn prijs/kwaliteit verhouding.
Pagina: 1