Ik wil een machine neerzetten waar max 6 users tegelijk zullen inloggen, maar waarschijnlijker is 1 á 2.
De machine draait een aantal oude software pakketten die men nog even beschikbaar wil hebben naast het nieuwe systeem.
Multisessie Windows 10 Pro lukt me, nu de hardware nog....
Het hoeft geen zware server te worden die 10 jaar meegaat, maar dat zal duidelijk zijn.
Na een maand uit elkaar vallen is dan weer het andere uiterste.
Het ding is verder statisch (alleen om te raadplegen), dus ik kan een image maken om, indien nodig, de machine te vervangen, image er op en draaien maar weer.
Ik denk een i5 met 16 of 32Gb geheugen en een SSD en een kleine kast ivm ruimtegebrek.
Ik heb me laten inspireren door wat rondsnuffelen in het zuinige server topic.
Is dit iets?
De machine draait een aantal oude software pakketten die men nog even beschikbaar wil hebben naast het nieuwe systeem.
Multisessie Windows 10 Pro lukt me, nu de hardware nog....
Het hoeft geen zware server te worden die 10 jaar meegaat, maar dat zal duidelijk zijn.
Na een maand uit elkaar vallen is dan weer het andere uiterste.
Het ding is verder statisch (alleen om te raadplegen), dus ik kan een image maken om, indien nodig, de machine te vervangen, image er op en draaien maar weer.
Ik denk een i5 met 16 of 32Gb geheugen en een SSD en een kleine kast ivm ruimtegebrek.
Ik heb me laten inspireren door wat rondsnuffelen in het zuinige server topic.
Is dit iets?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed | € 215,05 | € 215,05 |
| 1 | Moederborden | Fujitsu D3644-B | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec FN-03B | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x25 ULN, 120mm | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4DFD8266 | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 256GB | € 44,23 | € 44,23 |