IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Verwijderd
snel genoeg...PCI is standaard 133MB/s maximaal, en U160 kan tot 160MB/s in totaal tegelijkertijd, maar wordt weer gehinderd door de PCI-bus.
Je zult dus moeten meten hoe snel de harddisk is, met Atto, HDtach, Sandra, of iets professionelers (zie storagereview.com bv).
In elk geval is de controller niet de beperkende factor.
Ondanks SCSI kan jouw processor toch de beperkende factor zijn!
Je zult dus moeten meten hoe snel de harddisk is, met Atto, HDtach, Sandra, of iets professionelers (zie storagereview.com bv).
In elk geval is de controller niet de beperkende factor.
Ondanks SCSI kan jouw processor toch de beperkende factor zijn!
Erm ik wil er wel ff nog extra bij vermelden dat ik deze apperatuur nu niet kan testen omdat ik het niet in mijn PCI slot gervrot krijg en dus vraag ik aan jullie hoe snel ie is (de combi)
En BBL the 2nd Het is een 64 Bit PCI kaart en die kan maximaal 266Mbit/s hebben dus PCI slot is niet de beperkende factor ;)Maar wel het mobo wat ik nu heb want dat is een oude P133 en die heeft geen 64Bit PCI slot en is ook niet PCI 2.1 compatible (daarvoor had ik die Tyan Thunder K7 S2462NG in gedachte
)
Dus heeft iemand deze combi, en zo jah hoeveel MB/s kan ie trekken (read/write sequantial read/.....)van de ene naar de ander HD (identiek) op de zelfde controler ?
En BBL the 2nd Het is een 64 Bit PCI kaart en die kan maximaal 266Mbit/s hebben dus PCI slot is niet de beperkende factor ;)Maar wel het mobo wat ik nu heb want dat is een oude P133 en die heeft geen 64Bit PCI slot en is ook niet PCI 2.1 compatible (daarvoor had ik die Tyan Thunder K7 S2462NG in gedachte
Dus heeft iemand deze combi, en zo jah hoeveel MB/s kan ie trekken (read/write sequantial read/.....)van de ene naar de ander HD (identiek) op de zelfde controler ?
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
het lijkt mij in ieder geval dat de hd de absolute bottleneck is. 7200 rpm is niet zo heel veel voor een scsi schijf. tenzij je plant om er later meer schijven aan de hangen had het mijns inziens een betere keus geweest om een 10k danwel 15k schijf te kopen met een iets minder luxe controller.
Die kaart moet je toch gewoon in een 'oud' pci slot kunnen steken. Ik heb zelf een 39160, da's ook een 64bit kaart, maar kan ook in een normaal pci slot. (natuurlijk draait ie dan niet op de volle 100%.....)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
ff over die PCI slote.
Er zijn verschillende revisies geweest. kijk maar eens naar een oud PCI slot van een P1 en van een moderner Dus ZeroCool "oud" is een breed begrip
. Dan zul je zien dat je er geen 64Bit PCI sloten in kunt krijgen (of je moet vijlen
)
Ik heb van een vriend een test systeem te leen gekregen (AMDk500) en hier op haal ik met een lege geformateerde HD een Drive Index van 20947(Sisoft Sandra) En ik heb gelijk de IDE HD die er in zat gebenched en die haalt 4640. Voor mij is het nu al duidelijk: SCSI Rules
Er zijn verschillende revisies geweest. kijk maar eens naar een oud PCI slot van een P1 en van een moderner Dus ZeroCool "oud" is een breed begrip
Ik heb van een vriend een test systeem te leen gekregen (AMDk500) en hier op haal ik met een lege geformateerde HD een Drive Index van 20947(Sisoft Sandra) En ik heb gelijk de IDE HD die er in zat gebenched en die haalt 4640. Voor mij is het nu al duidelijk: SCSI Rules
Pagina: 1