Mijn vraag
Momenteel hebben we een server op centos 7.6 met docker draaien.
Hierop draaien een aantal nextcloud containers, in combinatie met Nginx Proxy.
Momenteel heeft 1 container het probleem dat er regelmatig 502 en 504 errors optreden. (timeout en no route to host vooral) Helaas lijkt hier weinig mee te helpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Officiele nextcloud docker container, production versie
jwilder/nginx-proxy:latest
Mariadb:latest
Portainer:latest
Dit alles op een VM.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In eerste instantie nextcloud container geupdate (via portainer, pull new image) Nextcloud zit nu op versie 16.0.6.
NGinx container update, hielp dus ook niets.
Vanwege de timeouts heb ik in de nginx_proxy een timeout.conf aangemaakt in de /etc/nginx/vhost.d folder:
Dit lijkt weinig uit te halen, al heb ik ook nog niet kunnen vinden of ik dit op de juiste manier heb gedaan
Daarna gevonden dat Redis container werd aangeraden in combinatie met docker nextcloud, dus hier een container voor aangemaakt en de nextcloud instantie hierna verwezen. Dit leek wel effect te hebben op de snelheid van de webinterface, maar niet op de problemen..
Kortom, ik loop vast. Er zijn meerder nextcloud containers op deze server, maar deze hebben geen problemen. (iig nog niet vastgesteld/opgevallen)
CPU/Ram/Ethernet verbruik zijn allen vrij laag (cpu load van de volledige VM is 0.06)
De errors van de nginx log (even de servernaam en externe ip's aangepast)
Het IP adress van de nextcloud container is ook daadwerkelijk 172.18.0.9, dus zou dit naar mijn inzien moeten werken. Wat zou ik nog kunnen proberen? Heb ik ergens een fout gemaakt?
Momenteel hebben we een server op centos 7.6 met docker draaien.
Hierop draaien een aantal nextcloud containers, in combinatie met Nginx Proxy.
Momenteel heeft 1 container het probleem dat er regelmatig 502 en 504 errors optreden. (timeout en no route to host vooral) Helaas lijkt hier weinig mee te helpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Officiele nextcloud docker container, production versie
jwilder/nginx-proxy:latest
Mariadb:latest
Portainer:latest
Dit alles op een VM.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In eerste instantie nextcloud container geupdate (via portainer, pull new image) Nextcloud zit nu op versie 16.0.6.
NGinx container update, hielp dus ook niets.
Vanwege de timeouts heb ik in de nginx_proxy een timeout.conf aangemaakt in de /etc/nginx/vhost.d folder:
code:
1
2
3
4
| proxy_connect_timeout 300; proxy_send_timeout 300; proxy_read_timeout 300; send_timeout 300; |
Dit lijkt weinig uit te halen, al heb ik ook nog niet kunnen vinden of ik dit op de juiste manier heb gedaan

Daarna gevonden dat Redis container werd aangeraden in combinatie met docker nextcloud, dus hier een container voor aangemaakt en de nextcloud instantie hierna verwezen. Dit leek wel effect te hebben op de snelheid van de webinterface, maar niet op de problemen..
Kortom, ik loop vast. Er zijn meerder nextcloud containers op deze server, maar deze hebben geen problemen. (iig nog niet vastgesteld/opgevallen)
CPU/Ram/Ethernet verbruik zijn allen vrij laag (cpu load van de volledige VM is 0.06)
De errors van de nginx log (even de servernaam en externe ip's aangepast)
code:
1
2
3
4
| nginx.1 | 2019/12/02 14:17:47 [error] 44#44: *5625 connect() failed (113: No route to host) while connecting to upstream, client: "externip", server: "subdomain.domein.nl", request: "GET /apps/serverinfo/update HTTP/2.0", upstream: "http://172.18.0.9:80/apps/serverinfo/update", host: "subdomain.domein.nl" nginx.1 | 2019/12/02 14:18:02 [error] 44#44: *5625 upstream timed out (110: Connection timed out) while connecting to upstream, client: "externip", server: "subdomain.domein.nl", request: "GET /apps/serverinfo/update HTTP/2.0", upstream: "http://172.18.0.9:80/apps/serverinfo/update", host: "subdomain.domein.nl" |
Het IP adress van de nextcloud container is ook daadwerkelijk 172.18.0.9, dus zou dit naar mijn inzien moeten werken. Wat zou ik nog kunnen proberen? Heb ik ergens een fout gemaakt?