Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Silent & Thrifty

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YAYgee
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, office en 4K HDR video/streams afspelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 200 en 300 euros.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing, SSD en een loodzware Scythe Ninja 3. Fanless een Athlon 3000G koel houden, de Ninja aanpassen (niet voor AM4 bedoeld),... hopelijk kan dat... anders de stock koeler erop en near silent.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, voeding en snel geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte en een dikke plus voor een PC die zonder upgrades heel lang meekan.

De keuze voor het moederbord, zie onderaan, werd gebaseerd op een prijs van €74 (incl. verzending) en de aanwezigheid van HDMI 2.0 maar om de audiokwaliteit op te krikken moet ik rond €100 ophoesten voor bv. een B450 Aorus Pro. Gigabyte zegt echter niet veel over de geluidsversterking (ALC1220 120dB(A) maar obv reviews neem ik aan dat het geluid (+ versterking) wel snor zit.

Ga je overklokken?
Wellicht later en dan niet (meer) passief gekoeld.

Wat verwacht je van ons?
Is dit wat? Iemand nog suggesties; ook gezien wat ermee gedaan zal worden? Desnoods kan ik wachten tot de (Zen 2) opvolger van AMD's (Zen+) 3200G uitkomt. Meer geld, meer kabaal maar ik zal er langer en meer aan hebben.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Athlon 3000G Boxed€ 51,-€ 51,-
1MoederbordenAsus Prime B450-Plus€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 64,90€ 64,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 300W€ 43,62€ 43,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,42

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:47
Je zou ook nog naar een passieve koeling voor AM4 kunnen kijken, zoals deze pricewatch:artic alpine

• YAYgee
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Had 'm al bekeken. De prijs is aantrekkelijk. Echter als ik één koop dan liever de Nofan CR-80EH of de SilverStone Heligon HE02.