Toetsen van laptop vervagen al na 3 maanden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.731 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1952
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-02-2021
Mijn vraag:

Van mijn 3 maanden oude laptop vervagen nu al verschillende letters.

HP beweert dat dit kan ontstaan door zuur wat sommige mensen in hun huid hebben en dus pech.

In mijn beleving een broodje aap verhaal omdat ik nog nooit hier iets van gemerkt heb op andere apparaten.

Ook googelen levert niets op.

Iemand hier ooit van gehoord?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Robin1952 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:32:
Mijn vraag:

HP beweert dat dit kan ontstaan door zuur wat sommige mensen in hun huid hebben en dus pech.

In mijn beleving een broodje aap verhaal omdat ik nog nooit hier iets van gemerkt heb op andere apparaten.

Ja dat kan zeker de bestickering aantasten. Vooral laptops/toetsenborden met bestickerde/bedrukte toetsen hebben daar last van, dat slijt gewoon.
Dat het zó snel slijt bij jou wil wel zeggen dat de kwaliteit van de toetsen, danwel bedrukking, toch redelijk bedroevend is :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Mensen hebben oliën e.d. in de huid zitten die op den duur slijtage veroorzaken. Dat is op zich geen broodje aap. De dikte van de coating en de manier van het beletteren van de toetsen bepaalt hoe resistent zo'n toetsenbord is. Als het zo'n stuk ellende van een HP Stream is van €200 dan moet je er niet te veel van verwachten. Over welke laptop praten we hier?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1952
Het is een laptop van € 480 euro, daar zou je toch iets beters van kunnen/moeten verwachten. maar vrees dat het idd de kwaliteit van de toetsen is als het probleem zich al na 3 maanden voordoet!
Anders zou ik het met mijn oude laptop ook moeten hebben!

Helaas, ik zal moeten gaan stickeren. Maar nooit meer een HP! 😣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Was het niet zo dat als een defect binnen 6 maanden na aanschaf ontstaat de verkoper moet aantonen dat het door jouw toedoen is?

M.i. Mag je verwachten dat de toetsen niet zo snel vervagen

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
bramv82 schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:01:
Was het niet zo dat als een defect binnen 6 maanden na aanschaf ontstaat de verkoper moet aantonen dat het door jouw toedoen is?

M.i. Mag je verwachten dat de toetsen niet zo snel vervagen
Dit is geen effect maar normaal slijtage.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Torac schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:10:
[...]

Dit is geen effect maar normaal slijtage.
Eehh, nee. Dit is absoluut een defect. Verwachten dat een toetsenbord het meer dat 3 maanden volhoud zonder te vervagen is absoluut geen vreemde eis.

Hiermee moet je gewoon terug gaan naar het punt van aankoop (en dus NIET hp, tenzij je hem daar direct hebt gekocht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:24

Jrz

––––––––––––

Sinaasappeltjes eten helpt ook niet :-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:20:
[...]

Eehh, nee. Dit is absoluut een defect. Verwachten dat een toetsenbord het meer dat 3 maanden volhoud zonder te vervagen is absoluut geen vreemde eis.

Hiermee moet je gewoon terug gaan naar het punt van aankoop (en dus NIET hp, tenzij je hem daar direct hebt gekocht!)
Ehh, beter research doen.
Defect; het niet goed werken of kapot zijn (van iets).
Werkt het toetsenbord niet meer, of niet meer zoals eerst? Jawel alleen is hij visueel minder mooi.
Dus slijtage.

https://www.woorden.org/woord/defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Oke, slijtage. Maar absoluut niet normaal.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1952
Torac schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:25:
[...]

Ehh, beter research doen.
Defect; het niet goed werken of kapot zijn (van iets).
Werkt het toetsenbord niet meer, of niet meer zoals eerst? Jawel alleen is hij visueel minder mooi.
Dus slijtage.

https://www.woorden.org/woord/defect
Schei uit zeg! Visueel minder mooi na 3 maanden, slijtage?? Over nog eens 3 maanden zijn ze waarschijnlijk helemaal niet leesbaar meer en op kosten van HP stickertjes kopen? En dan voor deze prijsklasse??
Vreemd standpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:44
Over welke laptop hebben we het? Mogelijk een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is HP in dit geval enkel de fabrikant of ook de winkel? Als HP niet de winkel is, kun je de winkel nog proberen voor garantie, HP heeft dan immers uit coulance geholpen.

EDIT:
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:20:

Dit is geen defect. Dit is slijtage door gebruik, wat niet per se direct onder garantie valt. Het is afhankelijk hoeveel de laptop en het toetsenbord ervan dagelijks gebruikt is. Is dat dagelijks een uurtje, of dagelijks 8 uur of meer, dan zie je dat ook terug in de slijtage. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2019 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zo had ik een keer op vakantie DEET aan m'n vingers. Ik m'n camera bedienen, en hop, veeg er zo even een icoon van zo'n toets af, zonder moeite. Erg kloten!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mijn vraag:

3-6 maanden de letters niet meer kunnen lezen op de toetsen van een laptop?
Wat een wanprestatie van HP.
Wanprestatie zeg ik.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Robin1952 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:05:
[...]

Schei uit zeg! Visueel minder mooi na 3 maanden, slijtage?? Over nog eens 3 maanden zijn ze waarschijnlijk helemaal niet leesbaar meer en op kosten van HP stickertjes kopen? En dan voor deze prijsklasse??
Vreemd standpunt!
Hallo he...
Succes met hulp zoeken als je zo een toon aanslaat.
Het hele standpunt is dat het geen *defect* is. Lees nog maar eens het begrip defect.
Dus jij bent van mening dat het wel een defect is? Dat het niet hoort of te snel slijt vergeleken met anderen heb ik het niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Torac schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:33:
[...]

Hallo he...
Het hele standpunt is dat het geen *defect* is. Lees nog maar eens het begrip defect.
Dus jij bent van mening dat het wel een defect is? Dat het niet hoort of te snel slijt vergeleken met anderen heb ik het niet over.
Als ik vandaag een wasmachine koop.. en na 1x gebruiken zijn de karakters op de knoppen onleesbaar.
Is dat slijtage of een defect?
Ik zeg namelijk defect.

HP levert hier gewoon een toetsenbord dat in de praktijk bij 12% (mensen met vette vingers) binnen 6 maanden onleesbaar is.
Wanprestatie, daarom koop ik altijd dell.
Op mijn werk ook alleen maar ellende toen we waren overgegaan van Dell naar HP laptops.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Torac schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:33:
[...]

Hallo he...
Hou er even rekening mee dat niet iedereen blind kan typen. Als je dan een toetsenbord hebt zonder opdruk is die gewoon defect ja. Zeker als de naam van de TS iets over zijn leeftijd zegt is het aannemelijk dat er nog constant naar het toetsenbord gekeken moet worden om iets zinnigs te kunnen typen.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 04-12-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Torac schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:46:
[...]

Nee want het toetsenbord werkt er niet niet of minder goed door. :)
Mooi moment om je typediploma eens te gaan halen.

[...]

Beschadigd buiten gebruik. Het toetsenbord doet het nog steeds als bij aankoop.
Visuele slijtage of beschadigingen zijn *geen* defecten.
Nogmaals, leeftijd. Voor mensen op leeftijd is een typediploma halen niet iets wat je even doet, of uberhaupt lukt. In jouw wereld was er helemaal geen opdruk nodig. De fabrikant kiest daar echter wel voor, dus de opdruk is gewoon onderdeel van het product. Als er geen opdruk op had gezeten had TS verder gekeken naar een ander product waarbij wel een opdruk zat. Dat maakt het dus wel een defect.
Als de fabrikant van jouw auto heeft bespaard op de kwaliteit van de ruiten waardoor deze na drie maanden ondoorzichtig worden, werkt je auto er niet meer of minder door. Mooi moment om te gaan oefenen met blind rijden, of gewoon je hoofd uit de zijruit steken. Volgens jouw definitie is dit ook prima :?

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 04-12-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
DataGhost schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:51:
[...]

Nogmaals, leeftijd. Voor mensen op leeftijd is een typediploma halen niet iets wat je even doet, of uberhaupt lukt. In jouw wereld was er helemaal geen opdruk nodig.
Als de fabrikant van jouw auto heeft bespaard op de kwaliteit van de ruiten waardoor deze na drie maanden ondoorzichtig worden, werkt je auto er niet meer of minder door. Mooi moment om te gaan oefenen met blind rijden, of gewoon je hoofd uit de zijruit steken. Volgens jouw definitie is dit ook prima :?
Bestickering heeft gewoon niets te maken met hoe goed een toetsenbord werkt. Daarom valt het niet onder een defect. Ghosting of toetsen die afbreken wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Torac schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:55:
[...]

Bestickering heeft gewoon niets te maken met hoe goed een toetsenbord werkt. Daarom valt het niet onder een defect. Ghosting of toetsen die afbreken wel.
Reageer dan ook even inhoudelijk? De bestickering is wel degelijk een belangrijk onderdeel van het product, omdat je anders niet weet welke toets wat doet. Het toetsenbord "werkt" dan wel, als je op een toets drukt verschijnt er een letter, maar je weet niet welke letter. Als jouw toetsenbord ABCDEF in plaats van QWERTY als output zou geven dan werkt het toetsenbord prima, dus dan mag je daar niet over zeiken. Dat wat er op de toetsen staat niet klopt (of niet aanwezig is) doet daar niks aan af. Dat de toetsenlayout anders is ook niet, zolang je maar alle toetsen kan gebruiken. Dat is volgens jou allemaal geen defect.

Edit: omdat ik nog niet op TS zelf had gereageerd...
@Robin1952 in principe heb je niks te maken met HP en zal je bij de verkoper moeten zijn. Aan die kan je hopelijk wel uitleggen dat de opdrukken op de toetsen wel belangrijk voor je zijn en dat het product dus nu al niet meer aan de eisen voldoet die je had bij aankoop, het is dus niet meer conform. Als je had geweten dat dit zou gebeuren was je voor een ander product gegaan waarbij dit geen probleem was. Aannames mijnerzijds, dus zelf invullen wat je gedachtengang is natuurlijk. Misschien dat ze je naar HP doorverwijzen maar daar heb je niks mee te maken. Als ze zich verschuilen achter wat HP zegt (dat hoef je ze ook niet zelf te vertellen), wordt het wel lastiger om je gelijk te halen, maar jij hebt betaald voor een product waaraan je voor het indrukken van een toets kan zien welke toets op het scherm zal verschijnen.
Slechte stickertjes op een plek waar veel slijtage verwacht mag worden is (vind ik) een verkeerde kostenbesparing van de fabrikant, en dat dit geen wijdverspreid veelvoorkomend defect is bij andere producten ondersteunt die zaak, vind ik. Mijn Lenovo W520 uit 2011 heeft ook stickers (dat kan ik zien aan het randje rond de letters) en daar heb ik nu al meer dan 20 miljoen toetsaanslagen op zonder enige slijtage. Van al mijn andere toetsenborden en laptops kan ik me geen dergelijke slijtage herinneren.

[ Voor 43% gewijzigd door DataGhost op 04-12-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Laten we de sfeer vriendelijk houden. Linkjes naar woordenboeken e.d. zijn hier niet ontopic, dus die heb ik naar TC gemoved. De discussie of het normale slijtage is of een defect kan hier imo prima, maar houdt het vriendelijk.

Verder is dit gezien de insteek van TS geen technisch probleem, maar eerder de vraag of hij/zij aanspraak maakt op garantie. Derhalve schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn vraag:

Indien je beroep wilt maken op conformiteitsvereiste(artikel 7:17 BW), dien je dit te claimen bij de verkoper.
in mijn ogen is het niet-conform dat de slijtage die jij omschrijft, normaal is van wat je mag verwachten bij normaal gebruik over deze periode. In Nederland heb je te maken met wettelijk recht, dat staat los van verkopers of fabrieksgarantie. oa hier lees je meer over je rechten als consument. succes met het afhandelen van je klacht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:24
[b]Robin1952 in "Toetsen van laptop vervagen al na 3 maanden"Helaas, ik zal moeten gaan stickeren. Maar nooit meer een HP! 😣
Elke laptop van 480 Euro heeft dingen waar bezuinigd op wordt.
In jouw geval was het de keyboard. Ik zou ook een ander model uitkiezen als je geen herhaling wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribarias
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08 16:48
Ook de toetsen van mijn (dure) HP laptop vervagen al na 3maanden bij normaal gebruik.
Dit heb ik nog NOOIT eerder gezien bij alle laptops die ik gehad heb de afgelopen 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje het doel van deze kick. Gezien het topic ook 5 jaar oud is en alles in de originele disscussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.