Documents redirect: wat met de files?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik heb momenteel standaard mijn documents folder op de NAS staan.
Echter heb ik gemerkt dat er een aantal software of games die hier niet echt goed mee overweg kunnen.
Ook al geef je aan bij installatie om op bv. de C:\ schijf te installeren, gaan ze toch een aantal user settings of saves op de documents locatie wegschrijven.

Nu zou ik dus mijn documents folder weer naar de c:\ schijf willen halen, maar aangezien ik speciaal de NAS locatie had genomen voor schrijfruimte, wil ik eigenlijk de bestaande files op de NAS niet mee moven naar de C:\

De vraag is echter, gaan de applicaties opnieuw een config aanmaken op de nieuwe C: locatie of gaan ze nog naar de oude locatie en nieuwe installs direct op de nieuwe locatie?

Extra: is er een wezenlijk verschil tussen een netwerkschijf of een fysieke HD? Zo heb ik nog wel een paar andere SSD's in de pc zitten, waar ik dedicated de documenten naartoe zou kunnen leiden. Echter vermoed ik dat het gedrag van bepaalde applicaties hetzelfde is, of dit nu een netwerkpad is of andere schijf dan de primary waar het OS op staat?

Het OS is trouwens Windows 10 Home.
Een voorbeeld van soft die er niet mee overweg kan is een DJ applicatie Rekordbox.

Never ever financial advice...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
niemand een zinnige reply? :)

Ik heb het maar gedaan.. En wanneer je dit wil uitvoeren geeft windows zelf aan de move wel te doen zodoende programma's nog makkelijk aan de mappen geraken.

Iets van een 10Gb. We'll see, copy is nu bezig.

[ Voor 78% gewijzigd door kazzzdafke op 02-12-2019 22:59 ]

Never ever financial advice...