veel ARP broadcast op ziggo WAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privacybeleid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 21:40
2 uurs dump op WAN interface met 84.x ziggo ip, aan een modem in bridge mode.
Alle 600.000 arp broadcastjes komen van 00:14:f1:e5:b4:31 (ergens op het ziggo netwerk) en gaan over wan hosts in het 84 en 94 netwerk. Qua bandbreedte is het niet veel verlies, maar wie weet duidt het op een misconfiguratie ergens? Ik ervaar namelijk wel gehalveerde internet download snelheid, de lijn is verder wel gewoon bruikbaar. Overcommit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xLM1qO4Ia0go9sAwDAUDlves/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7k9qryvyCkVgfLHfY42SNKrm/medium.png

[ Voor 26% gewijzigd door privacybeleid op 02-12-2019 13:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Misschien bovenstaande even mailen naar noc[at]vodafoneziggo.com. Daar zullen ze wellicht mee kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
Je hebt dit ook al op de ziggo community geplaatst, zag ik. https://community.ziggo.n...-arp-verkeer-op-wan-49551

Ik vraag me af of het überhaupt afwijkend is, het is gewoon broadcastverkeer van de Cisco CMTS, lijkt me. Is dat niet by design?

Met welk type router weet je dit te vangen eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door valkenier op 02-12-2019 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Lijkt de DHCP server in Limburg te zijn, die voordat hij een ip-adres uitgeeft, ff checkt of niet iemand anders al dat ip-adres heeft
Besides, totale traffic is 14 kbit/s dus het lijkt me niet dat het je downloadsnelheid halveert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privacybeleid
@valkenier een standaard ziggo cisco routertje in bridge mode, met een eigen servertje erachter, het zal inderdaad wel los van het bandbreedte probleem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
De ziggo in bridge (dus geen router functie meer) en dan een server? Die ook routeert? een Linux-variant neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privacybeleid
ja een eigen generic linux router/nat/hostapd/fileserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:35

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ik vind het niet zo apart dat je ARP pakketen ziet van 00:14:f1:e5:b4:31, dit zal een router of switch zijn met een soort van proxy arp configuratie o.i.d. Het zijn elke keer xxx.xxx.xxx.1 adressen. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat deze .1 adressen gateways zijn die "vragen" (lees arp requests doen) op welk mac adres zich de (client) ip adressen zich bevinden zodat zij hun packets "kwijt" kunnen. Het hangt af van de configuratie hoeveel van deze pakketten je ziet. "Normaal" maak je bijvorbeeld 1 (V)LAN per subnet,
op deze manier zie je alleen broadcast traffic van je eigen subnet maar je kunt natuurlijk meerdere subnets in een (V)VLAN stoppen (in 1 broadcast domain). Je zou kunnen beargumenteren dat Ziggo beter zou moeten segmenteren maar ik betwijfel of dit jouw performance probleem veroorzaakt.
Pagina: 1