Hoi Tweakers!
Nu met de cyber monday deals lijkt het me een goed moment om een nieuwe pc te bouwen.
Kunnen jullie mijn build hieronder beoordelen en evt. corrigeren aan de hand van mijn usecase?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k 60 fps HDR VRR Gamen vanaf de bank in de woonkamer met (waar mogelijk) controller. Aangezien consoles nog dynamic resoluties aan moeten houden om 30 fps te halen, Kies ik voor pc.
*Vooral story driven action games (assassins creed odyssey, the witcher 3, shadow of the tombraider, god of war, horizon zero dawn, middle-earth: shadow of war)
*Total war warhammer 2
*Sommige shooters, maar wel offline (metro exodus, ghost recon wildlands).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om alles zonder bottleneck te laten draaien kom ik op de build uit hieronder.
Ik wil de kosten terugbrengen naar €1000 door zoveel mogelijk used te kopen.
Exclusief verzending (ik woon in de UK)
Ik vraag advies over de nederlandse pc markt omdat ik momenteel alleen nog euro's bezit.
De valutawisselprijs plus de hogere bedragen die de engelse retailers vragen staat ongeveer gelijk aan de nederlandse markt plus verzend kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial MX300 500 GB SSD. Deze gebruik ik extern met een e-ssd casing, als portable storage. Vandaar dat ik een 1tb nvme ssd gekozen heb als internal pc storage.
Ik gebruik de LG OLED55C9 als display omdat we regelmatig vrienden hebben die langs komen en games mee spelen dus moet het scherm een groot formaat zijn en goeie kijkhoeken hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Nvidea 20's of 16's videokaart omdat de lg c9 alleen g-synch ondersteund.
Ik had liever een 5700XT voor de value, maar een RTX 2070 super zou ook rond de 60 fps max settings 4k van de bovengenoemde games, behalve odyssey. En 120 fps max settings 1080p voor shooters met 4:1)
Ryzen 3600X
16 GB 3600 mhz RAM
550 watt PSU
1 tb m.2 nvme ssd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een nividea 20 series of 16 series gpu want g-sync op lg c9
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Easy maintenance systeem waarbij goeie stoffilters de kast vrijwel schoon houden van binnen.
Ik hecht 0 waarde aan RGB vandaar dat ik kies voor een closed side panel case.
Ga je overklokken?
Neen. Hierom heb ik denk ik ook geen aftermarket CPU koeler nodig.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over het bijgevoegde lijstje, of er bottlenecks zijn en of alles compatible is en of de voeding voldoende is.
Mij wijzen op betere deals/opties waar ik me niet bewust van ben.
Ik ga proberen zoveel mogelijk onderdelen used te krijgen (via CEX, die bieden ook een jaar extra garantie)
Is er nog een moederbord dat toestaat de ram op volledige snelheid te laten draaien, zonder andere overkill features? (Crossfire, onboard wifi) ik begreep dat de ryzen 3600 het lekkerst draait op 3600 mhz ram, maar dat de tomahawk slechts overclockt tot 3466.
Nu met de cyber monday deals lijkt het me een goed moment om een nieuwe pc te bouwen.
Kunnen jullie mijn build hieronder beoordelen en evt. corrigeren aan de hand van mijn usecase?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k 60 fps HDR VRR Gamen vanaf de bank in de woonkamer met (waar mogelijk) controller. Aangezien consoles nog dynamic resoluties aan moeten houden om 30 fps te halen, Kies ik voor pc.
*Vooral story driven action games (assassins creed odyssey, the witcher 3, shadow of the tombraider, god of war, horizon zero dawn, middle-earth: shadow of war)
*Total war warhammer 2
*Sommige shooters, maar wel offline (metro exodus, ghost recon wildlands).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om alles zonder bottleneck te laten draaien kom ik op de build uit hieronder.
Ik wil de kosten terugbrengen naar €1000 door zoveel mogelijk used te kopen.
Exclusief verzending (ik woon in de UK)
Ik vraag advies over de nederlandse pc markt omdat ik momenteel alleen nog euro's bezit.
De valutawisselprijs plus de hogere bedragen die de engelse retailers vragen staat ongeveer gelijk aan de nederlandse markt plus verzend kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial MX300 500 GB SSD. Deze gebruik ik extern met een e-ssd casing, als portable storage. Vandaar dat ik een 1tb nvme ssd gekozen heb als internal pc storage.
Ik gebruik de LG OLED55C9 als display omdat we regelmatig vrienden hebben die langs komen en games mee spelen dus moet het scherm een groot formaat zijn en goeie kijkhoeken hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Nvidea 20's of 16's videokaart omdat de lg c9 alleen g-synch ondersteund.
Ik had liever een 5700XT voor de value, maar een RTX 2070 super zou ook rond de 60 fps max settings 4k van de bovengenoemde games, behalve odyssey. En 120 fps max settings 1080p voor shooters met 4:1)
Ryzen 3600X
16 GB 3600 mhz RAM
550 watt PSU
1 tb m.2 nvme ssd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een nividea 20 series of 16 series gpu want g-sync op lg c9
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Easy maintenance systeem waarbij goeie stoffilters de kast vrijwel schoon houden van binnen.
Ik hecht 0 waarde aan RGB vandaar dat ik kies voor een closed side panel case.
Ga je overklokken?
Neen. Hierom heb ik denk ik ook geen aftermarket CPU koeler nodig.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over het bijgevoegde lijstje, of er bottlenecks zijn en of alles compatible is en of de voeding voldoende is.
Mij wijzen op betere deals/opties waar ik me niet bewust van ben.
Ik ga proberen zoveel mogelijk onderdelen used te krijgen (via CEX, die bieden ook een jaar extra garantie)
Is er nog een moederbord dat toestaat de ram op volledige snelheid te laten draaien, zonder andere overkill features? (Crossfire, onboard wifi) ik begreep dat de ryzen 3600 het lekkerst draait op 3600 mhz ram, maar dat de tomahawk slechts overclockt tot 3466.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 233,51 | € 233,51 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,11 | € 110,11 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC | € 534,51 | € 534,51 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 75,- | € 75,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 | € 104,01 | € 104,01 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 67,99 | € 67,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 185,- | € 185,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.310,13 |
[ Voor 60% gewijzigd door Lawojin op 11-12-2019 02:44 ]