Evaluatieperiode Server 2019 verlopen na migratie V2V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb een Windows Server 2019 Standard Evaluation draaien op een ESXi platform.
Van de 180 dagen had ik er nog 106 over voor de migratie. Na de migratie is de licentie verlopen en kan ik hem niet meer pingen en draaien de diensten niet meer.
...
Is dit te fiksen zonder dat ik moet herinstalleren?
...
Heb geprobeerd opnieuw te activeren via slmgr, maar dat gaat niet. Rearm deed ook niets.
...
Reden migratie was om de disk te verkleinen, dit is prima geslaagd overigens. De oude machine, van voor de migratie is nog aanwezig als backup. Is wellicht de 106 dagen resterende proeftijd hieruit te halen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat ik begrijp gaat de server naar een uur uit, weet niet of dat je helpt, maar als je hem start kun je er in ieder geval weer tijdelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Beter lezen sorry..

[ Voor 200% gewijzigd door HKLM_ op 02-12-2019 16:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
raptorix schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:35:
Wat ik begrijp gaat de server naar een uur uit, weet niet of dat je helpt, maar als je hem start kun je er in ieder geval weer tijdelijk op.
Ik heb nog niet gezien dat de server uit gaat, ook na een herstart kan ik hem niet een uurtje gebruiken.
Hij krijgt gewoon geen netwerkverbinding ondanks dat hij statisch is ingesteld. Ik kan zelfs niet pingen.

Heb nog geen manier om de licentie terug te zetten ontdekt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Perphide schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:58:
[...]
Hij krijgt gewoon geen netwerkverbinding ondanks dat hij statisch is ingesteld. Ik kan zelfs niet pingen.

Heb nog geen manier om de licentie terug te zetten ontdekt helaas.
Waarschijnlijk zijn deze twee problemen aan elkaar gelinkt, zorg eens eerst dat je netwerkverbinding correct terug komt. Als hij aan het internet hangt dan zal hij vast weer de correcte licentiestatus weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Lawwie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:06:
[...]
Waarschijnlijk zijn deze twee problemen aan elkaar gelinkt, zorg eens eerst dat je netwerkverbinding correct terug komt. Als hij aan het internet hangt dan zal hij vast weer de correcte licentiestatus weergeven.
Dat zou goed kunnen, ik begrijp echter niet hoe.
De machine is statisch ingesteld en kan niet pingen.
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken. Wellicht heb jij een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Perphide schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:09:
[...]

Heb je nog een andere nic beschikbaar op de server?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Perphide schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:09:
[...]
Post eens een output van ipconfig /all, zet hem eens op dhcp, krijg je dan wel een adres? Heb je de oude instantie van de server ook nog aan staan (duplicate MAC adres), genereer even een nieuw MAC adres voor de NIC van je VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:11
Van waar naar waar heb je gemigreerd? Is het netwerk wel juist geconfigureerd op je hypervisor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
Is er trouwens een specifieke reden dat je deze machine terug wil? Normaliter is het gebruikelijk in labs om bij dit soort zaken gewoon de oude machine te nuken en een nieuwe te provisionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Ik heb de machine uitgezet, in ESXi een nieuwe NIC toegevoegd met een nieuw IP adres (ook statisch). Probleem blijft.
Output van ipconfig kan ik niet meenemen, knippen en plakken werkt niet en opslaan op het netwerk gaat niet.

Reden migratie: de hdd moest kleiner, van 100 naar 30 GB.
Reden behouden: er draait een dienst op die door een ander geconfigureerd is, die wil ik behouden.

Noodoplossing is nu om de oude server, met de 100 GB disk te laten draaien, maar die moet alsnog kleiner worden om te kunnen migreren naar een andere ESXi host.

Ten tijde van het testen draaiden uiteraard niet beide machines, ook nu niet, het opstarten van de oude machine met de 100 GB disk is alleen voor noodgevallen. Ik wil er nog wat moeite in steken om deze gemigreerde machine werkende te krijgen. Reden daarvoor is dat ik er meerdere moet verkleinen en migreren en deze machine is de test case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Het probleem is opgelost.
Rookie mistake van mijn kant.
Na inloggen op de betreffende ESXi host, rechstreeks, niet via vCenter Server blijkt dat de gemigreerde machine achter de verkeerde vSwitch hangt. Dat was alles.

Na instellen op de juiste vSwitch werkt de boel weer.... sterker nog, de licentie is nu zelfs weer 180 dagen geldig i.p.v. 106 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Converteren evaluatie naar gelicenseerde versie:

https://4sysops.com/archi...on-to-the-retail-edition/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Leuk, maar dat is niet de vraag ;) voor een testmachine ga je geen 600 pleuro aan licentie aanschaffen natuurlijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
nelizmastr schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:46:
[...]
Leuk, maar dat is niet de vraag ;) voor een testmachine ga je geen 600 pleuro aan licentie aanschaffen natuurlijk.
Klopt, maar toch wordt al het meedenken gewaardeerd. Gelukkig heb ik mijn eigen fout ontdekt en werkt de boel weer.
Pagina: 1