Goede beginners cursus Angular die CV waardig is op je CV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:40
Edit: Excuses voor de dyslectische titel ;)

1,5 jaar bezig als Full Stack Java developer bij een bedrijf met een eigen Java generated UI en nu gaan we aan de slag met Angular of een Java based framework.

Omdat ik vind dat ik Angular/React of VueJS moet kunnen begrijpen en wat kunnen ontwikkelen, wil ik een introductie tutorial doen die aan de volgende eisen voldoet;

- CV 'waardig'
- Angular (kan dit mooi combineren met de POC binnen het bedrijf)
- Introductie tutorials met opdrachten
- Voorkeur: niet gegeven door iemand met een gigantisch accent (if you catch my drift).
- Voorkeur: beginners cursus die automatisch overlapt naar vervolg cursus.

Laatst advies gekregen om Coursera te bekijken, maar daar kon ik niet echt iets vinden wat aan mijn eisen voldeed en weet ook nog niet goed waar ik op moet letten, omdat veel geheel nieuw voor mij is.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waarom moet het per se CV waardig zijn?

Het is maar een framework. Morgen is het alweer passé. Ik heb zelf gewoon een boek over Angular gekocht en ben aan de slag ermee gegaan.

PS
Ik kan hier zo een rijtje frameworks / tools opnoemen waar ik ooit mee gewerkt heb, waar geen haan meer naar kraait:
- AngularJS
- jQuery
- ASP.Net webforms
- Silverlight
- Flash
- Borland VCL

The list goes on and on. Angular is over een jaar of 5 ook gewoon weer dood, tenzij je graag aan legacy projecten werkt.

Dan heb ik nog wel een VB6 project dat je kunt onderhouden voor ons :P

[ Voor 54% gewijzigd door Lethalis op 03-12-2019 07:12 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Als je Angular wilt leren raad ik aan om de "Tour of Heroes App and Tutorial" van Angular zelf er bij te pakken. Dat zal je al een goede basis geven over hoe het allemaal een beetje werkt.

Maar wat @Lethalis zegt is zeker waar. Ik snap je gedachte gang met een "CV waardige cursus" wel, maar aantoonbare ervaring telt vaak een stuk zwaarder mee. Daarnaast gaat het ook om het totale plaatje, als je een framework goed wilt leren zul je je automatisch ook in de onderliggende taal moeten verdiepen. De combinatie van kennis over de taal en het framework is meer waard dan enkel een cursus in het framework. Daarnaast zul je merken dat als je de taal (TypeScript) en Angular goed onder de knie hebt een ander framework als React of Vue ook een stuk makkelijker aan te leren is. Iets wat uiteraard ook weer goed op je CV staat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door n9iels op 03-12-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik zou beginnen met het leren van JavaScript. Het belangrijkste is dat je de taal goed kent. Van daaruit kan je een framework gaan leren.

Wes bos heeft een aantal goede courses online staan. https://wesbos.com/courses/

Binnen de front-end wereld zijn maar weinig (if any) cursussen/certificaten die algemeen worden gezien als blijk van kennis, dus het gaat er uiteindelijk om dat je de boel goed begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@Lethalis Nou nu staat er op mijn CV; 1,5 jaar ervaring met full stack java programmeren en dan de stack beschreven.... Ik zou een ieder geval iets meer op mijn CV willen dan alleen dat.
Ik geef er persoonlijk niet veel om, maar er zijn altijd toekomstige bedrijven die wel certificaat achtige meuk willen zien.

Als je dan toch bezig bent met iets nieuws en een tutorial voor ogen hebt is het een gemiste kans als je dan kiest voor een tutorial die niet waardevol is terwijl er ook een goede tutorial is die wel als waardevol word gezien. Beetje te vergelijken met een basis Java Udemy cursus vs OCA/OCP oracle certificaat.

Doel is angular eigen maken, positieve bijkomstigheid is course afronden die CV waardig zou zijn.

Maar als ik je goed begrijp vind jij geen 1 framework CV waardig? En staat dat lijstje frameworks gewoon op jou CV dan?

@n9iels Ja dat is ook de bedoeling, maar als ik dus meerder vliegen in een klap kan slaan, doe ik dat graag! Een tutorial die aan mij eisen zou voldoen zou waardevoller kunnen zijn dan een standaard Udemy cursus.

@418O2 Jammer dat hij niets met Angular doet, want er zijn ook courses die from scratch beginnen met Angular en dat is toch wel een pre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Furion2000 ik zou je alsnog adviseren eerst die JavaScript 30 en es6 cursus te doen voor je begint met angular tutorials. JavaScript is echt de allerbelangrijkste basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
javascript & jquery jon duckett - deze heb ik al gelezen en begrijp dus de meeste core concepts, nog niet veel mee geoefend, maar wilde dat eigenlijk direct doen met Angular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Furion2000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:54:
javascript & jquery jon duckett - deze heb ik al gelezen en begrijp dus de meeste core concepts, nog niet veel mee geoefend, maar wilde dat eigenlijk direct doen met Angular
Doe met mijn opmerking wat je wil verder. Ik zou vooral geen moeite steken in jQuery, dat is wel passé

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 03-12-2019 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Furion2000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:45:
@Lethalis Nou nu staat er op mijn CV; 1,5 jaar ervaring met full stack java programmeren en dan de stack beschreven.... Ik zou een ieder geval iets meer op mijn CV willen dan alleen dat.

Maar als ik je goed begrijp vind jij geen 1 framework CV waardig? En staat dat lijstje frameworks gewoon op jou CV dan?
Op mijn CV leg ik de nadruk op de projecten waar ik aan heb gewerkt, welke aspecten daarvan belangrijk waren en welke rol ik daarin heb gespeeld.

Ik benoem hier en daar wel technieken, maar dat staat niet op de voorgrond. In plaats daarvan focus ik op de "-ilities" van de projecten. Security, scalability, stability, maintainability, etc. De dingen die ik heb verbeterd en die ik interessant vind.

Dus ik denk dat jouw CV waardevoller wordt, als je het project beschrijft waar je aan hebt gewerkt ipv "ik heb anderhalf jaar Spring gedaan".

Was dat anderhalf jaar een complex systeem dat veel transacties verwerkt waar allerlei aspecten bij komen kijken, of was het anderhalf jaar websites voor de pizzaboer op de hoek maken?

Kan beide met hetzelfde framework, dus dat zegt weinig.

Of in andere bewoordingen: leg uit waarom je een frontend framework als Angular gebruikt voor de projecten waar je aan werkt. Dat is waardevoller dan puur het feit dat je het gebruikt.

En hopelijk heb je een beter antwoord dan "omdat iedereen het doet".

PS
Ter inspiratie:
https://codesqueeze.com/t...ilities-you-need-to-know/

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 04-12-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJS
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10-2021

PJS

Lethalis schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:47:

... Dan heb ik nog wel een VB6 project dat je kunt onderhouden voor ons :P
Kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het is maar een framework. Morgen is het alweer passé. Ik heb zelf gewoon een boek over Angular gekocht en ben aan de slag ermee gegaan.

PS
Ik kan hier zo een rijtje frameworks / tools opnoemen waar ik ooit mee gewerkt heb, waar geen haan meer naar kraait:
- AngularJS
- jQuery
- ASP.Net webforms
- Silverlight
- Flash
- Borland VCL

The list goes on and on. Angular is over een jaar of 5 ook gewoon weer dood, tenzij je graag aan legacy projecten werkt.

Die vb6 zou je dien niet beter door iemand laten ombouwen :D 8) :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Damic schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:23:
[...]
Die vb6 zou je dien niet beter door iemand laten ombouwen :D 8) :+
We hebben al 4 jaar een opvolger in .Net, maar het VB6 pakket wordt nog door behoorlijk wat klanten gebruikt die er content mee zijn en geen aanstalten doen om te upgraden.

En we willen ze ook niet dwingen vanwege het risico dat ze dan opstappen als ze toch al moeten migreren.

Het nieuwe pakket groeit gestaag, maar is nog niet groot genoeg om tegen de oude klanten te zeggen van "we kappen met het ondersteunen ervan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

PS
- AngularJS
- jQuery
- ASP.Net webforms
- Silverlight
- Flash
- Borland VCL

Beetje off-topic maar jQuery in hetzelfde rijtje noemen als Silverlight en Flash gaat me wel iets te ver, het is nog steeds het meest gebruikte JS framework, gewoon nog supported en zal nog vele jaren gebruikt worden. Ja het wordt minder, maar het is nog ver weg van irrelevant.

https://trends.builtwith.com/javascript/javascript-library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Voor reactJS kan ik deze aanbevelen, https://codewithmosh.com/p/mastering-react

Kost volgens mij 10-30 euro. Je hebt wel Javascript kennis nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-06 16:51

DocktorDicking

Are you picking this up?

Angular 8 - The Complete Guide By Maximilian Schwarzmüller vond ik echt een goeie walkthrough door angular heen. Tijdens mijn "introductie" met angular liep ik op sommige core concepten vast, het kwartje wou maar niet vallen...

Tijdens deze tutorial / walktrough begreep ik het meteen. Echt een aanrader! Via Safari books had ik toegang tot deze guide, echter zit dat wel achter een betaal muur. Ik had een gratis account vanuit mijn werkgever, mogelijk is de guide van max ergens online te vinden zonder paywall?

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@DocktorDicking

Deze heb ik vorige maand aangeschaft ;)

Het is al een verademing door zijn goed articuleren en begint echt van 0. Toch bedankt voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door Furion2000 op 06-01-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Furion2000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:45:
Nu staat er op mijn CV; 1,5 jaar ervaring met full stack java programmeren en dan de stack beschreven.
Ik ken mensen met 10+ jaar ervaring. Als ik ze vervolgens een competentie opdracht geef blijkt die CV niks waard.
Daarom prefereer ik dat mensen hun competenties tonen, niet hun "papiertjes".

Top dat je de basics van JavaScript leert. Autodidact is namelijke een hele goed competentie in deze wereld.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 06-01-2020 18:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartza
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:57
Ik kan Ultimate Courses aanbevelen, het kost wel wat, maar is zeker de moeite.
Het voordeel is dat over de verschillende courses heen een aaneensluitend verhaal verteld wordt.
Toen wij begonnen met Angular hebben alle collega's de "Angular bundle" doorlopen, om zo een gemeenschappelijke basis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@DJMaze
Dat is al vaker uitgelicht op andere topics. Vaak een standaard argument om geen certificaten te halen ;) Ik doe het ook liever niet, maar het is gewoon een feit dat als je goed bent en je CV ook, dat het dan makkelijker word in de arbeidsmarkt. De HR miep zal altijd kiezen voor de developer met 10 jaar ervaring + goede cv als er ook een developer met 10 jaar ervaring and crappy CV. Ik heb een &#%*@& aan toetsingen waar het meer aankomt op de toets dan je skills, maar ik zie ze tegenwoordig ook wel een beetje als necessary evil in sommige situaties. Een beetje zoals je rijbewijs halen....

@bartza
Zal eens kijken, bedankt en ik denk dat toekomstige lezers hier ook wel wat aan hebben! Nu best tevreden over die Duitse Udemy cursus ;)
Pagina: 1