Vraag

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:55
De titel beschrijft het; mijn S7 heeft last van enorme battery drain door het Android-systeem. Google Play services zijn up to date, m'n andere apps ook.

Inmiddels al geprobeerd:
- Reboot
- Play services updaten
- Apps updaten
- Opslag opschonen
- Cache wipen (resultaat moet nog blijken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/se3qN7WzWNO7ARo9K3ByjqMm/thumb.jpg

Ik ben lost , waar komt dit door / kan dit door komen en wat is er aan te doen?

Groeten

[ Voor 14% gewijzigd door nieksvd op 02-12-2019 14:40 ]

Beste antwoord (via rens-br op 15-12-2019 00:37)

• nieksvd
Terugkomend op dit topic: volgens AccuBattery is het de Pixel Launcher die ik gebruik ipv de standaard Samsung launcher, die qua %/uur aan verbruik ruim bovenaan staat!

Alle reacties

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij mijn oude S7 wilde het nog wel eens helpen om de cache partition te wipen.

• nieksvd
Sabbi schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:25:
Bij mijn oude S7 wilde het nog wel eens helpen om de cache partition te wipen.
Thanks, had nog niet aan deze optie gedacht. Zal zometeen de cache legen (in dat menu voor de startup bedoel je neem ik aan?), en het toestel weer opladen. Als 'ie leeg bewerk ik deze reactie met het resultaat.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 12:16
Heb je een update gehad? draai je op de originele manufacturers ROM? anders zou je kunnen proberen terug te gaan naar een vorige versie.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• nieksvd
Djampire schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:33:
Heb je een update gehad? draai je op de originele manufacturers ROM? anders zou je kunnen proberen terug te gaan naar een vorige versie.
Al een tijdje niet meer. Inderdaad helemaal stock, geen root / custom recovery o.i.d.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@nieksvd ik kan momenteel aan je openingspost niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zou je dat willen toevoegen?

• nieksvd
rens-br schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:29:
[mbr]@nieksvd ik kan momenteel aan je openingspost niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zou je dat willen toevoegen?[/]
Play-services en applicaties updaten, staat erin toch? Verder weinig gevonden wat me nuttig leek. :+

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 22:59
Reboot al eens gedaan? (waarschijnlijk wel .. maar aangezien je startpost dermate summier is vraag ik het toch maar voor de zekerheid)
Heb je een synchronisatie app draaien, bijvoorbeeld iets wat foto's backupped naar de cloud of NAS of iets dergelijks
Heb een soortgelijk issue gehad met mijn S7edge. Bleek na lang zoeken dat er een corrupt foto bestand bleef hangen in een sync app. Het lukte die app niet om de foto te verwerken en deze kwam terecht in een loop. Oplossing was de app hard stoppen, de betreffende foto verwijderen en weer opnieuw opstarten.
Maar goed.. dat zou wel heel toevallig zijn als het eenzelfde issue is .. maar toch.. ik gooi het er maar in.. je weet het nooit.

Cache schonen, telefoon opruimen, apps controleren en services even handmatig opnieuw starten (of een full reboot)

*sowieso

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nieksvd schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:30:

Play-services en applicaties updaten, staat erin toch? Verder weinig gevonden wat me nuttig leek. :+
Je zou dus eens met de vele battery monitor apps kunnen kijken wat er precies veel verbruikt. Bijvoorbeeld BetterBatteryStats.

• nieksvd
rens-br schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:40:
[...]

Je zou dus eens met de vele battery monitor apps kunnen kijken wat er precies veel verbruikt. Bijvoorbeeld BetterBatteryStats.
Heb AccuBattery erop los gelaten. Misschien dat die inzicht geeft.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 11:05
Ik weet dat je er niet op zit te wachten, maar dit soort problemen kan vaak worden opgelost door een factory reset te doen. Heb je zoiets al geprobeerd?

Acties:
  • Beste antwoord

• nieksvd
Terugkomend op dit topic: volgens AccuBattery is het de Pixel Launcher die ik gebruik ipv de standaard Samsung launcher, die qua %/uur aan verbruik ruim bovenaan staat!
Pagina: 1