Vraag

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Mijn OnePlus 3 heeft al langer kuren. Nu ben ik vanochtend ook nog van de buitentrap geflikkerd, waarbij het scherm is gebarsten. Gelukkig ben ik verzekerd, dus goede kans dat ze mij de waarde van een schermreparatie gaan vergoeden. Genoeg om een enigszins degelijke budget telefoon van te kopen, dunkt me. Ik denk hierbij aan een budget van richting de 160 euro. Maximaal 200.

Ik zoek een?
Recentelijke Android telefoon

Wat is je budget?
160-200. Minder mag ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben enigszins een power user. ik doe nogal aan multitasking. Ik kan nog wel eens WhatsApp en YouTube tegelijk open hebben terwijl ik ook een routeplanner open heb als klein schermpje. Ik heb tien miljard browser tabs. Ik gebruik hem ook best veel, dus een betere accuduur is beter. Ik kijk veel video's. Aan foto's doe ik zelden, camera mag absolute troep zijn. Gamen doe ik eigenlijk ook niet. Muziek of audioboeken luister ik over een Bluetooth headsetje, dus 3,5mm is niet noodzakelijk (maar wel gewaardeerd). Qualcomm QuickCharge is een leuke optie, ik heb wel wat chargers al, maar niet noodzakelijk. Edit: ik gebruik zeer veel mobiel betalen, dus NFC is een must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Afkeur voor Huawei vanwege dat Trump-fiasco. Ik weet niet of ik namelijk nog iets van updates of support ga kunnen krijgen. Jammer, want op zich is het een prima merk, maar Google mag niet meer met ze handelen.
Hier een lijstje waar ik al wat met filters heb gespeeld: categorie: Smartphones

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 02-12-2019 13:08 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Je kunt genoeg telefoons in die prijsklasse vinden met kale Android One er op (Nokia, sommige Xiaomi toestellen), maar met jou wensen als power user ga je dit niet redden. De processoren in die prijsklasses zijn vergelijkbaar een een grasmachinemotor terwijl jij een V8 nodig hebt.
Advies, verdubbel je budget en ga voor iets als de Xiaomi Mi 9T.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:49
Haha als je enkel gaat voor veel vermogen.. moto g7 power. Is wel traag beestje ^^.
MI note 7 geeft relatief snelheid maar geen geweldige accu.
Mi a3 heeft slechte schermresolutie.
Atm valt de Samsung a10 net boven je prijs, maar kan het waard zijn.

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
99ruud99 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:59:
Slechte schermresolutie op in cijfers ja, maar staat je je daar niet blind op. Ik heb m voor mijn vriendin aangeschaft en ben -even als alle andere gebruikerservaringen- gewoon erg tevreden over het beeldscherm.
Daarnaast vraagt jouw usecase volgens mij ook helemaal niet om een >HD scherm, maar eerder om meer CPU/RAM en dus kun je die concessie maken op scherm/camera.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
GabberPiet schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:11:
[...]

Slechte schermresolutie op in cijfers ja, maar staat je je daar niet blind op. Ik heb m voor mijn vriendin aangeschaft en ben -even als alle andere gebruikerservaringen- gewoon erg tevreden over het beeldscherm.
Daarnaast vraagt jouw usecase volgens mij ook helemaal niet om een >HD scherm, maar eerder om meer CPU/RAM en dus kun je die concessie maken op scherm/camera.
Ik weet niet of ik zo'n concessie op scherm wil maken. De resolutie hoeft ook weer geen 1440p of hoger te zijn, full HD is prima, maar dat heeft de Mi A3 ook niet.

Concessies op de camera wil ik nog wel maken. Zolang het beter is dan de VGA camera in mijn eerste telefoon vind ik die wel best. Elke camera voldoet wel aan mijn eisen.

Ik zie ook dat die geen NFC heeft. Dat ben ik nog vergeten te noemen, ik heb nooit mijn portemonnee bij me. Rabo Wallet heeft die volledig vervangen. Maar dat vereist wel NFC.
99ruud99 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:59:
Haha als je enkel gaat voor veel vermogen.. moto g7 power. Is wel traag beestje ^^.
MI note 7 geeft relatief snelheid maar geen geweldige accu.
Atm valt de Samsung a10 net boven je prijs, maar kan het waard zijn.
Ik zie Samsung A10 modellen in pricewatch voor onder de 150 euro. Alleen ook weer een resolutie van 0.

[ Voor 19% gewijzigd door Amanoo op 02-12-2019 13:05 ]

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:17
Staar je niet blind (...) op de schermresolutie. Ik heb de Mi A3 kort gehad en na een paar dagen merk je niet meer dat het scherm 'slechts' 720p is. NFC ontbreekt dan weer wel volgens mij.

Moto G6 Plus of G7 Plus wellicht. Iets boven budget maar alle toeters en bellen aanwezig.
Als je paar dagen eerder was gevallen, had je je slag kunnen slaan op Black Friday ;-)

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Flitz76 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:38:
Staar je niet blind (...) op de schermresolutie. Ik heb de Mi A3 kort gehad en na een paar dagen merk je niet meer dat het scherm 'slechts' 720p is. NFC ontbreekt dan weer wel volgens mij.

Moto G6 Plus of G7 Plus wellicht. Iets boven budget maar alle toeters en bellen aanwezig.
Als je paar dagen eerder was gevallen, had je je slag kunnen slaan op Black Friday ;-)
Ja, net weer de pech dat mijn telefoon na Black Friday stuk gaat. Die twee Motorola toestellen liggen weer aan hoeveel ik van de verzekering krijg. Als dat meezit kan dat nog wel.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:49
Excuses het moest a50 zijn. @Amanoo mijn autocorrect vond de a10 blijkbaar mooier. (Getypt op mobiel)

Verwijderd

Xiaomi Redmi Note 8T is hiervoor een prima keuze. Let op: niet de normale 8 nemen , die is zonder NFC
Pagina: 1