Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone met metalen/alu body.

Wat is je budget?
Max 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een HTC10 en wil een vergelijkbaar toestel, maar dan weer wat sneller en betere camera etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Alle toestellen zijn tegenwoordig van glas, wat breekbaar is en een hoesje nodig maakt. Plastic zit soms op de low end toestellen. Maar is ook niet echt stevig en beperkte keuze.

Beste antwoord (via KarlMarX op 06-12-2019 09:52)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pixel 3a niet iets? Geen metaal, wel kunststof, maar wel zeer goed uitgevoerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Helaas zijn die er niet meer.
Goede nieuws, de HTC 10 is een relatief lomp toestel. Als je een telefoon zonder randen uitzoekt (zoals de Samsung S10e), met stevige hoes er omheen blijf je binnen de huidige maten en kun je weer een tijdje vooruit. Hier een vergelijk, maar in de rpicewatch kun je ook op maten filteren.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1288436;499955/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
https://nl.hardware.info/...-review-stoer-met-hersens

Hier al eens gekeken? Staan paar "onverwoestbare" smartphones op rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@swhnld Daar was ik al bang voor. Heeft iemand een idee waarom? Ken niemand die een glazen toestel zonder hoesje gebruikt, met als gevolg dat je niks ziet van al die "mooie" glazen body's. Mijn toestel kan ik zonder hoesje gewoon laten vallen en er gebeurd niks.

@99ruud99 Dank, maar die zijn en oud en wel iets te rugged. Ik wil gewoon een stevige metalen unibody zoals de HTC M7, M8, M9 en 10 hadden. Helaas is HTC daarna ook overgestapt op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kijken naar een telefoon en een stevig metalen hoesje?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Als het echt niet anders kan... Maar vind het echt heel zonde van het ontwerp van een telefoon om er een hoesje om te moeten doen. Vraag me sowieso af of de meeste hoesjes een glazen telefoon echt goed beschermen...

Een metalen uni body vind ik en mooi en stevig. Ik begrijp echt niet dat daar helemaal geen markt meer voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
KarlMarX schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:13:
@swhnld Daar was ik al bang voor. Heeft iemand een idee waarom? Ken niemand die een glazen toestel zonder hoesje gebruikt, met als gevolg dat je niks ziet van al die "mooie" glazen body's. Mijn toestel kan ik zonder hoesje gewoon laten vallen en er gebeurd niks.
Hetwaarom heeft te maken met antenne's, draadloos laden en uitstraling.
De volledig metalen telefoons hebben uitdagingen met alle antennes die er in moeten voor goed signaal. Door glas of plastic te gebruiken heb je daar geen last van.
Hetzelfde geld voor draadloos opladen.
Blijft er dus glas of plastic over als makkelijke oplossingen, dan wordt glas luxer ervaren en kan de prijs er door omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja ik weet dat dat een reden is. Maar het kan wel goed werken, dat hebben mijn M7 en HTC10 wel bewezen. _/-\o_
Maar goed, het ligt dus niet aan mij dat ik niks bruikbaars kan vinden helaas. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 23:15
https://www.bol.com/nl/p/...qmKtyvUUD5-RoCRDsQAvD_BwE

Wileyfox is erg van de metalen behuizingen.

Moet wel zeggen dat kunststof eigenlijk net zo goed is, je scherm blijft toch je zwakke punt. Ik zou ook eens kijken naar de lineup van Motorola, die maken zeer goed gebouwde smartphones.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Jampot007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:39:
Wileyfox is erg van de metalen behuizingen.
Maken die dan nog smartfoons? Model waar je naar linkt is ok van 2 jaar terug volgens mij?
Na faillissement in 2018 zie ik eigenlijk alleen nog oude modellen in de verkoop, maar geen nieuwe ontwikkelingen meer?
https://wileyfox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 23:15
Euh ja zeker niet de nieuwste, lijkt erop dat ze geen nieuwe smartphones ontwikkelen. Failliet gegaan in 2018 en daarna overgenomen door een ander smartphone bedrijf dat nog wel service verleent voor de nu verkochte Wileyfox toestellen.

Als je geen bijzondere dingen doet op je smartphone en niet zo van de fotos bent heb je in de 2x nog steeds wel een prima telefoon voor niet heel veel geld denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Jampot007 op 03-12-2019 18:47 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pixel 3a niet iets? Geen metaal, wel kunststof, maar wel zeer goed uitgevoerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolkman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07-2024
Misschien vind je de Xiaomi Black Shark wat, ik ben er persoonlijk erg tevreden mee. Vooral de lange accu-duur.
pricewatch: Xiaomi Black Shark (8GB ram, 128GB opslag) Zwart

Xiaomi Black Shark 2 is net een stap duurder, heb ik geen ervaring mee maar is wellicht ook een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@Jeroenneman Die komt inderdaad denk ik het meest in de buurt.
Pagina: 1