Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Harm152
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-11 15:50
Hallo allemaal,

Ondertussen al veel topics bezocht en veel builds vergeleken, toch merk ik dat die van mij ook weer iets anders is dan de rest, ik hoor graag jullie mening!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC moet geschikt zijn voor gaming, denk hierbij aan The Division 2, Assassins Creed Odyssey, CoD MW. M'n monitor beschikt over een full HD 144Hz VA panel, dus ik wil hier graag het maximale uithalen qua gamen. Ik heb geen baat bij het bewerken van video's of streamen etc. Gewoon simpel gamen zonder haperingen, liefst op Ultra. Ik blijf hierbij met alles gebruik maken van Windows 10.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben redelijk flexibel met de prijs, maar wil geen extra onnodige kosten maken. B.v. de AMD Ryzen 3700X, ik weet dat dit ook top spul is, maar dit vind ik kortweg teveel geld voor te weinig verschil. Ik ben hierin dan ook weer een beetje hypocriet, want ik vind de RGB verlichting van b.v. geheugen wel weer geinig.
Richtprijs is rond de 1400 euro.

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik sta open voor alle meningen, mochten jullie vinden dat ik domme keuzes maak en veel meer eruit kan halen voor wat meer geld, kan ik hier snel in mee gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal opnieuw beginnen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik zie graag A-merk componenten waarbij ik me geen zorgen hoef te maken voor vroegtijdig vervangen wegens schade e.d.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil zeker een half glazen kast, RGB verlichting, geluidsniveau laag (mits dit niet te veel geld gaat kosten). Energiekosten maakt niks uit.

Hierbij het lijstje:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus€ 115,-€ 115,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,90€ 444,90
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 61,-€ 61,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18€ 103,90€ 103,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,70

Ga je overklokken?
Vooralsnog geen plan om te overklokken, maar wil graag de optie openhouden. Ik ben daarom ook nog niet van plan om b.v. een extra CPU koeler aan te schaffen. Ik hoor hierbij ook graag jullie mening over dit gekozen moederbord. Ik twijfel tussen de MSI X470 GAMING PLUS en de MSI B450 TOMAHAWK MAX. Ik begreep hierin dat de BIOS update van de X470 er nog niet standaard op zit voor het ondersteunen van de Ryzen 3600X

Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie professionele mening en graag laten weten wat beter kan, en/of ik op de goede weg zit!
Alvast hartelijk dank. :)

Uitwerking van keuzes:

CPU:
Keuze ging eerst uit naar de Ryzen 3600, helaas is deze bij een paar winkels al uitverkocht vanwege BF. Vandaar de 13eu duurdere 3600X, grotere koeler miniscuul betere prestaties en een gratis game erbij (Borderlands 3, lekker dan).

RAM:
Ik ben ook nog niet helemaal zeker over het RAM geheugen, ik wil graag 16GB en twijfel een beetje over de snelheid hiervan. Ryzen 3600X schijnt lekker te kunnen werken met een minimum van 3200, vandaar de 3600 variant. Ik hoor hier ook graag jullie mening over!

GPU:
Best bang for buck. Monitor ondersteunt alleen AMD FreeSync, toch een leuk extraatje. Enige waarvoor de kaart onderdoet in het prijsklassement is waarschijnlijk de Nvidia 2070 Super. Ik vind hiervan het kostenverschil te hoog.

SSD:
Ik wil sowieso een M2 module erin hebben, ik twijfelde tussen de Samsung Evo / Intel 660p en deze jongen.
Denk dat ik met de XPG 8200 een mooie middenweg vindt tussen prijs/ snelheid.

Voeding:
Ik ga ervan uit dat 550W genoeg is, beste geld/kwaliteit vind ik hiervoor de RMx 550W van Corsair. Modulair + Gold label.

Mobo:
Ik ben nog niet zeker van deze keuze, vooralsnog gaat de voorkeur uit naar de Tomahawk Max vanwege volledige BIOS ondersteuning voor de CPU, maar voordeel van de X470 is natuurlijk het extra slot voor de SSD. Ik weet niet zeker of de X470 nou al wel de update heeft gehad, staan veel verschillende verhalen over.

Behuizing:
Laat mij graag adviseren door jullie. Ik zoek een kast voor onder de 80EU met een fijne airflow. halfglazen model, en wat stoffiltertjes die makkelijk te verwijderen zijn. Liefst ook nog wat RGB erbij, maar mocht dit qua prijs overkill worden, vind ik het zonde. Heb hierbij als voorbeeld voor de build deze maar gepakt.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Harm152 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:02:

RAM:
Ik ben ook nog niet helemaal zeker over het RAM geheugen, ik wil graag 16GB en twijfel een beetje over de snelheid hiervan. Ryzen 3600X schijnt lekker te kunnen werken met een minimum van 3200, vandaar de 3600 variant. Ik hoor hier ook graag jullie mening over!
De meerprijs voor 3600MHz is het niet waard, die 1% verschil dekt lang de 20% in meerprijs niet.
SSD:
Ik wil sowieso een M2 module erin hebben, ik twijfelde tussen de Samsung Evo / Intel 660p en deze jongen.
Denk dat ik met de XPG 8200 een mooie middenweg vindt tussen prijs/ snelheid.
Prima keuze, TLC en een stuk goedkoper dan de Samsung. Ander alternatief zou nog de Kingston A2000 zijn.
Mobo:
Ik ben nog niet zeker van deze keuze, vooralsnog gaat de voorkeur uit naar de Tomahawk Max vanwege volledige BIOS ondersteuning voor de CPU, maar voordeel van de X470 is natuurlijk het extra slot voor de SSD. Ik weet niet zeker of de X470 nou al wel de update heeft gehad, staan veel verschillende verhalen over.
Ieder mobo van de afgelopen jaren heeft een M.2 slot. Als je het hebt over een eventueel 2e slot hou er dan wel rekening mee dat het 2e slot vaak een stuk tragere bus heeft en/of 2 SATA aansluitingen wegsnoept als je hem gebruikt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
MB:
X470 heeft ook geen meerwaarde want je gaat toch geen 2 GPU's draaien. Ik zou lekker kiezen voor de MSI B450 Tomahawk Max: pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX Deze heeft wel maar 1 M.2 slot. Mocht je echt een tweede willen, neem dan de Max variant van de MSI X470 Gaming Plus:
pricewatch: MSI X470 Gaming Plus Max
Beide ondersteunen de 3600 zonder BIOS-update

RAM:
Door 3200MHz te nemen kun je wat besparen. Maar ik zou 3600MHz aanraden. De prijs voor 3600MHz is toch flink gezakt tegenwoordig.

SSD:
Goede keus. Samsung is duur en Intel gebruikt QLC ipv het snellere, betrouwbare TLC, wat de XPG wel gebruikt.

Behuizing: pricewatch: Phanteks Eclipse P350X Zwart
Deze behuizing bevat alles wat je wilt:
RGB met ingebouwde controller, zijpaneel is van glas & heeft Magnetische filters.

[ Voor 8% gewijzigd door LukasvH_1 op 02-12-2019 12:25 ]

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Harm152
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-11 15:50
Bedankt voor de reacties!
Heb het RAM in m'n wenslijstje aangepast en lijkt dan inderdaad verstandig om voor de Tomahawk Max te gaan. Ben nog niet volledig overgehaald wat betreft behuizing.

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Je kan ook voor de mortar max gaan en onderstaande behuizing (eventueel met rgb fans). Het moederbord heeft iets betere VRM en 2x nvme ssd slots. Ook betaal je wellicht een paar euro minder voor matx.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 99,99€ 99,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,90€ 444,90
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 49,95€ 49,95
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120R ARGB 3in1, 120mm€ 36,-€ 36,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 68,50€ 68,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.101,24

Persoonlijk zou ik eerder voor 2 van deze gaan als intake, om de fan aan de voorkant te vervangen (stiller en meer airflow+positive druk)
pricewatch: Arctic P14 PWM PST, 140mm