Documenten inscannen bewaren en weer terugvinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Al een heel tijdje scan ik alle rekeningen ed. in en bewaar deze in een folder op mijn NAS.
Tuurlijk plaats ik er attachments van (online) rekeningen er ook in, om mijn collectie compleet te houden.

Graag zou ik de documenten 'zoekbaar en vindbaar' willen hebben: sommige documenten zijn inhoudelijk doorzoekbaar,maar ook sommige niet, zoals PDFs met plaatje als inhoud.
Als ik al tags kon hangen aan een documenten en deze dan mbv een bepaald programma vindbaar maak.

Ik ken document management systemen, maar dit zijn maar al te vaak zwaargewichten, niet echt geschikt voor thuisgebruik.

Nu weet ik ongeveer de maand waarvan ik iets wil weten, en dan lukt het vaak wel, maar echt handig is dit niet. Ken iemand een mooie, leuke tool die mij zou kunnen helpen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:58
Wellicht is Paperless wat voor je? Ik weet niet of dit onder zwaargewichten valt, maar ik vind het best prettig werken, het opzetten kostte wat tijd, maar ze hebben prima documentatie.
Je kan documenten toevoegen, worden dmv ocr doorzoekbaar en je kan tags toevoegen aan je documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat kan Evernote voor je regelen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11
Er zijn verschillende DMS systemen en er loopt ook een topic op tweakers, ik kon hem alleen niet zo snel vinden.

Heb zelf ecoDMS geprobeerd. Echter was deze voor thuis nogal overkill dus daar ben ik weer mee gestopt. Ik weet niet of je een Synology hebt die Docker kan draaien maar er zijn verschillende images verkrijgbaar om het een en ander uit te proberen. Mayan is er bijvoorbeeld ook zo een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
3ddie schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:08:
Wellicht is Paperless wat voor je? Ik weet niet of dit onder zwaargewichten valt, maar ik vind het best prettig werken, het opzetten kostte wat tijd, maar ze hebben prima documentatie.
Je kan documenten toevoegen, worden dmv ocr doorzoekbaar en je kan tags toevoegen aan je documenten.
Bedankt voor de tip.
Ik heb de docu bekeken en zie dat dit een Linux/UNIX oplossing is.
Lijkt geen probleem. De requirements zijn behoorlijk, en vereisen veel graafwerk.
Of mijn Raspberry, waar ook al domoticz op draait, dit aankan, en of de requirements er wel zijn voor de raspberry...
Ik schuif m even opzij, en bekijk of er goede andere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Bedankt voor de tip.

Evernote wil pas PDFs doorzoeken als je de premium versie hebt, oftewel € 6,99 per maand wil neertellen.
Ehhh....nee

Maar zeker bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ah, dit doe ik al een paar jaar. gewoon met mijn telefoon en tablet inscannen en ik kan alles terug vinden wat er gezegd wordt. Ik kan de inhoud selecteren, aanpassen en wijzigen. Binnen 10 seconden heb ik het boven tafel.

De volgende stap die ik doe is een hele snelle scanner aanschaffen om documenten beter in te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
3ddie schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:08:
Paperless lijkt me geweldig. Ik heb Paperless als Docker container geimporteerd op mijn Raspberry en....niet compatible met raspbian jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Berlinetta schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:37:
Ah, dit doe ik al een paar jaar. gewoon met mijn telefoon en tablet inscannen en ik kan alles terug vinden wat er gezegd wordt. Ik kan de inhoud selecteren, aanpassen en wijzigen. Binnen 10 seconden heb ik het boven tafel.

De volgende stap die ik doe is een hele snelle scanner aanschaffen om documenten beter in te scannen.
Kun je ook inhoudelijk zoeken ? Gebruik je OCR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
Wellicht kun je hier nog wat vinden, 17 pagina's aan discussie: Document managementsysteem voor thuis :)

offtopic:
Ik weet alleen niet of de topicstarter erbij kan: "Iedereen die minstens 100 posts heeft gemaakt in het afgelopen jaar en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot de Tweakers Lounge"

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
ThinkPadd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:16:
Wellicht kun je hier nog wat vinden, 17 pagina's aan discussie: Document managementsysteem voor thuis :)

offtopic:
Ik weet alleen niet of de topicstarter erbij kan: "Iedereen die minstens 100 posts heeft gemaakt in het afgelopen jaar en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot de Tweakers Lounge"
Cool......maar helaas :-(

Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot de Tweakers Lounge (TL). Toegang tot de Tweakers Lounge krijg je automatisch wanneer je meer dan 100 posts hebt gemaakt op het forum in het afgelopen jaar.
Pagina: 1