Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Van de makers van de originele xcom komt morgen phoenix point uit. Ik denk dat dit spel zijn eigen pagina verdient. Ikzelf volg dit spel al jaren en benieuwd om morgen te starten.

https://phoenixpoint.info/

Tips en tricks, ervaringen, screenshots kunnen hier dan gedeeld worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTZigtP9VPohLSAXqh9VoNtL/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Larmoth op 03-12-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Ik ben ook erg benieuwd, vond X-Com altijd geweldig en dit ziet er zeker veel belovend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
na 750u in Xcom 2 (voor mij dé game van het decennium) wil ik ook wel wat nieuws, maar gelijkaardig. Zit nog wat te twijfelen tussen Mutant Year Zero, Phantom Doctrine en deze. Maar dat ie epic exclusive is, is wel een downer... Is het een timed exclusive, of forever exclusive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik heb hem na het backen gekregen incl alle DLC nu, dus dat is wel weer fijn. Kijk er erg naar uit, heb ook vele uren in XCOM zitten en ook Mutant Year Zero gespeeld, al is dat ietsjes anders vond ik hem wel vermakelijk. Dus ik zou die zeker oppakken als je wilt wachten tot deze op steam komt. Al zal Mutant niet zoveel uur zijn als XCOM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje klote dat hij niet op Steam is. Tim Sweeney is echt de pc markt kapot aan het maken. Anders had ik hem wel gekocht gelijk.

Ik vind het echt niet erg dat het meerdere launchers zijn, maar exclusiviteit vind ik wel erg vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
But at E3 2019, we learned that Phoenix Point will launch on the Microsoft Store as part of its new Xbox Game Pass for PC

Is ook nog niet ideaal voor iedereen maar is toch al een andere optie, daarnaast is het inderdaad timed exclusive. Ben zelf een backer dus ik heb het op epic met de uitbreidingen er gratis bij.

Nu ff eerst gaan werken maar vanavond 🕵🕵🙂🙂😀😀🌈🌈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik ga hem sowieso halen mis nog een goede strategy op de PC en speel al xcom sinds de eerste op de PC

kan niet wachten !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:17
Ik wacht nog even de reviews af of ik em ga spelen, sowieso zit ie in mijn Ultimate Game Pass abo. Alleen is nog niet precies duidelijk wanneer die uitkomt.

In ieder geval is Christopher Odd (XCOM 2 guru) al bezig met een eerste Youtube playthrough. Ik kijk graag naar zijn Xcom 2 video's. Deze serie ga ik ook volgen: YouTube: Phoenix Point - Legend Campaign - SCRATCHING THAT XCOM ITCH - Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Downloading !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/89wFVfHmusAFHInkrULpjwuU/full.jpg

Zal straks nog enkele screenshots posten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Larmoth op 03-12-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gadverdamme dit gaat weer een hele hoop uren kosten.

Jammer alleen dat ie nog niet uit is op PS4 (of stadia :P) Dus tot die tijd vermaak ik me wel met de series van Christopher Odd, kom ik tenminste ook niet helemaal als groentje in de game. :)

Xcom2 3x op Ironman doorlopen ofzo uiteindelijk, maar nu ik de eerste 2 Odds gezien heb, mogen ze verdomd hard opschieten met de PS4 variant van mij. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
Eerste indruk gehad. Leuk om weer alles uit te zoeken. Beetje gepruts met mijn gpu instellingen aangezien ik een aantal crashes heb gehad maar uiteindelijk vlot gegaan.

Het is dus echt gebaseerd op de eerste XCom waarbij u startscherm de planeet is en van hieruit je stap per stap alles moet verkennen. Tactisch op het eerste gezicht heel interessant en leuk om te spelen. Natuurlijk nog maar het begin dus is nog af te wachten wat het verdere verloop is.

Helaas is het geluid echt een minpunt en stoort me persoonlijk wel serieus dus hopelijk wordt dit nog opgelost. Het geluid van een schot is zo raar en hol en er mag wel wat meer sound (track) of zoiets op de achtergrond zijn voor mij.

Dus eerste indruk. Leuk, tactisch maar raar geluid. Heeft duidelijk nog meer uren playtime nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Bartis schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:27:
In ieder geval is Christopher Odd (XCOM 2 guru) al bezig met een eerste Youtube playthrough. Ik kijk graag naar zijn Xcom 2 video's. Deze serie ga ik ook volgen: YouTube: Phoenix Point - Legend Campaign - SCRATCHING THAT XCOM ITCH - Part 1
Zelf kijk ik graag naar Marbozir. Je moet wel tegen z'n accent kunnen, maar persoonlijk vind ik dat juist wel wat hebben. Hier een linkje naar de eerste video van hem van Phoenix Point - The Newest XCOM-like
Ook Christopher Odd heb ik wel eens bekeken.
Beide laten XCom er zo ontzettend gemakkelijk uit zien. Eerste keer dat ik dus XCom 2 startte ben ik op een redelijk hoge difficulty begonnen, want zo moeilijk kan 't toch niet zijn als ik zie wat Marbozir doet. Nou, dat viel me toch even een partijtje tegen zeg 7(8)7

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Nog steeds niet beschikbaar via Game Pass. Spijtig dat het spel daar zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
EnigmaNL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:53:
Nog steeds niet beschikbaar via Game Pass. Spijtig dat het spel daar zo lang op zich laat wachten.
Geen ETA bekend nog zegt microsoft
https://www.overclock3d.n..._it_s_microsoft_s_fault/1

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Van wat ik lees toch nog wat bugs in. Jaartje exclusive komt misschien toch nog goed uit met wat polish enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Even een quick game gedaan en wat super gaaf weer zelfs de ambient sound van ufo defence zit erin tijdens de missies alleen ik was tijdens een missie het meeste van mijn soldaten kwijt , deze zijn nogal slecht te verkrijgen in het begin let heel goed op je resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
AntiChrist7 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:38:
Van wat ik lees toch nog wat bugs in. Jaartje exclusive komt misschien toch nog goed uit met wat polish enzo
Ik heb aardig wat gespeeld en geen bugs tegengekomen .

Phoenix Point heeft zeker potentieel en laten we niet vergeten het is nog niet 1 dag uit en Xcom was ook niet zoals het nu is met allerlei mods en jaren ontwikkeling .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik heb gisteren 4 uurtjes gespeeld en me prima vermaakt. Ben ook nog geen bugs tegen gekomen. Ik mis alleen een beetje contact met m'n base. Het voelt een beetje alsof dat gedeelte iets te simplistisch is, maar misschien komt er later nog meer.

De combat is erg goed en leuk gedaan weer, voelt ook solide naar mijn mening. Alleen de hotkeys zouden soms iets logischer kunnen, want toen ik moest evacuaten of een auto in moest moest ik opeens klikken ipv dat ik een hotkey kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
leekers schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:56:
[...]

Ik heb aardig wat gespeeld en geen bugs tegengekomen .

Phoenix Point heeft zeker potentieel en laten we niet vergeten het is nog niet 1 dag uit en Xcom was ook niet zoals het nu is met allerlei mods en jaren ontwikkeling .
Xcom 2 was vrij solide van de start hoor technisch gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Heb de originele XCOM games en de reboot allen honderden uren gespeeld. Speel ook op dit moment XCOM2 veel. Ben niet van plan om voor één spel naar de Epic store te gaan.
De signalen wijzen er verder op dat het spel wel een jaartje aan patches en DLC kan gebruiken. O.a. Marbozir die best eerlijk en doorgrondend is, merkt regelmatig op dat het spel niet goed gebalanceerd is. En dat er redelijk wat bugs en crashes voorkomen.
Ik denk wel dat ik het spel ooit ga spelen, maar eerst maar eens een goede volledige playthrough op youtube zien.
Ik kwam vooral in dit topic kijken of er actieve spelers zijn die een ervaring kunnen delen. Als xcom fan, mis ik iets door niet te spelen? Of kan ik gerust een jaartje wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
Ik amuseer me wel maar inderdaad af en toe bugs. Vooral geluid is echt een issue voor mij. Stil ingame, superluid in filmpkes. Ook geluid van een schot is raar en laggy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goede en boeiende game. Tot nu toe twee bugs gehad; bij het gooien van een granaat vanaf een trap, zakte het poppetje door de trap naar beneden en kon dus niet meer lopen omdat ie in de trap zat en een monster spawnde in een voertuig. Kon er niet op schieten, maar met granaten ging ie toch dood.

Prima te spelen, waren slechts minor glitches

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:52:
Als xcom fan, mis ik iets door niet te spelen? Of kan ik gerust een jaartje wachten?
Ben nog niet ver genoeg om daar een echt goed antwoord op te kunnen geven, maar ik als XCOM fan vermaak me hier prima mee. Ben nog geen bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:46
Heel even gespeeld en op zich is het vermakelijk, maar ik moet wel wennen aan het feit dat veel zaken toch wel iets anders zijn dan XCOM qua combat. Cover is lang niet zo nuttig bijvoorbeeld.
Had zo'n Scarab vehicle gebouwd, maar die neemt drie van de zes plekken in je vliegtuig in en heeft maar ammo voor vier schoten. Kwam ook al vrij snel zo'n duizendpoot tegen die doodleuk in één beurt twee van mijn soldaten overnam met mind control.
Denk dat ik even overnieuw ga beginnen, want ik heb toch wel wat verkeerde keuzes gemaakt lijkt het.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Mugwump schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:38:
Denk dat ik even overnieuw ga beginnen, want ik heb toch wel wat verkeerde keuzes gemaakt lijkt het.
Same. :+

Enemies met 'return fire' en shotguns doen au ben ik achter. Au als in 'one-shot KIA'. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
NLxAROSA schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:39:
[...]

Same. :+

Enemies met 'return fire' en shotguns doen au ben ik achter. Au als in 'one-shot KIA'. :o
Ja vandaag een paar uurtjes gespeeld en gaat al stukken beter. Heavy met jetpack en grenade launcher is ideaal voor veel missies. Zelf shotgun + return fire hebben helpt enorm en ik heb eens een goed gekeken naar de abilities. Dash is toch wel erg lekker omdat het geen Action points kost. Dash + shotgun vanuit een flanking positie = auw voor de tegenstander.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Hier ook opnieuw begonnen met de kennis van mijn eerste sessie waar ik teveel manschappen had verloren. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Nu wel een vervelende bug. Was een nieuw vliegtuig aan het bouwen met 7 capacity, maar toen kreeg ik uit een research raid een andere met 8 capacity. De manufacturing van die eerste maar gecanceld, maar nu zegt ie dat ik niet genoeg resources heb, terwijl ik toch echt ruim voldoende van alles heb. Wat rond switchen of herstarten mag helaas ook niet baten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Larmoth schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:41:
Hier ook opnieuw begonnen met de kennis van mijn eerste sessie waar ik teveel manschappen had verloren. 😀
Ik wil ook nog opnieuw beginnen. Om in te komen en te kijken wat handig is, ben ik op het makkelijkste niveau gestart. Helaas toch al de nodige troepen verloren... game is weinig “forgiving”.
Mugwump schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:16:
Nu wel een vervelende bug. Was een nieuw vliegtuig aan het bouwen met 7 capacity, maar toen kreeg ik uit een research raid een andere met 8 capacity. De manufacturing van die eerste maar gecanceld, maar nu zegt ie dat ik niet genoeg resources heb, terwijl ik toch echt ruim voldoende van alles heb. Wat rond switchen of herstarten mag helaas ook niet baten. :(
Dat is inderdaad een flinke showstopper.

Wel benieuwd wat je hebt moeten doen voor de research van een 7 of 8 crew vliegtuig. Iets wat vroeg in de game al te unlocken is?

[ Voor 24% gewijzigd door ToBe op 07-12-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
ToBe schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:50:
[...]

Ik wil ook nog opnieuw beginnen. Om in te komen en te kijken wat handig is, ben ik op het makkelijkste niveau gestart. Helaas toch al de nodige troepen verloren... game is weinig “forgiving”.

[...]

Dat is inderdaad een flinke showstopper.

Wel benieuwd wat je hebt moeten doen voor de research van een 7 of 8 crew vliegtuig. Iets wat vroeg in de game al te unlocken is?
Voor die 7 crew heb ik de Alliance met New Jericho flink opgekrikt. Bij 50 punten krijg je gedeelde research en daarbij zat o.a. die aircraft. Die 8 crew kreeg ik door een research raid op een Synedrion haven. 8 crew, 4k range, maar wel slechts 250 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Deze run in Zuid-Amerika begonnen, gaat al een stuk beter. Ben inmiddels al wat bugjes tegengekomen maar nog niets game-breaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Vandaag opnieuw begonnen. Ik miste een beetje bijzondere poppetjes met gave powers. Log net uit, bekijk mijn rekruten uit de verschillende dorpen; gave priests, halve robots, en hammer bro’s! Nu allemaal maar even levellen. Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ook wel weer een aardig stukje verder in de tweede run. Heb nu zo'n technician die turrets kan plaatsen en wat andere faction troepen, een tweede basis en ga zo maar door. Zit nog wel vast in Eurazië en heb de nodige missies in Amerika. Maar een wachten tot dat vliegtuig met die grote range af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ben weer wat verder. Balans is wel ver te zoeken zeg.

Enemies schieten altijd 100% raak
Enemies hebben enorme range qua lopen én meerdere acties
Enemies met grenade spam (en ook altijd 100% raak)
Enemies met mist van 6x6 vakjes die de hele missie niet meer weg gaat. En dat dan 3x doen waardoor de halve map weg is
Zo'n beest dat drie wormen spawnt en dat dan iedere beurt doet.
Fog-of-war/line-of-sight issues.

En dan speel ik nog op Rookie omdat ik eerst de mechanics wil kennen. 8)7

Vermaak me op zich nog wel maar dit is zeker niet van het niveau van de originele XCOM/TFTD of de recentere XCOM1/2.

Vind wel vet dat als je andere factions helpt je dan spullen uit die kisten kan pakken die je weer kan researchen. Verschillende soorten missies ook vet, geeft me beetje Jagged Alliance gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
NLxAROSA schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:48:
Ben weer wat verder. Balans is wel ver te zoeken zeg.

Enemies schieten altijd 100% raak
Enemies hebben enorme range qua lopen én meerdere acties
Enemies met grenade spam (en ook altijd 100% raak)
Enemies met mist van 6x6 vakjes die de hele missie niet meer weg gaat. En dat dan 3x doen waardoor de halve map weg is
Zo'n beest dat drie wormen spawnt en dat dan iedere beurt doet.
Fog-of-war/line-of-sight issues.

En dan speel ik nog op Rookie omdat ik eerst de mechanics wil kennen. 8)7

Vermaak me op zich nog wel maar dit is zeker niet van het niveau van de originele XCOM/TFTD of de recentere XCOM1/2.

Vind wel vet dat als je andere factions helpt je dan spullen uit die kisten kan pakken die je weer kan researchen. Verschillende soorten missies ook vet, geeft me beetje Jagged Alliance gevoel.
Zelfde hier hoor, ook op rookie. Ik save scrum bovendien ook nog wel bij dat soort buggy issues. Soms lijk je een granaat of raket te kunnen lobben en dan knalt ie tegen iets aan met schade aan je teamgenoten tot gevolg.

Die wormschieters zijn vooral irritant omdat ze ook nog eens idioot veel health / armor hebben. Die wormen zelf zijn niet zo'n punt. Gewoon snipers met handguns of bash gebruiken.

Meestal jetpack ik een heavy naar een uitkijkpunt en probeer ik de rest in een goede overwatch positie te krijgen. Dan heb je in ieder geval een goed begin.
Het idee dat een headshot de beste keus is moet je ook vanaf. Die dingen met die schilden zijn bijvoorbeeld erg kwetsbaar in hun benen lijkt het en verder helpt het enorm om op wapens te mikken om die onschadelijk te maken.
Dash is toch wel een erg handige ability om met volledige AP binnen point blank range / flank positie van een tegenstander te komen en dan je shotgun, heavy weapon of AR te legen.
Voor andere classes kies ik om die reden ook vaak assault als secondary.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:31:

Het idee dat een headshot de beste keus is moet je ook vanaf. Die dingen met die schilden zijn bijvoorbeeld erg kwetsbaar in hun benen lijkt het en verder helpt het enorm om op wapens te mikken om die onschadelijk te maken.
En hier zie je dat het spel zich evolueert aan je speelstijl. Die schildmannetjes hadden bij mij aanvankelijk alleen een pincer. Eerste schot op arm en ze trekken zich terug. Nu hebben ze naast een pincer ineens ook een spitter. Leuk hoe dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Man man man Zalig aan de ene kant en aan de andere kant toch al paar keer ragequit. hahaha Soms is het toch ff verschieten wat een sommige van die mobs kunnen en u gewoon zomaar wipen. Had misschien wel beter op easy zitten spelen ipv normal :)
Btw screens lukken niet echt goed via EPIC :(

[ Voor 8% gewijzigd door Larmoth op 09-12-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Er is een hotfix uitgekomen vannacht en hoe je bugs direkt kan melden aan het dev team

https://forums.snapshotga...fix-patch-v1-0-54580/6637

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Iemand anders trouwens elke keer bij het opstarten de melding dat de lokale saves en cloud saves out of sync zijn? Geen ramp, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Mugwump schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:21:
Iemand anders trouwens elke keer bij het opstarten de melding dat de lokale saves en cloud saves out of sync zijn? Geen ramp, maar wel irritant.
Yep elke keer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
yep #me too. heb de synch naar cloud uitgezet...

problem solved :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Mr-Music schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:29:
[...]

yep #me too. heb de synch naar cloud uitgezet...

problem solved :9
Maakt het helaas wel lastiger om te spelen op mijn MacBook en mijn Game PC... hoop dat hier wel een fix voor komt. Game blijft gaaf in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Had trouwens laatst voor het eerst een base assault. Daar krijg je (iig op rookie) een 10 hour notice van. Dat was bij lange na niet genoeg om mijn vliegtuig naar die basis te krijgen en met 2 soldaten lukt die mission niet, dus maar even een wat oudere save teruggepakt. Met de 6 soldaten uit m'n vliegtuigje erbij ging de missie vrij soepel, maar tip is dus om iig je bases redelijk bewaakt te houden of te zorgen dat er een vliegtuig in de buurt is met versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Synedrion heeft bij mij inmiddels de oorlog verklaard aan New Jericho waar ik een alliantie mee had. Nu hebben ze ook de oorlog aan mij verklaard.

Iemand daar ervaring mee? Ik verdedig in ieder geval de NJ havens. Is het verder een goed idee om dan te gaan raiden of zijn er andere strategieën?

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb em sinds deze week ook in huis en bevalt me echt dikke prima :D
Zitten pas paar uurtjes in, maar ben lekker bezig.
Weet alleen nog niet met wie ik vriendjes wil worden en met wie ik oorlog ga voeren.
Heb me voor nu aangenomen gewoon roulatie te doen en links en rechts vliegtuigje jatten en wat research wil stelen. Kijken hoe dat afloopt in the long run. Eerste NJ vliegtuig is iig al binnen :D

Battle.net Spud#2543

• Larmoth
Hier heel rustig alles aan het verkennen en voorlopig weinig ruzie gezocht :). Ik wou hier enkele screenshots posten maar Epic maakt dit wel niet evident. Dus misschien later. Net laatste patchnotes gezien en ben blij dat ze de "grondstofmissies" meer variatie in enemies geven. Daarnaast enkele tweaks op het gedrag van emenies zal ook helpen. Dit weekend eens uittesten. Al bij al amuseer ik me wel maar sommige zaken konden echt beter worden aangepakt. Ga het wel blijven spelen want ben benieuw hoe dit evolueert.

• Mugwump
Ik heb zelf ook niet echt ruzie gezocht, maar door de alliantie met New Jericho vond Synedrion mij niet zo leuk meer omdat die onderling oorlog aan het voeren waren. Kon ook de missions van Synedrion niet doen omdat ze veel te ver weg lagen.

Zit er toch weer over te denken om overnieuw te beginnen want ik zit wel een beetje vast. Missies met threat level extreme zijn echt niet te doen en ook lairs raiden lukt me niet echt. NJ lijkt ook niet echt de juiste keus te zijn geweest qua alliantie. Technicians doen niet zoveel afgezien van wat healing en mindfraggers verwijderen. Rockets zijn nog wel aardig, maar de laser weapons lijken veel effectiever dan die van NJ.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb juist gelezen dat NJ best wel goed is, omdat ze armor shred doen.
Dus als je een een machine gun hebt, die veel shots doet, doen ze veel shred.

Battle.net Spud#2543

• Mugwump
TepelStreeltje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:59:
heb juist gelezen dat NJ best wel goed is, omdat ze armor shred doen.
Dus als je een een machine gun hebt, die veel shots doet, doen ze veel shred.
Ja dat helpt wel enigszins, maar nog steeds is een missie met een Scylla, twee van die poison bomb lobbers en nog 10-15 andere vijanden niet te doen. Ook al heb ik marked for death, rage burst en ga zo maar door. Misschien dat 6 soldaten niet genoeg is of ik een andere samenstelling moet hebben, maar dit is nog maar rookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Voor sommige missies kan je veel meer units mee nemen. dus soms kan je zelfs meerdere vliegtuigen laten landen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben de stream serie van Christoffer Odd zo af en toe aan het bekijken.

En net eentje gezien dat ie al vrij ver is, en mijn enige gevoel erbij was dat het allemaal gewoon veel te veel is. Met 9 man onderweg, allemaal hebben ze 10 verschillende perks/skills een shitload aan verschillende wapens, autootjes...

Je bent continu aan het micromanagen, en 9 man, dat is alsof je een klein dorp aan het managen ben.

Of valt het wel mee als je het zelf speelt? Want het ziet er uit als werken iig. :)

Ben zelf overigens bezig met xcom2 wotc voor de tigste keer en vind 6 man wel een sweetspot af en toe een 7de erbij wordt al veel voor mij. Of ik word oud dat kan ook. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
/kick

Voor de mensen die nog twijfelden, er is sinds gisteren een Year one Edition uitgekomen :
https://store.steampowere...x_Point_Year_One_Edition/
Tons of Content: The Year One edition of Phoenix Point includes all previously released content: 3 DLC Packs (Blood & Titanium DLC, Legacy of the Ancients DLC, and the Living Weapons Pack) and a slew of updates, upgrades, fixes, and new content suggested by our community.
Een dikke aanrader imo en al helemaal voor € 25,--

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Of nu voor €6 een upgrade pack in de epic store :)

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1